Pakko kohta alkaa itteään myymään, että saa vuokrat maksettua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
paljokos sulla on sitä vuokraa rästissä

no tälle kuulle pitäis maksaa n. 750 e, seuraavan kuun vuokra sama. Jos ois sukulaisia, lainaisin jostain osan, jotta saisin molemmat vuokrat maksettua eikä tarvis olla ilman ruokaa. Joka kuukausi siis maksan vuokran kyllä, mutta kun lapset pitää ruokkia myös, en voi maksaa kahta vuokraa yhden kk aikana..

Aika kallis on kyllä vuokra, jos ei ole suuri perhe ja paljon neliöitä. Kannattais kyllä ihan tosissaan harkita muuttoa. Vaikkapa päiväkodin viereen sellaiseen kaupunkiin jossa on töitä.

Tuossa on vesimaksut 40e mukana.

Mullakin on josksus laahannut vuokra kk perässä, tosin oma vika...maksoin sen sitten pois 4 kuukauden aikana maksamalla joka kuukausi siis yhden kokonaisen ja sitten 1/4 sitä vanhaa. Vitutti, mutta enpähän enää shoppaa uudestaan vuokrarahoja :laugh:

teidän asuntohan on sen 10 neliöö liian pieni neljälle... ettekö saa asumistukea? Soskuun sanomaan et ettiivät sit asunnon joka halvempi mut kuitenki sopiva teidän henkilömäärälle... entäs sosiaalitoimen velkajärjestelijä.. sinne minut aikoinaan passitettiin kun oli vuokrarästejä, maksovat sieltä rästit pois ja minä jäin sen velkaa soskulle ja makselin erissä pois sen minkä laskelmien mukaan pystyin...

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mullakin on josksus laahannut vuokra kk perässä, tosin oma vika...maksoin sen sitten pois 4 kuukauden aikana maksamalla joka kuukausi siis yhden kokonaisen ja sitten 1/4 sitä vanhaa. Vitutti, mutta enpähän enää shoppaa uudestaan vuokrarahoja :laugh:

No, sillai vähän eri että on ollut pakko miettiä silloin aikanaan että ostanko lapsen lääkkeet vai sitten maksanko vuokran..

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Miksi sä et saa sossusta tai seurakunnasta rahaa? MIkä on ollu syynä?

Soskun mukaan mulla on liian iso vuokra.

No onko sulla? Ei varmaan tarkota liian isoa vuokraa vaan sitä kuvittelisin että asut henkilömäärään nähden liian suuressa asunnossa?

75m2 ja meitä on neljä. Ei ole liian iso, kolmiossa asutaan. Täällä vain on sairaan kalliit asunnot siihen nähden mitä sosku huomioi.

Miksi et muuta sielta paikkakunnalta pois?

no tälle kuulle pitäis maksaa n. 750 e, seuraavan kuun vuokra sama. Jos ois sukulaisia, lainaisin jostain osan, jotta saisin molemmat vuokrat maksettua eikä tarvis olla ilman ruokaa. Joka kuukausi siis maksan vuokran kyllä, mutta kun lapset pitää ruokkia myös, en voi maksaa kahta vuokraa yhden kk aikana..

Aika kallis on kyllä vuokra, jos ei ole suuri perhe ja paljon neliöitä. Kannattais kyllä ihan tosissaan harkita muuttoa. Vaikkapa päiväkodin viereen sellaiseen kaupunkiin jossa on töitä.

Meillä on yli 100? vähemmän vuokraa ja siinä on 6 hengen vesimaksut mukana. Neliöitäkin yli 100, Että kuulostaa kyllä minu korviini kalliilta. Ja täällä kulkee bussitkin 6-24.
Ettekö voi vaihtaa kokonaan paikkakuntaa, jos sieltä ei töitä kerran löydy?

No, sillai vähän eri että on ollut pakko miettiä silloin aikanaan että ostanko lapsen lääkkeet vai sitten maksanko vuokran..

Saanko kysyä, että mikä tauti lapsella oli jos lääkkeisiin meni yli 700e?

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Miksi sä et saa sossusta tai seurakunnasta rahaa? MIkä on ollu syynä?

Soskun mukaan mulla on liian iso vuokra.

No onko sulla? Ei varmaan tarkota liian isoa vuokraa vaan sitä kuvittelisin että asut henkilömäärään nähden liian suuressa asunnossa?

75m2 ja meitä on neljä. Ei ole liian iso, kolmiossa asutaan. Täällä vain on sairaan kalliit asunnot siihen nähden mitä sosku huomioi.

Miksi et muuta sielta paikkakunnalta pois?

Mulla on koulu täällä, lasten isä asuu täällä, omat sukulaiset suht. lähellä. Isoin meni just eskariinkin. En ehdi kirj. pidempään.

Sossun laittomiin päätöksiin ei kannata tyytyä. Kannattaa tehdä hakemus ja jos se on kielteinen, valittaa siitä ensin sosiaalilautakuntaa ja tarvittaessa hallinto-oikeuteen. Sossun on maksettava myös "liian iso" vuokra muutaman kuukauden ajan ja sen jälkeen voivat hyväksyä vuokrasta menoksi kohtuullisen osan, joka esim. Helsingissä on kolmen hengen perheelle 750 ?/kk. Kertomasi perusteella sinulla on ilman muuta oikeus saada toimeentulotukea.

Miksi et hakenut lääkkeisiin rahoja sossusta? ne olisi ainakin korvattu.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin69:
Ootko sä missään töissä?

No en, kun täällä ei oo muita kuin vuorotöitä tarjolla ja mulle se ei oo vaihtoehto nyt.. Oon siis yh ja lastenhoito menis tosi hankalaksi - täällä on vaan yks vuoropäiväkoti jonne en saa lapsia edes kuljetettua millään (uskomaton paikkakunta! sinne pitäis mennä taksilla mennen tullen, kun ei oo ajokorttia eikä julkiset kulje siihen aikaan).

Jotenkin minä en ihan usko tätä... Eiköhän se vuoropäivähoito ole jollakin tavalla kohtuudella järjestettävissä.

No en mä sitä tarkottanutkaan, että syy ois ollut sulla ja mulla sama...pointti oli että annoin ehdotuksen miten pääset takaisin kiinni siihen, että olet vuokrien kanssa tasoissa.

4 kk ja homma ok.

Alkuperäinen kirjoittaja nappi:

Astma, allergiat ja vaikea atooppinen ihottuma, lisäksi tulivat omat sairastumiseni.. Muttei siitä sen enempää, nytkin pitäis koepaloista tulla vastaukset. Omat lääkkeet jätän nyt ostamatta että saan esikoiselle lääkkeet. Astmadg saadaan vasta ensi vuonna (allerginen astma) joten ei saada lääkkeistä niitä korvauksia. Osa allergialääkkeistäkään ei mee edes maksukaton piiriin.

Alkuperäinen kirjoittaja nappi:

Astma, allergiat ja vaikea atooppinen ihottuma, lisäksi tulivat omat sairastumiseni.. Muttei siitä sen enempää, nytkin pitäis koepaloista tulla vastaukset. Omat lääkkeet jätän nyt ostamatta että saan esikoiselle lääkkeet. Astmadg saadaan vasta ensi vuonna (allerginen astma) joten ei saada lääkkeistä niitä korvauksia. Osa allergialääkkeistäkään ei mee edes maksukaton piiriin.

Vammaisen lapsen hoitotuki?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootko sä missään töissä?

No en, kun täällä ei oo muita kuin vuorotöitä tarjolla ja mulle se ei oo vaihtoehto nyt.. Oon siis yh ja lastenhoito menis tosi hankalaksi - täällä on vaan yks vuoropäiväkoti jonne en saa lapsia edes kuljetettua millään (uskomaton paikkakunta! sinne pitäis mennä taksilla mennen tullen, kun ei oo ajokorttia eikä julkiset kulje siihen aikaan).

Jotenkin minä en ihan usko tätä... Eiköhän se vuoropäivähoito ole jollakin tavalla kohtuudella järjestettävissä.

Ja lasten isäkin asuu samalla paikkakunnalla...

Meillä on yli 100? vähemmän vuokraa ja siinä on 6 hengen vesimaksut mukana. Neliöitäkin yli 100, Että kuulostaa kyllä minu korviini kalliilta. Ja täällä kulkee bussitkin 6-24.
Ettekö voi vaihtaa kokonaan paikkakuntaa, jos sieltä ei töitä kerran löydy?

Lisään vielä, että miksi et säästä joka kk ruoka menoista niin, että saat kurottua myöhässä olevaa summaa pienemmäksi. kai teille nyt tulee rahaa enemmän, kuin tuo 700?/kk, kun saatte asumistuen ja 3lapsilisät?

Ootko sä missään töissä?

Ja lasten isäkin asuu samalla paikkakunnalla...

Ja maksaa elareita?

Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja torakat:
Jos lapsen isä on siinä ja sukulaisia niin kerropa niille sun ahdingosta. Eiköhän joku auta jos asia on noin ku kerrot...

Auttoiko lapsen isä lääkemenoissa?

Lasten isä opiskelee vielä, joten ei auta taloudellisesti. Hänen sukulaisensa eivät ole koskaan avustaneet rahalla tai tavaralla, ei kuulemma kuulu periaatteisiin.

Ei oo apua soskusta eikä seurakunnasta. Vuokra laahaa kuukauden myöhässä, kun keväällä tuli isompi yllättävä juttu (lapsen sairaus), enkä saanut maksettua koko vuokraa kerralla.

En jaksa enää oikeasti. Melkein tekis mieli alkaa myymään itseäni, jotta sais sekä vuokran maksettua että ruokaa pöytään.

Huoh.. Ei mulla muuta, ärsyttää vaan tällä hetkellä kaikki, ei tarvi kommentoida mitenkään. Kyllä tää tästä jonain päivänä. Oon itkenyt koko aamun kun tuli se kielteinen päätös seurakunnalta, minkä tietysti ymmärränkin, mutta silti se surettaa.

Onkohan teiän kunnalla/kaupungilla asumisneuvojaa tms? Sen kanssa voi sopia hyvin ton vuokrarästin maksun erissä, ja sitten kun siellä tiedoissa näkyy, että on tehty maksusopimus, niin teillä olisi mahdollisuus vaihtaa halvempaan. Kun siis sillon ei kai saa oikein vaihdettua, jos on vuokrat rästissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja torakat:
Jos lapsen isä on siinä ja sukulaisia niin kerropa niille sun ahdingosta. Eiköhän joku auta jos asia on noin ku kerrot...

Auttoiko lapsen isä lääkemenoissa?

Lasten isä opiskelee vielä, joten ei auta taloudellisesti. Hänen sukulaisensa eivät ole koskaan avustaneet rahalla tai tavaralla, ei kuulemma kuulu periaatteisiin.

Siinä tapauksessa elarit tulee kunnalta/valtiolta/miltä lie ... Mutta jos isä on syy miksei voi pois muuttaa sieltä, niin laita muksut isälle hoitoon ja itse vuorotöihin.

Yhteistyössä