Pakko kehua, mie olen aika ylpeä itsestäni. Olen löytänyt vatsalihakseni =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs vain

Vieras
Vatsallani oli aika rankka vuosi, raskaus ja kolme leikkausta.

Mie en enää edes päässyt sängystä ylös kuin kyljen kautta ähkien ja puhkien kun vatsalihakset niin surkeessa kunnossa.

Nyt tehnyt vatsalihasharjoitteita fysioterapeutin ohjeiden mukaan päivittäin. Ja pääsen ylös sängystä ilman ongelmia, saan jännitettyä kaikki vatsalihakseni ja pystyn käyttämään niitä.

Onhan tässä vielä matkaa siihen että vatsalihakset olisivat oikeesti kunnossa ja hyvät. Mutta on tämä mielestäni hyvä alku ja vaikka joku saattaa pitää tätä mitättömänä asiana niin olen kyllä ylpeä itsestäni nyt.

Alussa hyvin yksinkertaisia. Lähinnä vatsan sisäänvetämistä ja lihasten jännittämistä.

Tarkoituksena nimenomaan löytää ne lihakset ja oppia hallitsemaan niitä. Ne perinteiset lattalta ylösnousut kielsi minulta alussa kokonaan etten satuta itseäni,.

Mullakin taitais olla hyvä vetää vatsaa sisään. En tiedä, kai tuolla jotain lihaksia vielä jäljellä kun ylös jaksan nousta hyvinkin mutta monesti huomaa että maha "roikkuu" ja varmaan olisi selällekin hyvä vetää vatsaa sisään mutta aina se uhohtuu.

Joo, en mäkään muista niitä pitkin päivää tehdä kuin välillä. Joka ilta otan hetken sitä omaa aikaa jolloin teen ne liikket kunnolla ja ajatuksella. Tuleepahan ainakin oikein tehtyä.