pakko edes jonnekkin saada purkautua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
tässä on ainakin omasta mielestä vähän liikaa jo yhden ihmisen sulatettavaksi sattunut.
olen raskaana viikolla 20,toivottu lapsi. raskaus aika on ollut yhtä helvettiä,mulla on teini-ikäinen sisko joka käyttäytyy aivan hirveällä tavalla,haistattelee ja uhkaa tappaa jne. jäi juuri kiinni mopolla ajosta humalassa,törkeä rattijuopumus. äiti on ihan loppu ton tytön kanssa ja kukaan ei tunnu auttavan.
sisko joutuu käymään päihdetyöntekijän luona viikottain,edes joku jolle sisko voi avautua ja kertoa ongelmat.

sosku ei kuulema voi ottaa siskoa huostaan,tai laittaa jonnekkin perhekotiin,kun kuulema tulee heille niin kalliiksi,ja siskokin haluaisi pois kotoa,ja äitikin kallistuu jo tälle asialle,se tyttö on ihan mahdoton!!

muutama kuukausi sitten äidillä selvisi syöpä,ei onneksi ole levinnyt ja tämä pystytään hoitamaan pois.oli aikamoinen pommi sulateltavaksi.
nyt äiti paljasti että hän on alkanut toisen miehen kanssa soittelemaan ja laittamaan tekstiviestejä,äiti on kuitenkin naimisissa ja nuorin lapsi on 4v.ja tämä mies jonka kanssa sutinaa on,on juuri eronnut.

miehen vanhemmat "pakottaa" miehen tekemään peltotöitä,miehen isä ei voi niitä tehdä,koska oli keväällä onnettomuudessa jonka takia jalka on sökönä. minä saan kaiken huolen ja p*skan kantaa yksin omilla harteilla jokapäivä,ja vielä pitäisi jaksaa hoitaa uhma ikäinen lapsi.

en tiedä mitä tekisin,tuntuu että haluaisin lähtee vaan täältä jonnekkin pois ja aloittaa elämän alusta,tuntuu etten nyt haluakkaan tätä tulevaa vauvaa,pelottaa miten synnytyksen jälkeen käy,kun edellisestäkin tuli synnytyksenjälkeinen masennus..

mulla ihan oikeesti levii kohta pää.mulla ei oo ketään kelle puhua,muutama ystävä on,mutten halua heitä mun asioilla vaivata..

kiitos jos jaksoit lukea!

Sairaat ihmiset sairastuttavat läheisiään.. Esim. 1 alkoholisti sairastuttaa suomessa keskimäärin 4 ihmistä mielenterveydellisiin ongelmiin. Sinun lähelläsi on selvästikkin sairaita tai psykopaattisia ihmisiä jotka ovat nyt sairastuttaneet sinuakin. Näin minä näen asian. Olet oikeassa että sinun tulisi ottaa etäisyyttä ainakin toistaiseksi ongelmallisiin ihmisiin. Et voi auttaa tai selvitä hyvin jos olet jo itsekin masentunut tai masentumassa. Tiedät sen itsekin.

Voimia sinne!

Voi kuinka kurjaa.

Ensiksikin sun on saatava puhua jonkun ulkopuolisen kanssa. Soita ja kysy kirkolta, mielenterveystoimistolta tai sitten ystäviltäsi.

Toisekseen, sinä et ole vastuussa vanhemmistasi, he ovat itse äitisi uusi suhde on vain hänen vastuullaan.

Ja siskosi on vanhempiensa vastuulla, voithan toki koettaa ottaa hänet asumaan luoksenne vähäksi aikaa ja kuunnella häntä mutta onnistuuko sekään?

Toivon, että miehesi pystyy sinua tukemaan kaiken tämän keskellä. Toivottavasti hänen vanhempiensa tilukset ei nyt niin suuret ole, että siellä joutuu päiväkausia raatamaan.

Jaksamista sinulle

Sun täytyy olla nyt itsekäs oman jaksamisesi

äitiyslomalainen, kiitos kun ymmärrät.. mä vaan en halua uskoo tätä kaikkea todeksi.mun tekis mieli ottaa vaan poika ja koirat autoon ja lähtee ajamaan niin kauas kun täältä pääsee,silti huolettaa,kuinka mä noiden kanssa pärjäisin,ja sitten oisin taas yksin ja patoisin sisälläni näitä ongelmia..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kuinka kurjaa.

Ensiksikin sun on saatava puhua jonkun ulkopuolisen kanssa. Soita ja kysy kirkolta, mielenterveystoimistolta tai sitten ystäviltäsi.

Toisekseen, sinä et ole vastuussa vanhemmistasi, he ovat itse äitisi uusi suhde on vain hänen vastuullaan.

Ja siskosi on vanhempiensa vastuulla, voithan toki koettaa ottaa hänet asumaan luoksenne vähäksi aikaa ja kuunnella häntä mutta onnistuuko sekään?

Toivon, että miehesi pystyy sinua tukemaan kaiken tämän keskellä. Toivottavasti hänen vanhempiensa tilukset ei nyt niin suuret ole, että siellä joutuu päiväkausia raatamaan.

Jaksamista sinulle

Sun täytyy olla nyt itsekäs oman jaksamisesi

siskoa en tänne voi ottaa koska hän on minullekkin todella uhmakas vaikka yritän häntä kaikin puolin joka asiassa tukea,olin itsekkin melko vaikea teini aikoinaan.
miehen vanhemmilla on iso tila,reilut 200 eläintä joille vasta ovat alkaneet tekemään heinää,menee aamulla ja tulee illalla kotiin,miehen vanhemmat lupasivat maksaa "palkkaa" eli miehen isän sairaspäivä rahat meille.eipä ole vielä rahoja näkynyt,joudutaan pärjäämään 1100e kuukausi kun mies on liitonrahoilla,en halua kuulostaa itsekkäältä,mutta ei sekään tunnu kivalle että mies tekee vanhemmilleen "rahaa" ja ei itse saa siitä korvausta..

miehen kanssa on välit näiden kaikkien asioiden takia kireällä..en pysty edes halaamaan miestä,kun tuntuu jotenkin vaikealta,enkä oikein voi puhuakkaan hänelle,tiedättehän te tyypillisen suomalaisen juro miehen,vastaa tyyliin joka asiaan en tiedä,joo,ei jne..

Tärkeysjärjestys on nyt tämä: 1) syntymätön lapsesi 2) vanhempi lapsesi 3) sinä 4) miehesi 5) muut. Velvollisuutesi on turvata lastesi hyvinvointi, vaikka sukulaisesi/miehesi sukulaiset asettaisivatkin paineita tahollenne. Turvaamalla oman hyvinvointisi suojaat myös lapsiasi.

Miehesi tulee vetää tarkat rajat vanhempiensa auttamiseen. Avuntarve on ymmärrettävää, mutta miehesi oma perhe on tärkeämpi, ja prioriteettien täytyy olla sen mukaiset. Äitisi syöpä voidaan hoitaa, ja hänen (sivu)suhteensa on hänen oma asiansa, joka ei sinulle kuulu, eikä äitisi olisi edes pitänyt siitä kertoa. Jätä murehtimatta se asia. Siskosi tilanne on hankala, mutta nyt sinun täytyy keskittyä omiin lapsiisi, jotta saat pidettyä tilnteesi hallinnassasi. Toivottavasti sisaresi tilanne helpottuu murrosiän pahimman vaiheen laannuttua, ja voitte myöhemmin luoda aikuisemman ihmissuhteen toisiinne.

Toivottavasti tästä oli sinulle apua vaikeassa elämäntilanteessasi. Toivotan sinulle voimia.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Sairaat ihmiset sairastuttavat läheisiään.. Esim. 1 alkoholisti sairastuttaa suomessa keskimäärin 4 ihmistä mielenterveydellisiin ongelmiin. Sinun lähelläsi on selvästikkin sairaita tai psykopaattisia ihmisiä jotka ovat nyt sairastuttaneet sinuakin. Näin minä näen asian. Olet oikeassa että sinun tulisi ottaa etäisyyttä ainakin toistaiseksi ongelmallisiin ihmisiin. Et voi auttaa tai selvitä hyvin jos olet jo itsekin masentunut tai masentumassa. Tiedät sen itsekin.

Voimia sinne!

Näin.
Ja tämä asia on kuitenkin huonosti terveydenhuollon hanskassa. Eli kun hakee apua, onkin itse se "ongelma". Mulla oli 5 diagnoosia, mutta kukaan ei kertonu, että mä paranen kun mies raitistuu ja mulle jää tilaa hengittää. Käytännössä tuo tuetysti useimmiten tarkottaa, että lopettaa sen mahdollistamisen ja lähtee tilanteesta.

mulla pääsee itku kun luen vastauksia..
miehen isä ihan oikeasti pakottaa miehen tekemään niitä töitä,ja mies ei voi kieltäytyä,pellot pitää tehdä ja eläimille saada talveksi ruokaa..
äiti itse kertoi tästä miehestä tänään mulle,en olisi halunnut tietää..ollaan kuitenkin aika läheinen perhe ja siskon asiat "kuuluu" minunkin murehdittavaksi,sisko kuitenkin puhuu mulle jonkun verran mieltä painavista asioista,mutta on ihan tuuliviiri luonteeltaan,nauraa ja kohta saakin jumalattomat raivarit.

mulla ei oo oikein paikkaa minne mennä pojan kanssa,koirat pitäisi ottaa mukaan,eikä tuota rahaakaan juuri ole minnekkään mennä,ja minnekkään kesäloma reissulle en pojan ja koirien kanssa yksin pysty menemään..
äitin syöpä pystytään parantamaan,se on hyvä juttu,selviää ehkä jo seuraavalla hoidolla,ettei enempää tarvitsisi tehdä.mutta kun tämä kaikki tulee nyt kerralla niskaan ja pelottaa miten minä selviän tästä loppuraskaudesta,kun odotus aikanakin jo tätä paskaa sataa näin paljon,miten synnytyksen jälkeen käy?hylkään vauvan ja pimahdan?

Mitäpä jos kävisit juttelemassa kaupunkisi/kuntasi mielenterveystoimistossa? Minkälaista äitiysneuvolan henkilökunta on? Osaavat ainakin jotain neuvoa, ohjata eteenpäin....

En tiedä mitä sanoa, sun kuuluu nyt huolehtia itsestäsi ja lapsistasi, keksisitkö ketään ystävää tai sukulaista jonne voisit hetkeksi mennä, edes pariksi päiväksi.

Ymmärrettävää, että miehesi vanhemmat tarvitsevat apua mutta sitä voi myös palkata, oletko ehdottanut tätä miehellesi? Siis vaikka osaan työtä joku urakoitsija? Ja pyydä miestäsi mainitsemaan, vanhemmilleen, että se raha oikeasti kelpaisi.
Miehesi tilanne on varmasti myös tukala koska hän kokee niin sinun kuin vanhempiensa painostavan itseään.

Ja ehkä se ajatus, että tämä on vain väliaikainen vaihe auttaa, koeta muistaa se. Kaikki kyllä järjestyy ennenkuin vauva syntyy.

täällä on niin pitkät jonot mt hoitajalle että ihan turha soitella sinne..
ja tuohon urakoitsijan palkkaamiseen..he meinasivat alkuun palkata lomittajan tekemään nuo hommat mutta päättivät sitten että mun mies saa tehä kaikki tilan hommat,mies joutui lopettamaan osa-aika työt tuttujen firmassa tämän takia :(
miehen vanhemmat ei aio päästää miestä luistamaan tilan töissä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
äitiyslomalainen, kiitos kun ymmärrät.. mä vaan en halua uskoo tätä kaikkea todeksi.mun tekis mieli ottaa vaan poika ja koirat autoon ja lähtee ajamaan niin kauas kun täältä pääsee,silti huolettaa,kuinka mä noiden kanssa pärjäisin,ja sitten oisin taas yksin ja patoisin sisälläni näitä ongelmia..

minä kyllä tekisin sinuna juuri noin.
sun miehen vanhemat tekevät väärin, ja sun miehesi ei kuulu tehdä heidän töitään.
sun äitisi tekee väärin, kannattaisi muistaa että kun tekee lapsen, se vaatii kaiken ajan ja rahan. syntyvä lapsi voi aina olla esim. vammainen joka vaatii loppuelämän apua, joten niitä ei kannata ihan hirveästi tehtailla.

koska ei jää voimia kaikille, kuten ilmeisesti siskollesi ei ole jäänyt kun on valmis heittämään pyyhkeen kehiin.
sun vastuulla siskosi ei ole mitenkään. vaan isäsi ja äitisi.

miehesi kuuluu huolehtia omasat perheestään.
jos nyt ole väsynyt niin 2 lasta on monta kertaa enemmän töitä kuin yksi. joten tarvitset miestäsi ihan itse.
miehen vanhempien hankittava apua muualta.

myös oman miehen vanhemmat ovat tuollaisia röyhkeitä sikoja, jotka ottavat köyhältä lapseltaan vaikka viimeisen sentin, vaikka eivät edes tarvitsisi.

Myös miehen vanhemmat teettivät miehellä pakosta töitä ilmaiseksi, vaikk aitse olisimme nähneet nälkää (mies oli opiskelija tai työtön tuolloin). on vaikea sanoa ei jos on saanut autoritaarisen kasvatuksen. Ja eivät olisi tarvinneet mitän ilmaistyövoimaa, sillä heillä oli velaton talo ja sijoituskiinteistöjä, mutta halusivat tehdä lisää vuokraa-asuntoja ilmaistyövoimalla.

Lähes erosimme myös miehen vanhempien takia. Muutto kauas heistä?

Miehen vanhempien kuuluu palkata apua. miehesi kuuluu huolehtia omasta perheestä. sanot sen niille törkimyksille, että nyt on 2000 -luku. lapset tekivät ilmaiseksi töitä vanhemmilleen, kun asuttiin saman katon alla. ei enää.

asiat on nyt järjestynyt niin että muutetaan kauemmaksi täältä,otetaan etäisyyttä kaikkeen,mies etsii työpaikan toiselta paikkakunnalta..
ja mies aikoo tänään sumplia työkuviot vanhempiensa kanssa..
tähän on tosiaan tultava loppu..
mutta sitä en ymmärrä,miten mun äidistä on tullu tuollainen,en ois ikinä uskonu.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
tässä on ainakin omasta mielestä vähän liikaa jo yhden ihmisen sulatettavaksi sattunut.
olen raskaana viikolla 20,toivottu lapsi. raskaus aika on ollut yhtä helvettiä,mulla on teini-ikäinen sisko joka käyttäytyy aivan hirveällä tavalla,haistattelee ja uhkaa tappaa jne. jäi juuri kiinni mopolla ajosta humalassa,törkeä rattijuopumus. äiti on ihan loppu ton tytön kanssa ja kukaan ei tunnu auttavan.
sisko joutuu käymään päihdetyöntekijän luona viikottain,edes joku jolle sisko voi avautua ja kertoa ongelmat.

sosku ei kuulema voi ottaa siskoa huostaan,tai laittaa jonnekkin perhekotiin,kun kuulema tulee heille niin kalliiksi,ja siskokin haluaisi pois kotoa,ja äitikin kallistuu jo tälle asialle,se tyttö on ihan mahdoton!!

muutama kuukausi sitten äidillä selvisi syöpä,ei onneksi ole levinnyt ja tämä pystytään hoitamaan pois.oli aikamoinen pommi sulateltavaksi.
nyt äiti paljasti että hän on alkanut toisen miehen kanssa soittelemaan ja laittamaan tekstiviestejä,äiti on kuitenkin naimisissa ja nuorin lapsi on 4v.ja tämä mies jonka kanssa sutinaa on,on juuri eronnut.

miehen vanhemmat "pakottaa" miehen tekemään peltotöitä,miehen isä ei voi niitä tehdä,koska oli keväällä onnettomuudessa jonka takia jalka on sökönä. minä saan kaiken huolen ja p*skan kantaa yksin omilla harteilla jokapäivä,ja vielä pitäisi jaksaa hoitaa uhma ikäinen lapsi.

en tiedä mitä tekisin,tuntuu että haluaisin lähtee vaan täältä jonnekkin pois ja aloittaa elämän alusta,tuntuu etten nyt haluakkaan tätä tulevaa vauvaa,pelottaa miten synnytyksen jälkeen käy,kun edellisestäkin tuli synnytyksenjälkeinen masennus..

mulla ihan oikeesti levii kohta pää.mulla ei oo ketään kelle puhua,muutama ystävä on,mutten halua heitä mun asioilla vaivata..

kiitos jos jaksoit lukea!

Suku on pahin vai miten se oli... Mutta oikeasti ota etäisyyttä! Nämä eivät ole asioita joista sinun tarvitsee huolehtia. Sinun tarvitsee huolehtia, että olet ITSE kunnossa huolehtimaan omasta jälkikasvustasi. Joten ota etäisyyttä ihan fyysisestikin tai vähintääkin edes henkisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
asiat on nyt järjestynyt niin että muutetaan kauemmaksi täältä,otetaan etäisyyttä kaikkeen,mies etsii työpaikan toiselta paikkakunnalta..
ja mies aikoo tänään sumplia työkuviot vanhempiensa kanssa..
tähän on tosiaan tultava loppu..
mutta sitä en ymmärrä,miten mun äidistä on tullu tuollainen,en ois ikinä uskonu.

toivottavasti vaatii rahapalkan, tai pistää välit poikki. voin sanoa, että toullaiset eivät koskaan muutu, ja hyväksikäyttö jatkuu.

no saisivat tosiaan alkaa maksamaan,vaikka inhottavalle tuntuu sitä rahaa kinuta,mutta me tarvitaan sitä,aika vaikeaa elättää 3 ihmistä ja 2 koiraa 1100-1200e kuukausi tuloilla,joista jo vuokraan ja sähköön menee 550e..

Yhteistyössä