pakko avautua, mies ei ymmärrä.

me muutettiin mieheni isovanhempien vanhaan taloon. ihana asia joo, oma talo, rauha, enemmän tilaa. mutta jokin mättää.
mieheni jaksaa koko ajan muistuttaa, että talo on HÄNEN! siis sisustukseen en saisi puuttua. olen kyllä ostanut verhoja ym, mutta en tiedä saanko niitä ripustaa :/ ei tunnu yhtään kodilta, jos tää talo alkaa muistuttaan poikamiesboksia. sanoin miehelle, että on otettava huomioon, jos meille se lapsi suodaan, niin talon pitää olla lapsiystävällinen. ja käyhän meillä paljon ystävien lapset yökylässä.
toinen asia on remontti. ollaan tekemäs aika isoakin remonttia. mies otti 5000 euroa isomman lainan ku mitä talon hinta on. sillä saadaan tehtyä kylppäriremontti. muu remontti tehdään kuulemma pikkuhiljaa ilman velkaa. eli mieheni tuntien tuo pikkuhiljaa on 20 vuoden sisällä. tämä talo ei ole missään hyvässä kunnossa. en haluaisi mahdollista lasta tänne tuoda.
kolmantena, muttei todellakaan vähäisimpänä: hiiret.
en voi sietää. nukuin täällä viime yön ensimmäistä kertaa, enkä tiedä oliko kuvitelmaa vai totta, mutta hiiret rapisteli koko yön... :( nukuin aika huonosti ja nousin heti ylös, kun mieheni lähti töihin....
äh, en tiedä ruikutanko turhasta, mutta minusta tämä paikka ei tunnu kodilta... mieheni mielestä tämä on ainoa paikka maailmassa, joka tuntuu kodilta... :/
vielä muutama päivä sitten mietin, muuttaisinko eri osoitteeseen. ahdistaa jotenkin tämä, vaikka miestäni rakastan suunnattomasti...

kiitos kun sain avautua, vaikkei kukaan kommentoisikaan :)
 
moi
Noi hiiret taitaa olla vanhan talon ongelma, niitä oli mun lapsuuden kodissa rapistelemassa (ja on edelleen). Niille auttaa ku vähän tömistelee. Mut sun miehes on julma :/
 
Anne
Ostiko mies tämän talon yksin vai otitteko puoliksi lainan?

Tietenkin jos miehesi yksin osti talon. Lain mukaan se on hänen ja sinä vain olet siinä, mutta käytäntö on ihan eri juttu.
Kun ollaan yhdessä ja asutaan samassa osoitteessa niin kyllä se asunto silloin on molempien koti ja sitä yhdessä laitetaan ja sisustetaan.
Sen kodin pitää tuntua molemmista sellaiselta, että siellä haluaa olla.

Mitä jos selität miehelle, että tämä ei tunnu kodilta ja yhdessä sisustaminen saisi sen paremmaksi tai sitten otat lainaa ja ostat mieheltä puolet talosta.

Jos mies ei pysty muuttamaan mitään talossa isovanhempien takia niin silloin pitää miettiä, että onko tämä talo sopiva teidän yhteiseksi kodiksi ja pitäisikö muuttaa paikkaan missä molemmat viihtyvät.
 
No höh yhteinen "yritys" kyllä sen pitää sinustakin tuntua kodilta. Joskus miehet ovat niin kiinni vanhoissa etteivät tajua uudistuksen tarvetta.
Mitäs jos kumminkin silleen aluksi pienesti muokkaisit huushollia myös sinulle mieluisaksi ehkäpä se mieskin huomaa että uudistukset oli tarpeen.
Ja sitten puhu ja puhu hänelle miksi haluat muutosta ja kerro omat ajatuksesi. Joskus sitä kuvittelee että toinen osaa lukea ajatuksia vaikka niin ei tarkoittaisi.
Ja ne hiiret ...osta loukku ja ne ovat menneisyyttä.
 
vieras
hankala juttu ja otan osaa....
sun ei auta kuin kertoa nämä asiat miehellesi myös. juurta jaksain.
Itse kammoan hiiriä yli kaiken. Jos tänne ilmestyis hiiri minä yksinkertasesti juoksisin ulos.
 
Otitteko yhdessä lainan? No otitte tai ette niin en kyllä ymmärrä miehesi näkökantaa. Itse olen täällä mieheni ostamassa ja maksamassa talossa saanut kyllä sisustaa niin paljon kun sielu sietää :D . Niin ja jos joku ihmettelee miksi miehen maksamaan, niin oli maksanut alon pois kun tutustuttiin. Lisäaosaan olen kustannuksissa osallistunut.

Hiiriä, yöks, meillä on kanssa kellarissa ja tuossa nuo loukut odottaa jo laittajaansa. Täytyisi ostaa varmaan sellainen äänipelotin niille tonne kellariin.
 
mieheni ottaa yksin lainan, mutta maksamme sitä yhdessä pois. koska minä en luottotietojeni takia saa lainaa. eli talo on periaatteessa yhteinen. tämä ei varmaankaan ole kauheen fiksua?
asiasta on kyllä puhuttu. tai siis minä olen puhunut. mieheni ei vain yksinkertaisesti kuuntele.
Hummerin idea on kyllä hyvä, tavallaan "salaa" sisustaisin taloa :)
Meillä on kyllä nuo kissat (2) ja koira, jotka saattavat häätää hiiret, mutta mieheni haluaa, että kissat eivät tule taloon sisälle. Minusta ei ole jättämään kissoja pakkaseen :/
nytkin tuo vieressä oleva muovipussi rapisee... hyi olkoon. pakko siirtyä keittiöön touhuumaan jotain, niin ei oo kokoajan kylmät väreet selkäpiissä :(
 
Miten mulle tuli sun viestistä sellainen fiilis että tää asia on kommunikoinnin puutetta?

sanot/kysyt mieheltä suoraan mikset saa sisustaa.Yhteinen(eka yhteinen?) muutto ja asuminen pitäis olla maailman ihanimpia asioita.

Nyt reilusti suu auki ja kysyt missä mättää.

Tsemppiä!Hiiristä en osaa sanoa kyllä mitään...muuta kun että hiirenloukkuja kehiin sitten vaan jos siellä haluatte asua:)
 
vieras
no jos sä maksat lainaa pois niin tottakai myös saat sisustaa!!
täytyy sanoa että hieman oudot pakkomielteet miehelläsi....
ikään kuin vaan sinun kiusallasi kieltää sisustamiset ja kissat mutta rahat ottaa sulta lainaan kumminkin. ei onnistuis meillä!
 
Ninni
Mun mielestä sun mies ei rakasta sua tarpeeksi jos ei halua että SINÄ viihdyt siellä myös?en luultavasti jäisi taloon jos se ei kodilta tunnu enkä saa sisustaa sitä...
 
kysy mieheltäsi, että haluaako hän, että talo on myös sinun KOTISI? ja jos haluaa, niin kerro, mitkä asiat saisivat sinut tuntemaan itsesi kotoisammaksi.. ja ehdota, että ottaisitte vielä vaikka 5000e lisää lainaa, esim sinä? ja tekisitte rempan kerrasta valmiiksi? =)
 
vieras
Jos olette avoliitossa, laina ja tontti on miehen nimissä mutta sä maksat osan ja jos teille tulee ero niin sä et saa mitään. Tai jos mies kuolee eikä yhteisiä lapsia, sukulaiset voi sanoa että huomenna jo muualla kiitos.

Varaa aika vaikka pankkineuvojalle että tiedät miten kannattaa toimia ettei maksa ns tyhjää.
 
Vierastelija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olette avoliitossa, laina ja tontti on miehen nimissä mutta sä maksat osan ja jos teille tulee ero niin sä et saa mitään. Tai jos mies kuolee eikä yhteisiä lapsia, sukulaiset voi sanoa että huomenna jo muualla kiitos.

Varaa aika vaikka pankkineuvojalle että tiedät miten kannattaa toimia ettei maksa ns tyhjää.
Näinpä. Ei kannata satsata omaa rahaa taloon josta voi jo huomenna saada lähtöpassit ja itelle ei jää mitään. Kannattais tosiaan keskustella asiasta jonkun asiantuntijan kanssa ennenkuin alkaa syytää rahaa toisen omaisuuteen. Ja jos olette naimisissa niin eikö puolet talosta kuulu sulle jokatapauksessa.

Sitä vaan ihmettelen että eikö tuon talon kunto ja nuo raha-asiat olis kannattanut jutella etukäteen valmiiksi ennen muuttoa. Mä en usko että asuisin miehen kanssa joka jättäis kissat pakkaseen...
 
kiitos kaikille :) olen kyllä todella miettinyt, etten tähän touhuun ryhtyisi. rakastan vain miestäni liikaa. ehkä olen sitten vässykkä?
kaks vuotta jo ollaan asuttu yhdessä, kerrostalossa. Mies perusteli mielipiteensä sillä, että minä sain määrätä miten tuo kerrostaloasunto sisutetaan. Mutta hän ei taida ymmärtää, että tässä meidän pitäisi asua loppuelämämme. Emme ole naimisissa. Parin vuoden päähän suunniteltu häät, saa nähdä tuleeko niitä.... :/

tuntuu todella kurjalta, kun kissat ovat nyt ulkona. Ovat kohta 2 vuotiaita (leikattuja kolleja), ja ovat aina eläneet sisällä. ei ne oo käyny ku parvekkeella... :/
 
Anne
Oletteko tehneet paperin siitä, että maksaessasi lainaa pois talosta, siitä siirtyy myös samassa suhteessa omistukseesi osa?
Et kai vain lyhennä taloa niin ettei siitä ole mustaa valkoisella?

Ja tuo kissa asia. Kissa ei pärjää pakkasessa ulkona, jos et voi jättää miestä niin etsi kissoille koti jossa saavat hoitoa
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja asty:
kiitos kaikille :) olen kyllä todella miettinyt, etten tähän touhuun ryhtyisi. rakastan vain miestäni liikaa. ehkä olen sitten vässykkä?
kaks vuotta jo ollaan asuttu yhdessä, kerrostalossa. Mies perusteli mielipiteensä sillä, että minä sain määrätä miten tuo kerrostaloasunto sisutetaan. Mutta hän ei taida ymmärtää, että tässä meidän pitäisi asua loppuelämämme. Emme ole naimisissa. Parin vuoden päähän suunniteltu häät, saa nähdä tuleeko niitä.... :/

tuntuu todella kurjalta, kun kissat ovat nyt ulkona. Ovat kohta 2 vuotiaita (leikattuja kolleja), ja ovat aina eläneet sisällä. ei ne oo käyny ku parvekkeella... :/


Sulla on hirveä ukko.Nyt sen häijy ulkokuori tuli esiin kun menitte kerrostalosta pois.En katsoisi moista lainkaan.Häijy sulle niinkuin kissoille.Alkoi nyt sitten määrätä pompottaa kun laina hänen nimissä ,vaikka yhdessä maksatte.Ei kovin turvallista kannaltasi.Ukko voi viskata sut pihalle talosta vaikka 6kk kuluttua jos haluaa.Aika moinen valta hällä nyt kun muutitte hänen isovanhempien ent.taloon.Sinuna kyllä oisin 2 kertaa miettinyt mihin ryhtyy jos kaikki vain toisen nimissä.Et ole turvassa mitenkään vaikka kuinka maksatte laina yhdessä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Ja tuo kissa asia. Kissa ei pärjää pakkasessa ulkona, jos et voi jättää miestä niin etsi kissoille koti jossa saavat hoitoa
Tilanne on laiton ja eläinsuojeluasia. Anna pois, vie eläinsuojetalolle sano löytäneesi ne tai kerro oikeasti tilanne. HETI! Ne EI pärjää pakkasessa ulkona :(
 
vieras
Voi, kurja mikä tilanne sinulla! Miehesi vaikuttaa todella ymmärtämättömältä suhteesi! Talosta ja rahasta ja hiiristä on jo sanottukin monta hyvää ajatusta, mutta noista kissoista.. Kissa ei pärjää kunnolla missään päin Suomea talvella ilman lämmintä tilaa!! On eläinrääkkäystä pitää kissaa ulkona/lämmittämättömässä tilassa talvella. Toivottavasti asia ei teillä ole näin, vaan kissat pääsevät edes johonkin lämpimään kylmältä ja sateelta suojaan. (Esim. navetta- ja tallikissathan pääsevät lämpimään heppojen ja lehmien kanssa.) Ellet pysty sellaista järjestämään eikä miehesi suostu ottamaan kissoja sisään, on parasta, että annat kissat pois. Karseeta, tiedän, mutta ajattele eläinten parasta. En kyllä ymmärrä miksi kissat eivät nyt saa tulla sisälle, jos aiemmin olivat täysin sisäkissoja ja hiiriäkin talossa on.. Oli miten oli, ajattelethan kissojesi parasta, etkä jätä niitä ulos talveksi. Tsemppiä sinulle!
 
Entäs jos löytäisitte kompromissin?

Tässä taloudellisessa tilanteessa ei oikeasti ole fiksua ottaa suuria lainoja remppaan, siinäyhdyn miehesi mielipiteeseen, hitaammallakin aikataululla ehtii.

Mutta, sä tarvitset omannäköisesi tilan. Ehkä jokin huone voitaisiin rempata heti haluamaasi kuntoon ja tilkitä pienetkin hiiremnetävät kolot...

Lohduttaa voin sen verran, että ne katoavat pian, syksyllä niitä vain sisään tunkee.
 

Yhteistyössä