Pakkasraja sille, ettei lasten tarvitse mennä kouluun?

• Viestiketjun aloittaja mutsi
  • Ensimmäinen viesti
Just tuossa äitini Utsjoelta ilmotteli, että pakkasta ollut parina päivänä kotimittarin mukaan -38, koulukyydit kulkeneet ja koululaiset menneet kouluun kyllä. Ihan siinä kylälläkin, vaikka ei kyydityksiä ole ihan kylänpinnassa asuville. Ei kuulemma tuule siellä.

Täällä Oulussa taas kaikki kitisee että kun on kylmä ja on kylmä, pakkasta tällähetkellä kotimittarin mukaan -26 ja naapuripihasta pienet koululaiset lähti just äsken kävelemään tuohon lähikouluun, hyvin näytti tarkenevan. Reippaasti kävelivät kypärälakit päässä ja kaulahuivit kasvoilla.

"vieras"
Keittis varmaan tarkoitti, että etelässä usein tuulee enemmän mitä pohjoisessa, mikä lisää pakkasen purevuutta
No tervetuloa vain Ouluun, missä on etelän tuuli (tosin meillä se puhaltaa aika monesti pohjoisesta ja mereltä - Helsingin seudun tuulet on ihan lällyjä Oulun jäätävään viimaan) ja pohjoisen pakkanen. Meillä kai pitäisi laittaa rajaksi sitten -35. ;)

"asdf"
Henkilökohtainen pakkasrajani töihin lähtemisellä on -25, eli sen kylmemmällä en kyllä lapsiakaan laittaisi kouluun. Ei niitä päiviä montaa vuodessa ole, jotkut on sairaanakin enemmän poissa töistä/koulusta.

"vieras"
[QUOTE="asdf";23144344]Henkilökohtainen pakkasrajani töihin lähtemisellä on -25, eli sen kylmemmällä en kyllä lapsiakaan laittaisi kouluun. Ei niitä päiviä montaa vuodessa ole, jotkut on sairaanakin enemmän poissa töistä/koulusta.[/QUOTE]

Melko alhainen pakkasraja. Milloin suomalaisista on tullut niin nysseröitä, että pikkupakkasilla ei voida ulos muka mennä?

"vieras"
[QUOTE="asdf";23144344]Henkilökohtainen pakkasrajani töihin lähtemisellä on -25, eli sen kylmemmällä en kyllä lapsiakaan laittaisi kouluun. Ei niitä päiviä montaa vuodessa ole, jotkut on sairaanakin enemmän poissa töistä/koulusta.[/QUOTE]

Oletko ulkotöissä? Mitä sanot syyksi, ettet mene?

Ei ole mulle tullut mieleenkään, että pakkasen takia saisi olla töistä pois. Eikös sitten helteenkin takia saa olla kotona, viime kesänä yli kolmenkympin lämpötilassa oli melkoisen kamalaa olla sairaalassa töissä. Ei siellä ole ilmastointia kun ihan parilla osastolla, enkä ole kummallakaan töissä.

"mä"

Oikeasti? :O Jäät töistä pois kun pakkanen on yli 25? :D :D :D :D

Voi luoja :D :D :D :D

"Miranda83"
mä en laittanut meidän tokaluokkalaista tänään kouluun käveleen.. mittari näytti -27 ja varmaan kylmempikin tuolla.. aika pitkä matka kävellä kouluun ja ois pitäny jo 7:ltä lähteä ja sillä ääni käheenä.. opelle sanoin ihan suoraan..tulee valitusta jos tulee.. mut eskarilainen kohta eskariin, se tullaan onneks hakeen.

"Vieras"
Minä puolestani odotan kuumeisesti Kanarialle pääsyä... :) Rehellisesti myönnän, etten ole karaistunut enkä ulkoilmaihminen. Olen asunut Oulussa, Helsingin keskustassa ja Porissa ja kaikissa kylmä ilma ja tuuli on tuntunut tosi pahalta. Kurjinta on melkein lähettää nuo teinit matkaan - heille kun kampaus ja "look" on tärkeämpi kuin lämpö... No pitkikset pakotin jalkaan. Perjantaina tanssivat vanhat hienoissa juhlakampauksissaan ja iltapuvuissaan. Pelottaa melkein, kun odotettavissa on TOSI kylmää.

Yhteistyössä