Pakilan työkeskuksen vaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mee töihin:
Leikkaa lettis ja mee töihin.
Ei minua kiinnosta maksella sinulle uusia gessleinejä tai joka lähiö-ruusun bugabuu-unelmarattaita. Töissä käymällä ne muutkin ovat ansainneet.

Ööh, miksi mun pitäisi leikata tukkani jos olen vähävarainen? Köyhillä ei saa olla pitkää tukkaa vai? Mä en ole missään välissä vaatinut itselleni uusia merkkivaunuja, vaan yrittänyt kysyä ihmisiltä kokemuksia. Olen jo muutamaan otteeseen sanonu, että ostan kyllä sitten käytetyt vaunut, jos kyseiset vuokravaunut ei mulle kelpaa. Olen pahoillani, että olen tällä hetkellä työkyvytön, johtuen traumaattisesta lapsuudestani ja mulla ei ole varaa uusiin vaunuihin. Mitään muuta "ylimääräistä" en ole sossusta koskaan pyytänyt/saanut, ja tähän mennessäkin mulla on mennyt jo useampi sata euroa muihin vauvan tarvikkeisiin, vaikka olenkin ne käytettyinä ostanut.

Vanha ketju, mutta pakko vastata tähän. Minä en ymmärrä miten on voinut mennä useampi sata euroa jos rahaa ei ole paljon käytettävissä. Itsellä meni seuraavat summat:
- turvakaukalo, uusi, tarjouksessa 89? (ed. vuoden malli, norm. hinta 189?)
- vaatteita 50-68 cm, 2 pahvilaatikollista, 45?, huutonetistä
- tuttipulloja sain kaverilta käytettyinä, mutta näitäkin löytää esim. kirppareilta
- pinnasänky 20?, kirpparilta
- lakanat, peitto ym. vuodevaatteet uusina, kirpparilta ja itse tehtyinä 35 ?
- kaikkea pientä tarpeellista, osa uusina, osa kirpparilta/huutonetistä 60?
- kestovaippoja, osa käytettyinä osa itse tehtyinä 70?
- kantoliina, hug-a-bub, huutonetistä 30?
yhteensä n. 350?
Ja tässä oli jo paljon ns. ei välttämätöntä. Otin äitiysavustuksen rahana, 140? Eli itse maksettavaa jäi 210?
Ostimme uudet Brion yhdistelmät, 490?, oli tosin edellisen vuoden mallia. Paljon halvemmallakin olisi mm. vaunuissa päässyt. Meillä ei tosin ollut rahasta pulaa, en vain nähnyt järkeä laittaa satoja euroja muutaman kuukauden kamppeisiin. Omilla valinnoilla pystyy (tässäkin) vaikuttamaan paljon kuinka paljon sitä rahaa on käytettävissä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai 90-luvun kotteroita, taitaa olla provo...

No voi herranen aika, sinäkö olisit valmis ottamaan jotkut lähemmäs 20v vanhat vaunut vauvallesi? Ei se kuule ole mikään provo että suomessakin on meitä köyhiä, valitettavasti. En tietenkään ole vaatimassa mitään tän vuoden malleja ilmaiseksi, haluisin vaan tietää onko ne vaunut yli vai alle 10v vanhoja. Jos päädyn ostamaan käytetyt, niin silloinkin varmaan joudun kattelemaan n. 5v vanhoja vaunuja, ei mulla oikeasti ole varaa laittaa useaa sataa euroa vaunuihin.

Kiinnitti huomiota tuo lause "varmaan joudun kattelemaan n5v vanhoja vaunuja". Kuule, meidänkin kesällä syntyvä beibi tulee kulkemaan 5v vanhoissa vaunuissa ja ollaan keskituloisia.Voisin hyvin ostaa tuhannen euron kärryt, mutta miksi ostaisin kun vauvaa voi hyvin kuljettaa isompien sisarustensa 5v vanhoissa vaunuissa? Pääasiahan on, että vaunut on ehjät ja siistit.

Eli osta ihan hyvällä omallatunnolla jotkut muutaman vuoden vanhat, hyväkuntoiset kärryt.Ei kukaan sua köyhäksi noteeraa sen takia, ettei lapsella oo vaunut uusimmasta mallistosta. Ja jos uudet on pakko saada niin monia halpismerkkejä saa alle 200 eurolla uusia. Katso esim vaunula.fi. Mutta henk koht suosittelen mieluummin käytettyjä merkkivaunuja kuin uusia halpiksia.

voi kiesus ap. :D meillä on kaikki 3 lasta köllötelleet tyytyväisinä vm-95 vaunuissa, joissa on pukattu menemään myös siskoni kaikki 3 lasta. edelleen vaunut on toimivat ja turvalliset, vaikkakaan eivät ehkä kauniit.

ihmettelen muuten että jos sulla on mahdollisuus ostaa ne vaunut käytettynä itse niin miksi sitten ylipäätään haet vaunuja sossusta?

En ole ap, mutta vastaan silti tähän. Todennäköisesti se tarkoittaa sitä, että esim. ruoka- tai vaatemenoihin tarkoitetusta perustoimeentulotuesta joutuu nipistämään vaikkapa 50-100 euroa ostaakseen ne vaunut.

Ne retrohenkiset rattaatko sitten olisi olleet jotenkin sen paremmilla turvaominaisuuksilla varustetut?

Tietysti kivemmalta ja katu-uskottavammaltahan ne näyttää kun jotkut ysäriyhdistelmävaunut, jotka on just sen verran vanhat että niistä näkee että ne näyttää vaan muodista jääneiltä muttei vielä coolin retroilta, en minä sitä kiellä ;)

Ne retrohenkiset rattaat ainakin toimivat (mekanismit eivät olleet rikki). Valjaita niissä ei ollut, mutta niihin sai kiinnitettyä valjaat - toisin kuin noihin Pakilasta saatuihin, joissa ei ollut mitään sellaista osaa, joihin valjaat olisi saanut asiaankuuluvasti kiinni. Ne meidän rattaat eivät kuitenkaan olleet mitään 70-luvun kunnon retroa, vaan vähän uudemmat (tosin en tiedä vuosimallia). Aika monella on netistä tilatut, uudet vaunut hajonneet jo vuoden käytön jälkeen, eli ei se retro tarkoita sitä, että olisivat heti huonot.)

Ja tottakai ne olivat hienot, oli niitä kivempi työnnellä kuin jotain "ysärivaunuja" tai toisaalta myöskään jotain ylikalliita juppivaunuja. Mutta silloin, kun ne hajosivat, olisimme halunneet vain mahdollisimman pian suunnilleen mitkä tahansa toimivat rattaat. Kuten kirjoitin, Pakilasta saimme rikkinäiset, epäsiistit ja epäkäytännölliset.

Alkuperäinen kirjoittaja milda:
Alkuperäinen kirjoittaja Huono kokemus:
Ja tottakai myös sosiaalitoimiston epäkohdista saa ja pitääkin valittaa! Vai onko muka niin, että köyhiä ihmisiä ei tarvitse kohdella mahdollisimman kunnioittavasti? Ei se kuulkaa niin ole, että köyhän on nöyränä tyydyttävä siihen mitä saa, vaikka se sitten olisi miten huonoa tai liian vähän.
)

Ihmisiä täytyy aina kohdella kunnioittavasti. Yhteiskunta ei kuitenkaan pyöri niin, että jokainen saisi siltä hyvät, uudehkot vaunut lapsilleen. Se pyörii niin, että ne ihmiset käyvät töissä ja maksavat veroja ja ostavat itse ne vaunut lapsilleen. Niillä verovaroilla sitten ne lapset saavat käydä koulua, terveydenhuoltoa jne.

Itse ostin omalla palkallani juuri ne kärryt jotka halusin, ja jos minun maksamillani verorahoilla joku tarvitseva saa lapselleen hyvät ja toimivat vaunut niin HYVÄ niin, koska niitä verorahoja kyllä käytetään paljon turhempiinkin juttuihin. Sitä ei koskaan tiedä jos joutuukin itse siihen tilanteeseen elämässään, että tarvitsee niitä verovaroja avukseen, esim. työkyvyttömyys jne. kaikkeen kun ei elämässä voi varautua vaikka kuinka kävisi töissä ja maksaisi veroja.

Toivottavasti ap:kin löytää itselleen hyvät ja kohtuuhintaiset vaunut. :)

MÄ olen ollut työharjoittelussa Pakilan verhoomossa ja kävin usein alakerrassa jossa näitä vaunuja ja rattaita oli. Mun silmiin ne ainakin oli siistejä ja jos jokin osa oli rikki se korjattiin. Vaunuja myös uudelleenverhoiltiin.

Eli jos sieltäkin saa selkeästi viallisen tuotteen niin reklamaatiota peliin. Ei se, että jotain saa ilmaiseksi tarkoita sitä, että olisi hyväksyttävä rikkinäinen/puutteellinen tuote.

Ap ne on siellä pakilassa ihan Dorjanin vaunuja hienoilla kuoseilla ja lisätarvikkeilla mm.kantokassi pehmeä,lakana,sadesuoja,ilmakumirenkaat.
kaupassa vastaavat 700e.

Jaa-a, no kiva että kaikilla ei ole niin huonoa kokemusta kuin itsellä.
Ja joo, olisi ne vaunut saanut vaihtaa, mutta eipä lähdetty tuollaiseen pelleilyyn enää mukaan. Ei yhtään huvita olla tekemisissä tuollaisen puulaaki-firman kanssa. Ja kun katselimme (ja haistelimme) niitä romurattaita eteisessämme, alkoi tuntua todella epämiellyttävältä ajatus, että kuljettaisimme lapsiamme sellaisissa sossurattaissa. (Tähän joku näsäviisastelija nyt varmaan puuttuu, joten selvennettäköön, että "sellaisilla sossurattailla" tarkoitan nimenomaan tuollaisen suojatyöpaikan "kunnostamia" rattaita, joita saa näköjään kokeilla monia, ennen kuin ihmisarvoiset löytyy.)

Tilattiin siis netistä, kun ei ollut aikaa etsiä käytettyjä. Älkää kysykö, mistä saatiin rahaa netistä tilattuihin. Ei kuulu kenellekään.

[QUOTE="mummu";27953931]Ihmettelen, että jotkut ovat niin ymmärtämättömiä että parjaavat odottavaa äitiä, joka haluaa kysyä neuvoa. Järkyttävää![/QUOTE]

Ehkä kaksplussalaiset on aikuistunut kolmessa vuodessa?

Yhteistyössä