Päivisksen täti sano et mun lapsella on kylmä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaanaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jaanaa

Vieras
eikä riittävästi vaatteita, vaikka sillä oli päällä: kalsarit ja pitkhihainen t-paita, huppari ja gollegehousut, toppatakki ja toppahousut, asiaan kuuluvat lakit ja hanskat, ja uudet goretex toppakengät.

Pakkasta meillä ei ollut, lämpö siinä +3 pinnassa ja vähän tullee. Eikä lapsi riisuttaessa tuntunut kylmältä.

Siis mitä ihmett mun pitäis pukea lapselle päälle jos toi ei oo päiväkotitätien mielestä tarpeeksi??

Jos se vinoili ;)
Toi vaatemäärä on nimittäin aivan älytön, plussan puolella selväsi ja toppavaatteet päällä, vieläpä välivaatetus sisävaatteiden päällä! Huhhuh. Meillä mentäis noin niin -5 kieppeillä, siitä kylmempänä sitten toi collegekerrasto vaihtuisi villahaalariin.

No ei se ainakaan ollut valittanut kylmyyttä, tämä sama täti päivitteli myös mun miehelle ettei ole tarpeeksi vaatetta.

Sama tapahtui pari viikkoa sitten, kun lämpöä oli vielä noin +7-+9 ja sama täti kailotti pihalla kun haettiin lapsia että heillä on aaaaivan liian vähän vaatetta ja palelevat, vaikka alla oli samanmoinen setti kun nyt ja päällä sitten vettä pitävä tuulipuku kera fleece vuoren. Aivan ku se nainen ois päättäny ettei pueta lapsille tarpeeksi vaikka ois 20 lämmintä ja hopeahaalaripäällä.

Kyllä mua ainakin hävetti kun tultiin päiviksen pihalle ja tämä nainen alkoi kaakattaan kovaan ääneen että nyt lapsille enemmän vaatetta, ku ne palelee, ja pihalla oli monia muitakin vanhempia jotka sitten meitä tuijotti paheksuen.

Noh ihan sama sille mitä muut aattelee mutta otti vaan päähän koko juttu, täytyy kyllä kysästä että mitä se sitten haluais lapsille päälle... :D

Siis kysy huomenna asiallisesti mitä vaatteita päiväkodin hoitajien mielestä pitäisi olla? Ja samalla kerro ettei lapsesi tuntunut kylmältä edellisiltana.
Voit myös keskustelun päätteeksi pyytää, että seuraavalla kerralla moisesta asiasta voi ilmoittaa niin ettei muut pihalla olevat vanhemmat kuule.
Oletko varma että muut vanhemmat tuihottivat paheksuen sinua vai olivatko noloina kun joutuivat kuuntelemaan henkilökunnan typerää kommentointia? =)

Meillä ainakin tuntuu päiväkodin tädeillä olevan vaikeuksia käsittää että tuo meidän poika on hieman kuumaverisempi kuin muut muksut, tänään herralla oli 2 pitkähiaista t-paitaa, paksu huppari ja vk-takki päällä kun haettiin hoidosta... Ja alin paita oli niin hikinen että sen olis voinu vääntää... Oon joskus yrittäny mainita että meidän muru ei ehkä ihan niin hirveästi tarvisi vaatetta, mutta... Hyväähän he tarkoittavat, eikä tuolla ulkona tietysti mikään lämmin oo, poika vaan on tullu äitiinsä.

Yhteistyössä