Päivi Nerg pelottelee ja kiristelee meitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 775
19 180
113
"Jos sote kaatuu, niin menetetään vuoden valmisteleva työ".
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005902097.html

Voi kyynel. Ei Nergillä näköjään ole huolta kunnallisen puolen työn menetyksestä.

Tuo kuulostaa kuin EU-mantralta: kerran tähän scheisseen lähdettiin niin siinä sontaläjässä sit pitää pysyä.
Mutta kun ei tartte.

Kertokaa mikä siinä sotessa olisi niin ihanaa mitä nyt ei ole? Kyllähän nytkin porukka pääsee halutessaan yksityiselle.

Mun käsittääkseni suomalainen veroihin perustuva hyvinvointi ja kunnallinen hoito on maailmankuulu, jopa Obama yritti samaa uudistusta.
Miks heitetään hyvä pois?

Viimeksi muokattu:
Mä en voi muutoinkuin henkilökohtaisesta kokemuksesta sanoa, että ellei mulla ois ollut kahta tonnia käteistä tilillä niin se kymmenen päivää, minkä päähän sain kunnallisen kautta ajan tt-kuvaukseen, ois saattanut olla mun elämäni viimeinen kymmenpäiväinen.

Kaikilla ei oo sitä paria tonnia. Ja siksi yksityisten terveysasemien laitteet seisovat käyttämättöminä vaikka kunnallisella on pitkiä jonoja.

No ei tämä nykyinen systeemi nyt niin kovin hyvä ole. Yksityisellä puolella toki pääsee lääkäriin mutta ongelma on siinä että julkisella ei pääse.
Varmaan riippuu kunnasta. Mä olen päässyt aina lääkäriin, ja ajanvarauksella saanu ajan 2-3 viikon päähän.
Päivystyksessä joutuu tosin odottamaan tuntikausia jos jotain äkillistä tulee.

Mä en voi muutoinkuin henkilökohtaisesta kokemuksesta sanoa, että ellei mulla ois ollut kahta tonnia käteistä tilillä niin se kymmenen päivää, minkä päähän sain kunnallisen kautta ajan tt-kuvaukseen, ois saattanut olla mun elämäni viimeinen kymmenpäiväinen.

Kaikilla ei oo sitä paria tonnia. Ja siksi yksityisten terveysasemien laitteet seisovat käyttämättöminä vaikka kunnallisella on pitkiä jonoja.
Juu, poikkeustilanteita on ja niissä tilanteissa on hyvä että yksityinen on olemassa, mutta suurimmaksi osaksi pärjätään kunnallisen avulla.

Mun yks läheinen just hiljattain kyllästyi yksityiseen työterveyshoitoon, joka on hidas. Lisäksi sieltä valehdeltiin hänelle "olemme yrittäneet tavoittaa sinua puhelimitse", vaikka semmoista ei ollut tapahtunut, kännykän lokin perusteella.
Sai ajan nopsaan kunnalliselta.

Nii ja pikkukunnissa hakaluutta lisää se, ettei terveyskeskuksen yhteydessä välttämättä ole laboratoriota, röntgeniä saati muita tutkimuspisteitä lainkaan. Tai jos on, ovat ne auki vain jonain päivänä viikossa.

Lopputulos on siis se, että joutuu joka tapauksessa lähtemään kaupunkiin. Ja kunnallisella puolella sinnekin on tietysti jonoa ja kyl se vaan on helvetin vaikeaa kaikenkaikkiaan.

Muistanpa siis senkin kerran, kun sain sikainfluenssassa lähteä kolmenkymmenen kilsan päähän kaupunkiin röntgeniin vaikka jo raahautuminen kotikulman terveyskeskukseen oli viedä tajun.

Nii ja pikkukunnissa hakaluutta lisää se, ettei terveyskeskuksen yhteydessä välttämättä ole laboratoriota, röntgeniä saati muita tutkimuspisteitä lainkaan. Tai jos on, ovat ne auki vain jonain päivänä viikossa.

Lopputulos on siis se, että joutuu joka tapauksessa lähtemään kaupunkiin. Ja kunnallisella puolella sinnekin on tietysti jonoa ja kyl se vaan on helvetin vaikeaa kaikenkaikkiaan.

Muistanpa siis senkin kerran, kun sain sikainfluenssassa lähteä kolmenkymmenen kilsan päähän kaupunkiin röntgeniin vaikka jo raahautuminen kotikulman terveyskeskukseen oli viedä tajun.
Noo, mä asun maalla ja täällä on joka paikkaan pitkä matka, joten ehkä mä oon tottunut kulkemiseen.

Ja jos jossain on vähän porukkaa, niin ei voi olettaa että siellä puskissa röntgeniä löytyy.
En siis syyllistä sua takapajulassa asumisesta enkä vähättele sun sairastumisiasi, mut lande nyt on lande.

Meidän pikkukunnan kaupungissa on alle 3000 asukasta, mut labra ja rtg löytyy.

Kuntaliitoksia pelkään. Sit köyhtyisi täältä moni kunta.

Työttömällä, kotiäidillä tai eläkeläisellä voi olla aikaa jonottaa kunnallisen puolen terveydenhoitoa. Mutta työelämässä olevalle, jolle aika on rahaa, on yksityinen (usein työterveyden kautta) yleensä ylivoimainen. Ketjun lääkäri - laboratorio/kuvaus - erikoislääkäri pitää toimia saman päivän aikana.

Työttömällä, kotiäidillä tai eläkeläisellä voi olla aikaa jonottaa kunnallisen puolen terveydenhoitoa. Mutta työelämässä olevalle, jolle aika on rahaa, on yksityinen (usein työterveyden kautta) yleensä ylivoimainen. Ketjun lääkäri - laboratorio/kuvaus - erikoislääkäri pitää toimia saman päivän aikana.
No meillä on surkea yksityinen työterveyshoito. Usein olenkin mennyt istumaan flunssassa päivystykseen kun aamulla ei oo saanu aikoja työterveyteen, ja päivystyksessä sairaanhoitaja kirjoittaa saikkulapun nopsaan, ilman että tarttee lääkäriä nähdä.

No meillä on surkea yksityinen työterveyshoito. Usein olenkin mennyt istumaan flunssassa päivystykseen kun aamulla ei oo saanu aikoja työterveyteen, ja päivystyksessä sairaanhoitaja kirjoittaa saikkulapun nopsaan, ilman että tarttee lääkäriä nähdä.

Minulla ihan päinvastaisia kokemuksia, siis yksityinen pörräävä työterveys pystyi tuon ketjun parissa-kolmessa tunnissa hoitamaan. (y)

shutterstock_375476722_mehilainen_%20irin-k.jpg

Minulla ihan päinvastaisia kokemuksia, siis yksityinen pörräävä työterveys pystyi tuon ketjun parissa-kolmessa tunnissa hoitamaan. (y)

shutterstock_375476722_mehilainen_%20irin-k.jpg
Mulla on kans fiilis että pörriäinen toimii tehokkaammin...:D

Mä olen kyllä päässyt terv.keskuslääkäriin nopeesti, kun tarve on ollut mutta hammaslääkäriin on pitkät jonot.

"Jos sote kaatuu, niin menetetään vuoden valmisteleva työ".
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005902097.html

Voi kyynel. Ei Nergillä näköjään ole huolta kunnallisen puolen työn menetyksestä.

Tuo kuulostaa kuin EU-mantralta: kerran tähän scheisseen lähdettiin niin siinä sontaläjässä sit pitää pysyä.
Mutta kun ei tartte.

Kertokaa mikä siinä sotessa olisi niin ihanaa mitä nyt ei ole? Kyllähän nytkin porukka pääsee halutessaan yksityiselle.

Mun käsittääkseni suomalainen veroihin perustuva hyvinvointi ja kunnallinen hoito on maailmankuulu, jopa Obama yritti samaa uudistusta.
Miks heitetään hyvä pois?
Päivi Nerg on tunnollinen virkamies joka tekee ja sanoo just kuin käsketään, eikä kysele turhia.
Niinku vatsastapuhujan nukke.
Nyt hänen tehtäväkseen on annettu puolustella hallituksen varaslähtöä sote- ja maku- asiassa.

Mikä muu on kyseessä kuin varaslähtö kun soten ja makun nimissä on jo perustettu tilapalvelukeskus ja sotedigi ja palkattu läjäpäin johtajia ja työnnettu säkkikaupalla rahaa...
vaikka mitään sotea ja maakuntia ei ole olemassa.

Yleensä varaslähdöt vihelletään eikä selitellä.

EU-ero on vähän eri asia. Tai siis paljonkin eri asia. Oikea hetki vastustaa oli 90-luvun alussa kun kansanäänestystä tai liittymissopimusta ei oltu tehty. Se on niinku avioliitto, että kyllä siitä eroon pääsee mutta se yleensä käy helvetin kalliiksi.

Sote ja maakunnat on asia joita tulee vastustaa nyt. Jos eduskunta ne päätöksellään siunaa niin sen jälkeen niiden purkaminen on hankalaa, kallista ja kestää kauan.

Kuntaliitoksia pelkään. Sit köyhtyisi täältä moni kunta.

Milliä perustelet että köyhtyisi? Pikkukunnat yksinään toimiessaan on nykyään suuressa pulassa palvelujen järjestämisessä koska maaseutu autioituu ja sinne jää vain ne jotka terveyspalveluita käyttää eniten eli vanhimmat ja sairaimmat. Verotulot siis pienenee mutta menot kasvaa. Järkevintä on järjestää palveluja yhdessä jotta pystytään turvaamaan riittävät palvelut.

Elekää hyvät immeiset unohtako nimeä Astrid Thors. Oli ja meni joo, mutta teki valtavan paljon enemmän pahaa kuin nämä Päivi Neegerit. Älkää unohtako. Älkää antako anteeksi. Älkää päästäkö pälkähästä.

Elekää hyvät immeiset unohtako nimeä Astrid Thors. Oli ja meni joo, mutta teki valtavan paljon enemmän pahaa kuin nämä Päivi Neegerit. Älkää unohtako. Älkää antako anteeksi. Älkää päästäkö pälkähästä.

Kyseinen rouva nostaa edelleen veronmaksajien piikkiin munkeaa sopeutumiseläkettä, vaikka saa itselleen monta kertaa isommat pääomatulot vuodessa, kuin moni tienaa työllään palkkaa.

Yhteistyössä