päivän pakollinen matkaratas-aihe :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras vihreä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras vihreä

Vieras
Joka päivä joku kysyy näistä, nyt minä :)

Hakusessa olisi nimittäin matkarattaat, joissa on iso tavarakori. Matkarattaiden kuuluisi mennä kasaan pieneen tilaan kuten sateenvarjorattaat eli esim. Carena ja Emma yms. ovat poissuljettuja vaihtoehtoja. Pieneen tilaan taittuvat isolla tavarakorilla tuntuvat olevan harvinaisuuksia. (Laatikkomalliin taittuvat eivät siis kelpaa)

Päälimmäisinä vaihtoehtoina on nyt Inglesina Zippy, Peg Peregon Pliko ja I'coo. Näistä jos joltain löytyisi kokemusta, olisin kiitollinen. Varsinkin kommentteja tavarakorista kaipaisin. Onko muuten Peg Peregoissa jokin seisomalauta automaattisesti mukana? Jostain muistelen näin lukeneeni.

*Huokaus* Olen ihan pihalla näistä...

Iso ääni Peg Peregon Plikoille!!!!

Niissä toisaan seisomalauta kiinteänä, tosin ei voi käyttää jos selkänoja kovin alhaalla. MEillä Plikot ostettu 11/04 ja edelleen käytössä. Pienempi istuu ja isompi seisoo tarvittaessa. hyvin pystynyt työntämään myös yhdellä kädellä, vaikka siitä monet valittanut (heillä ei kyllä kyseisiä rattaita ollut..)

Suosittelen siis!

Minkälainen tavarakori noissa Plikoissa on? Toi seisomalauta olisi hyvä juttu.

Mites muuten nämä topatut jalkapeitteet, tuleeko ne tarpeeseen? Esim. Inglesinalla kuuluu hintaan, mutta Peg Peregolla ei välttämättä. Meillä kuitenkin on hyvät yhdistelmät joita sitten taas käytettäisiin talvella.

Auttakaa, pliis :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras vihreä:
Minkälainen tavarakori noissa Plikoissa on? Toi seisomalauta olisi hyvä juttu.

Mites muuten nämä topatut jalkapeitteet, tuleeko ne tarpeeseen? Esim. Inglesinalla kuuluu hintaan, mutta Peg Peregolla ei välttämättä. Meillä kuitenkin on hyvät yhdistelmät joita sitten taas käytettäisiin talvella.

Auttakaa, pliis :)

Meidän plikoissa on sellainen pussimainen kori. Tosi tilava, mahtuu hyvin kolmen ihmisen talvivaatteet ;)

Meilllä on tuo 2004 vuoden topattu jalkapeite ja se on ihan hölmö. Vauva-aikana käytettiin parikertaa, mutta eipä sitä pahemmin tarvii kun tosiaan meilläkin oli yhdistelmät, nyt rattaat jalkapeitolla. Meillä on se malli johon tuli mukaan sadesuoja (kuomuun kiinnitettävä) ja jalkepeitto. Sadesuojaakin parikertaa käytetty, on jotenkin hankala. Meillä käytössä Emman sadesuoja (naapurilla Plikoissa Brion sadesuoja) sellainen rattaisiin tarkoitettu, jossa on työntökahvoille reikä.

Ja meillä äiti osti nämä, joten hinta ei meille ollut esteenä ;) Ja hyvästähän kannattaa maksaa!

Lisään vielä että noissa Plikoissahan on tosiaan myös työntökorkeuden säätö :) Ja kantokahvakin.

Ääni Cybex Topaz sattareille. Kaikkein paras lapsen turvavöiden säätö. Samanlainen kuin turvaistuimissa eli vedetään vain yhdestä hihnasta ja keskuslukitusnappi. Iso tavarakori,
työntökorkeuden säätö, mikä taitaa olla harvinaista sattareissa. Turvakaari, kuomu ja reilun kokoiset pyörät sattareiksi. Jousitus kaikissa pyörissä. Saa Travel-systeminä kaukalon kanssa, jos tarvetta. Sitten pieni yksityiskohta, jota olen aikaisemmin kaivannut rattaista, kun matkustaa paljon Kantokahva.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ääni Cybex Topaz sattareille. Kaikkein paras lapsen turvavöiden säätö. Samanlainen kuin turvaistuimissa eli vedetään vain yhdestä hihnasta ja keskuslukitusnappi. Iso tavarakori,
työntökorkeuden säätö, mikä taitaa olla harvinaista sattareissa. Turvakaari, kuomu ja reilun kokoiset pyörät sattareiksi. Jousitus kaikissa pyörissä. Saa Travel-systeminä kaukalon kanssa, jos tarvetta. Sitten pieni yksityiskohta, jota olen aikaisemmin kaivannut rattaista, kun matkustaa paljon Kantokahva.

Nämä kuulostaa hyviltä... mistä ostitte, ja paljonko maksoivat? :)

Nämä kuulostaa hyviltä... mistä ostitte, ja paljonko maksoivat? :)

129e

nostetaan vielä, jos löytyisi lisää kokemuksia esim. noista Inglesinoista. Ne oli alunperin omat suosikkini, joskin nyt olen kallistunut Peg Peregoihin. Ja kyllä nuo Cybexitkin vaikuttivat kivoilta...

Cybexit käytiin "koeajamassa", mutta ne olivat sen verran hempulat, että jätettiin ne heti pois laskuista. Meiltä ääni Peg Peregoille. Tosi hyvät ja tukevat matkikset! :)

Saako muuten matkarattaisiin kiinni seisomalautaa vai onko niissä työntöaisa aina liian lähellä? Jos näin on, niin nuo Peg Peregot alkaa vaikuttaa entistä paremmilta. Seisomalauta ei ole välttämätön, mutta erittäin iso plussa.

Täältä ääni Peg Peregoille. Meillä toimi rattaat tuplinakin:). ½ v ja 2½ vuotias menivät niissä peräkkäin ja jopa nukkuivat rinnakkain. Seisomalauta ei kovin hyvä. Tavarakori iso. Eräs kauan allalla ollut myyjä sanoin ,että ovat ehdottomasti parhaat rattaat, vaikkei ko merkkiä itse myynnytkään.

Meillä on X-Adventure Vibe Ufo -matkarattaat, niissä on tilava tavarakori ja taittuvat sateenvarjorattaiden tapaan kasaan.

http://www.vauvapop.fi/naytatuotteet.php?lTuoteRyhmaTunniste=129

Meillä on X-Adventure Vibe Ufo -matkarattaat, niissä on tilava tavarakori ja taittuvat sateenvarjorattaiden tapaan kasaan.

Noita katselin ja ne näyttävät kyllä käteviltä, mutta niissä ei ole turvakaarta. Onko sillä jotain merkitysta? Meillä kuitenkin vauva on vielä aika pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Noita katselin ja ne näyttävät kyllä käteviltä, mutta niissä ei ole turvakaarta. Onko sillä jotain merkitysta? Meillä kuitenkin vauva on vielä aika pieni.

En ainakaan ole turvakaarta kaivannut, valjaat ovat toki aina kiinni ettei pääse putoamaan.

Mistä te ootte ostaneet Plikot niin karmivaan hintaan kuin 400 egee? Meidän lähimmässä liikkeessä on 240 euroa kaikkine vehkeineen, ja mun lempparinettikaupassakin 260 euroa jalkapeitteineen ja muineen.
http://bimbomarket.it/department.asp?id=38&caratteristica_id=&marca_id=8
toimittaa muuten suomeen kanssa, kokeiltu on.
Meillä on Peg peregon Unot, ei mene yhtä pieneen tilaan mutta kori on isompi. Oon noilla plikoilla kanssa ajellut, ja tosi kätsyt on. Ja kestävät.

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Mistä te ootte ostaneet Plikot niin karmivaan hintaan kuin 400 egee? Meidän lähimmässä liikkeessä on 240 euroa kaikkine vehkeineen, ja mun lempparinettikaupassakin 260 euroa jalkapeitteineen ja muineen.

Lauantaina käytiin Lastentarvikkeessa ja siellä Plikot maksoi 399e. Eli jos ne valitsemme, emme ainakaan sieltä osta ;)

Musta tuntuu, että olen vaan entistä enemmän sekaisin... Minkälainen merkki on Babypoint? Mulle ihan tuntematon, äsken törmäsin siihen surffaillessani.

Alkuperäinen kirjoittaja maclarenin puolesta liputtava:
Meillä on maclarenin sateenvarjorattaat. Aivan huiput. Vaunuaitta myy.

Täältä myös ääni Maclareneille. Parempia on vaikea löytää. Plikotkin meillä oli, mutta menivät turhan isoon pakettiin ja olivat painavat.

En minäkään Plikoista maksanyt Lastentarvikkeessa 400egeä. 300egeä sadesuojalla. Tosin en kyllä tiedä onko niitä useampaakin "numeroa".

Matkarattaaksi ihan kivat. Halvempia rimpuloita en kyllä työntelisi, haluan helppokäyttöisyyttä. Kyllä niilläkin pitää useita kilometrejä pystyä lastin kanssa kulkemaan. Tosin se pussi ei kyllä ole millekkään painavalle tarkoitettu, eihän noi kankaiset koskaan. Rattaa pysyy kyllä hyvin pystyssä tyhjänäkin, kun laukkuja roikutetaan kahvoista ja muuten lastataan rattaat matkalla täyteen!

Ääni siis plikoille täältäkin.

En osaa neuvoa asiassa sinänsä, mutta kehotan katsomaan Huutonetistä, jos päädyt Plikoihin esimerkiks. Välillä on ihan tosi hyviä, vähän käytettyjä ja vähintään puoleen hintaan. Ostin itse juur matkikset huutiksesta ja ihan pistämättömän oloiset ja puolet kaupan hinnasta.

Yhteistyössä