Päiväkuiva 2,5 v alkoi pissimään housuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestuako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestuako

Vieras
Tyttö oppi päiväkuivaksi 2 v 1 kk ikäisenä. Öisin tulee vielä välillä pissa vaippaan. Muutaman kuukauden ajan pissat ja kakat ovat menneet aina hienosti vessanpönttöön tai pottaan, mutta nyt viimeisen 1,5 viikon aikana tyttö on pissannut n. 5 kertaa housuihinsa. Hän saattaa seistä vieressä ja sanoa, että pissa ja samalla jo valuu lattialle.

Onkohan tämä normaali ilmiö vai voiko kyseessä olla esimerkiksi virtsarakon tulehdus? Pissatessa tyttö ei ole valittanut kipua. Onko muilla tullut takapakkia kuivanaoloon näin pitkän ajan jälkeen?

Normaalia tuo taitaa olla mut kannattaa varmaan silti seurata tilannetta mutta ihan rauhassa.

Meillä tyttö oppi päivä- ja yökuivaksi 2v:na kunnes 3:vna alko tulla yökastelua. Luultiin et uusi vauva teki sen jne mut sit pissa- ja juomispäiväkirjalla saatiin syyt selville ja homma saatiin hanskaan mut luulen ettei tästä oo kyse teillä: Yleensäkin näihin kannattaa suhtautua äärimmäisen rauhassa ellei muuta oiretta, lapset vaistoo tosi nopeesti ja ahdistuvat jos siitä aletaan sähläämään ylenmäärin. Menee varmaan ohi.

Normaalia tuo taitaa olla mut kannattaa varmaan silti seurata tilannetta mutta ihan rauhassa.

Meillä tyttö oppi päivä- ja yökuivaksi 2v:na kunnes 3:vna alko tulla yökastelua. Luultiin et uusi vauva teki sen jne mut sit pissa- ja juomispäiväkirjalla saatiin syyt selville ja homma saatiin hanskaan mut luulen ettei tästä oo kyse teillä: Yleensäkin näihin kannattaa suhtautua äärimmäisen rauhassa ellei muuta oiretta, lapset vaistoo tosi nopeesti ja ahdistuvat jos siitä aletaan sähläämään ylenmäärin. Menee varmaan ohi.

Meillä on näitä kausia ollut pari, tyttö oppi 1½ vuotiaana hetkeksi päiväkuivaksi, sitten taas alettiin käyttämään varmuudeksi vaippoja, kun alkoi vahinkoja tulla enemmän. Nyt tyttö on päiväkuiva ja yökuivaksi opetellaan 3v 2kk. Välillä menee ettei yölläkään vahinkoja satu mutta nyt on taas sattunut enenmmän.

Olen ottanut tilanteen rauhallisesti enkä hosunut asian kanssa. Ei tuolla täysin yökuivana ololla mielestäni vielä hirmuinen kiire. Tyttö stressaa itse jonkin verran ja olen tuota tilannetta siksi rauhoittanut. Koska alkoi nousta yöllä vessaan. Itse en jaksaisi yöheräilyjä nyt kun niistä on päästy. Mutta annan tilanteen mennä omalla painollaan. Meillä ei ole vauvaa, joten muutokset tilanteessa eivät johdu siitä.

Yhteistyössä