Päiväkotimatkalla joka neljäs kiinnitti lapset väärin autoon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Täällä maalla yllättävän moni tekee noin. Nähnyt kun muksut kipuaa etupenkille pk pihasta eikä autossa muutoinkaan ole mitää turvaistuimia. Meidän 8v tarvii vieläkin sen 5cm pituutta lisää päästäkseen korokkeelta. Kuopuksesta puhumattakaan. Kylmää kyytiä.

EI yhtään ihmetytä tuo tulos. Jostain syystä monia vanhempia vaivaa asenne "ei ennenkään ole sattunut, mut mä oon liian hyvä kuski kolaroimaan".

Ja sen vuoksi saadaan lehdistä sitten lukea kun lapsia on kuollut ja loukkaantunut kolareissa. Ei voi olla koskaan niin kiire ettei sitä lasta ehdi kunnolla kiinnittää, ja jos se on rahasta kiinni niin sitten tingitään jostain muusta että saadaan sille lapselle oikeanlainen istuin.

Mulle poliisi kerran huomautti, että "lapsi on asiallisesti mutta isä ei"
Kun oli oma turvavyö jäänyt kiinnittämättä ihan omaa tyhmyyttäni.
Selvisin huomautuksella vaikka yleensä tyhmyydestä sakotetaan.

Mä näin naapuritalon pihassa sellaisen tapahtuman kun isä oli lähdössä pienen lapsensa varmaan n. 3v kanssa autolla niin isä kantoi lapsensa autolle ja nakkasi lapsen takapenkille ja sitten meni hakemaan takakontista turvaistuinta ja heitti sen vaan sinne takapenkille lapsensa perään ja itse meni kuskinpaikalle ja ajoi pois . Ei laittanut istuinta kiinni eikä autossa ollu muita. (isä oli kyllä m@mu)

Yhteistyössä