Päiväkotikiusaaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten edetä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten edetä

Vieras
Lapseni on vaihtanut loman jälkeen isojen ryhmään. Hän meni aiemmin mielellään hoitoon, nyt hoitoon meno on ollut yhtä tappelua ja olen joutunut jättämään itkevän lapsen sinne. Tänään kotona ollessaan lapsi kertoi, että ne toiset ei tykkää siitä ja lyö. Ja joku isompi oli lyönyt koska ei tykkää lapseni vaatteista.

Juuri ennen lomalle jääntiä lapsen kanssa oli isän homoksi nimittely episodi ulkoilupäivän jälkeen, jolloin isä oli lapsen kanssa ulkoilemassa päiväkodissa. Silloin 2 v lapsi kysyi isältään ulkoilupäivän jälkeen, että onko tämä homo ja kertoi sitten erään hoitajan nimen kun kysyttiin kuka tällaista on puhunut. Tämä kyseinen hoitaja on nyt lapsen isojen ryhmän johtava hoitaja.

On luotto mennyt kyseiseen hoitajaan, joka tuntuu suhtautuvan oudosti mieheeni ja pelottaa, onko lapseni joutunut hoitajan "huonolle listalle" eikä kiusaamiseen puututa. Mitä voin tehdä?

Kamalan kuulosta :( Voitteko ilmoittaa päiväkohdin johtajalle, siitä vielä ylemmälle taholle, vaikeimmassa tapauksessa vaihtaa p.kotia kokonaan.
Siis ei hoitaja saa tuollaisia puhua :O

Marssit sinne päiväkotiin ja puhut SUORAAN ja SELKEÄSTI ja KASVOTUSTEN hoitajan kanssa asiasta!! Eiköhät nuo asiat ala sillä selkiintyyn!! (muistat vain ettet mene syyttävänä keskustelemaan, vaan asiallisesti kyselet ja kerrot miten toivot hoitajan asian kanssa toimivan!)

Pelottaa, että jos alan valittaa niin lapseni joutuu vielä huonompaan asemaan... Hoitoaikaa nyt ei ole enää kuin kolme kuukautta, sitten jään kotiin, mutta tuo kolme kuukauttakin voi tuntua ikuisuudelta jos ei hoidossa ala sujua :(

[QUOTE="vieras";21903374]Marssit sinne päiväkotiin ja puhut SUORAAN ja SELKEÄSTI ja KASVOTUSTEN hoitajan kanssa asiasta!! Eiköhät nuo asiat ala sillä selkiintyyn!! (muistat vain ettet mene syyttävänä keskustelemaan, vaan asiallisesti kyselet ja kerrot miten toivot hoitajan asian kanssa toimivan!)[/QUOTE]

Tosi typerä vastaus mutta.. Tuntuu todella vaikealta puhua sille hoitajalle kasvotusten, pelkään alkavani itkeä, kun olen melko herkkä kiusaamiseen liittyvissä jutuissa (johtuu omasta taustasta mitä olen kokenut) ja se hoitaja on iso ja aina yhtä hymyä mulle.... Siis mulla alkaa ottaa mahasta ja supistella kun ajattelenkin joutuvani kyseiseen tilanteeseen.

Lapsen asema kuulostaa jo huonolta :(
Jospa yrität kuitenkin tehdä asialle jotain? Koska ei tuollaista tarvitse kestää, eikä huonompaa asemaakaan, siis mitään kiusaamista tai hoitajalta nimittelyä =/

Tosi typerä vastaus mutta.. Tuntuu todella vaikealta puhua sille hoitajalle kasvotusten, pelkään alkavani itkeä, kun olen melko herkkä kiusaamiseen liittyvissä jutuissa (johtuu omasta taustasta mitä olen kokenut) ja se hoitaja on iso ja aina yhtä hymyä mulle.... Siis mulla alkaa ottaa mahasta ja supistella kun ajattelenkin joutuvani kyseiseen tilanteeseen.

Ota saikkua supistelujen vuoksi seuraavat kolme kuukautta ja LAPSI POIS HOIDOSTA HETI!

Näin minä tekisin.

Ei kai kumpikaan lapsesi äippäloman jälkeen jatka tuossa samassa homopäiväkodissa?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21903409:
Ota saikkua supistelujen vuoksi seuraavat kolme kuukautta ja LAPSI POIS HOIDOSTA HETI!

Näin minä tekisin.

Ei kai kumpikaan lapsesi äippäloman jälkeen jatka tuossa samassa homopäiväkodissa?

Sori vaan, mut ei sitä saikkua noin vain haeta...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21903409:
´

Ei jatka. Pienten puolella kaikki toimi kuin unelma, ihanat hoitajat ja lapsi jäi sinne innoissaan ja kertoi aina mitä puuhailivat, nyt sitten on ihan eri homma, tuntuu ettei hoitajat tiedä yhtään miten lapseni päivä on sujunut, sanovat aina että "hyvin on mennyt" mutta lapsi ei ole suostunut kertomaan yhtään mitä siellä tehtdään tai puhunut mitään koko paikasta, kunnes nyt tänään kotona ollessaan on suostunut kertomaan nuo asiat isälleen.

Ei jatka. Pienten puolella kaikki toimi kuin unelma, ihanat hoitajat ja lapsi jäi sinne innoissaan ja kertoi aina mitä puuhailivat, nyt sitten on ihan eri homma, tuntuu ettei hoitajat tiedä yhtään miten lapseni päivä on sujunut, sanovat aina että "hyvin on mennyt" mutta lapsi ei ole suostunut kertomaan yhtään mitä siellä tehtdään tai puhunut mitään koko paikasta, kunnes nyt tänään kotona ollessaan on suostunut kertomaan nuo asiat isälleen.

Saikut haet ja ihan ekaksi lapsi pois tuosta kidutuslaitoksesta! Minä en alkais turhia keskustelemaan moisten "hoitajien"kanssa kolmen kuukauden tähden, sillä jos hoitaja on tuollainen psykopaatti niin todennäköisyys että se mitään keskusteluista tajuaa on erittäin olematon. En voisi enää luottaa tuollaiseen ämmään.

Eikö mies voi hoitaa asiaa?

[QUOTE="vieras";21903413]Eikös sun mies voi käydä keskustelemassa asiasta jos itse et kykene?[/QUOTE]

Ainahan noitten kanssa voi keskustella kuka vaan mutta mitä hyödyttää? Hullu mikä hullu... se hoitaja. Lapsen reaktiot kertovat riittävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21903429:
Kyllä haetaan. Neuvolasta haetaan.

No ei ainakaan meidän paikkakunnalla, tarvii lääkärin tutkii onko aiheellista, jos supistelua ei oo koko aikaa niin ei todellakaan saikkua saa ja riippuu paljon millaista työtä tekee. Muutenkaan en ymmärrä missä vaiheessa raskaudesta täytyy tehdä sairaus... Eikä varsinainen ongelma ratkea saikkua hakemalla.

No voitko ny olla ihan varma että lapsi puhuu totta? Vaikea kuitenki jotenki kuvitella että hoitaja puhuisi tuollaista lapselle??!! Asia täytyy kuitenki selvittää, ei tollanen oikein ole!!

se vaan on ainoa tapa toimia, että joko sinä tai miehesi keskustelee mieluiten tuon hoitajan kanssa, että saatte tilanteseen selvyyttä tai jos se tuntuu täysin mahdottomalta niin sitten joko ryhmän vastuulastentarhanopettajan kanssa (jos ryhmässä on sellainen)tai päiväkodinjohtajan kanssa.
lapsesi voi reagoida myös voimakkaasti ryhmän vaihtoon ja kiusaamistakin voi olla.
teet lapsellesi todellisen karhunpalveluksen, jos et selvitä tilannetta siksi että sinua pelottaa.

Kuulostaako tyhmältä, jos kirjoittaisin nyt alkuun päiväkodin johtajalle tuosta kiusaamisesta sähköpostia?

Se homojuttu on niin hankala, kun asiasta on tosiaan vain 2 v vaillinaisella puhekyvyllään esittämät "todisteet". Sanat mitä silloin käytti oli kyllä selllaisia että ihmetystä herättää mistä olisi ne asiat keksinyt. Mieleen tuli, että hoitaja olis jutellut kenties toisen hoitajan kaa mielipiteistään mieheeni liittyen ja poika on kuunnellut sujuvasti kuten kotonakin tekee, ja otti sitten puheeksi kotona asian.

se vaan on ainoa tapa toimia, että joko sinä tai miehesi keskustelee mieluiten tuon hoitajan kanssa, että saatte tilanteseen selvyyttä tai jos se tuntuu täysin mahdottomalta niin sitten joko ryhmän vastuulastentarhanopettajan kanssa (jos ryhmässä on sellainen)tai päiväkodinjohtajan kanssa.
lapsesi voi reagoida myös voimakkaasti ryhmän vaihtoon ja kiusaamistakin voi olla.
teet lapsellesi todellisen karhunpalveluksen, jos et selvitä tilannetta siksi että sinua pelottaa.

Ja tulevaisuudessa vaikeita kohtaamisia voi tulla lisää, esim. koulukiusaamista, kyllä on aika opetella selvittämään asioita.

[QUOTE="vieras";21903462]No ei ainakaan meidän paikkakunnalla, tarvii lääkärin tutkii onko aiheellista, jos supistelua ei oo koko aikaa niin ei todellakaan saikkua saa ja riippuu paljon millaista työtä tekee. Muutenkaan en ymmärrä missä vaiheessa raskaudesta täytyy tehdä sairaus... Eikä varsinainen ongelma ratkea saikkua hakemalla.[/QUOTE]

Raskaus ei ole sairaus eikä siitä tarvitse sairautta tehdä missään vaiheessa mutta tuo päiväkotihoitaja on sairas ja SIKSI ap:n pitää hakea saikkua. Toki hoitajan se saikku PITÄISI hakea mutta kuka saa sen idiootin tämän asian uskomaan?

Kyllä saikkua saa kun riittävästi valittaa että supistelee, ei voi nukkua, ahdistaa... laittaa vähän luovuutta ja teatteria peliin ja panostaa tähän saikunhakuun niin johan on perskeles jos ei saikku irtoa! Tekeytyy suisidaaliseksi hulluksi niin saa saikun ja lisäksi lähetteen MTT:hen. Aina se parempi niin kuitenkin on kuin että lapsi jatkaa tuossa hoitopaikassa ja on kohta pikkuinen psykiatrianpolin tarpeessa!!!

Et sinä ap saa lasta 3kk ajaksi vaikka isovanhemmille?

Oman koulukiusaamistaustan vuoksi en kestä tollasia tilanteita ja mulle tulee kauhee ahdistus ja paniikkikohtaus enkä muista mitä oon aikonut sanoa, ja pelkään alkavani itkeä. Kirjoittamalla osaisin lähteä asiaa selvittämään. Onko se hölmö vaihtoehto?

Kannattaa asiallisesti kysyä hoitajalta, koska lapset voivat ymmärtää asioita väärinkin. Tuskin lapsen viihtymiseen päiväkodissa vaikuttaa se, että hoitaja kutsuu (jos siis kutsuu) isää homoksi? Lasta häiritsevä ongelma on jossain muualla. Eli alkuun voit toki jättää homojutun väliin ja kysyä kiusaamisesta ja kertoa, että sinusta lapsi ei tunnu viihtyvän paikassa. Olisiko jotain mitä voisi tehdä tai mitä kotona voidaan keskustella. Voisiko hoitajat seurailla, että lapsesi saa kavereita yms.

Sinuna selvittäisin asian miten vain hyväksi näet, ja jos tiedät että pk:n johtaja on ymmärtävä ja mukava ihminen, niin vielä helpompi lähestyä s-postilla. Voithan vaikka selittää miksi täten häntä lähestyt, että on itsellä huonoja kokemuksia ja et tosiaan halua lastasi samanlaisella altistaa... Pääasia että saat selvyyden, sama onko se kasvotusten vai s-postilla.

[QUOTE="vieras";21903546]Kannattaa asiallisesti kysyä hoitajalta, koska lapset voivat ymmärtää asioita väärinkin. Tuskin lapsen viihtymiseen päiväkodissa vaikuttaa se, että hoitaja kutsuu (jos siis kutsuu) isää homoksi? Lasta häiritsevä ongelma on jossain muualla. Eli alkuun voit toki jättää homojutun väliin ja kysyä kiusaamisesta ja kertoa, että sinusta lapsi ei tunnu viihtyvän paikassa. Olisiko jotain mitä voisi tehdä tai mitä kotona voidaan keskustella. Voisiko hoitajat seurailla, että lapsesi saa kavereita yms.[/QUOTE]

Kaksivuotias on muuten vielä niin pieni että hänen paikkansa on lähtökohtaisestikin KOTONA eikä päiväkodissa "kavereita hankkimassa".