Päiväkodin henkilökunnasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuudelipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nuudelipää

Vieras
Tyttäreni kertoi, ettei eräs hänen ryhmän miespuolinen hoitaja tykkää yhtään hänestä ja on kuulemma sen sanonut ääneenkin.
Enempää asiasta emme ole lapsen kanssa vielä kerenneet keskustella, mutta en oikein tiedä, miten asiaan pitäisi suhtautua.
Eihän kaikki ihmiset tykkää toisistaan, mutta tarviiko sitä varsinkaan lapselle ääneen sanoa.
En ole kyllä huomannut hoitajan käytöksessä mitään mainittavaa muutosta, kohtelee tytärtäni samalla tavalla kuin muitakin päiväkodin lapsia..

Tytär kyllä ihan mielellään menee hoitoon, mutta ihmetyttää vain tuon ko.hoitajan asenne.

Tai sitten lapsi on jossain tilanteessa käsittänyt väärin. Kannattaa nyt kuitenkin ottaa selvää ennen kuin tekee johtopäätöksiä. Lapset osaavat kyllä värittää totuutta.

Niin. Tai sitten on sanonut lapsellesi, ettei tykkää esim. SIITÄ kun vitkastellaan jossain asiassa, tai ei kerätä leluja tms. Eli ei-tykkääminen kohdistuu johonkin tekemiseen eikä tyttäreesi. Jos ymmärsit pointin :) Se vain voi pienelle kääntyä niin päin että HÄNESTÄ ei pidetä.

Tarkistahan ensin tytön puheet, saattavat keksiäkin, meinaan kokemusta on. Tytön päiviksessä tapahtuu vaikka ja mitä :saint:
Tietty jos totta niin huolehtisin että henkilö otettais puhutteluun ja hänelle annettaisiin ainakin huomautus

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai sitten lapsi on jossain tilanteessa käsittänyt väärin. Kannattaa nyt kuitenkin ottaa selvää ennen kuin tekee johtopäätöksiä. Lapset osaavat kyllä värittää totuutta.

sen kyllä osaavat.
Täytyy kysyä tyttäreltä, että missä tilanteessa ko. hoitaja oli noin sanonut, ettei pidä hänestä.

lapsi? lapsethan nyt saattaa keksiäkin juttuja. Tai sitten on käsittänyt väärin.
meilläkin tyttö 2,8v sanoi kerran että isi laittoi hänet komeroon ja hän itki siellä :)

Oletko varma,että esim tyttäresi ei ole sanonut kiukkusena hoitajalle mä en tykkää susta kun ei ole sannut tahtoaan läpi johon hoitaja sanonut en minäkään tykkää susta.. tälläisiä juttuja olen itse kuullut päiväkodissa.

Kannattaa nyt tosiaan keskustella vielä lapsen kanssa. Meillä poika tuli eskarista hyvin loukkaantuneena, kun miespuolinen työntekijä oli kuulemma haukkunut. Kysyin, miten se hoitaja sitten oli nimitellyt ja oli sanonut aamulla, että mitäs virtasen kloppi. Poika ei vaan tajunnut sanaa ja kuvitteli, että se on haukkumasana.

meidän lapsen päiväkodissa yks hoitaja huutaa ja äyskii ja mollaa lapsia (oonhan mie sen itekii kuullut). nyt meidän 4 v kieltäytyy menemästä hoitoon jos hoitaja on siellä yksin (esim.aamuvuorossa).

ollaan tehty hoitajasta kantelu hänen esimiehelleen

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Niin. Tai sitten on sanonut lapsellesi, ettei tykkää esim. SIITÄ kun vitkastellaan jossain asiassa, tai ei kerätä leluja tms. Eli ei-tykkääminen kohdistuu johonkin tekemiseen eikä tyttäreesi. Jos ymmärsit pointin :) Se vain voi pienelle kääntyä niin päin että HÄNESTÄ ei pidetä.

Jep, tämä tulikin ensimmäisenä mieleen.
Tyttäreni on kyllä yleensä kiltti ja hirveän reipas..
Tarkistanpas asian.

Alkuperäinen kirjoittaja salakuuntelija:
Oletko varma,että esim tyttäresi ei ole sanonut kiukkusena hoitajalle mä en tykkää susta kun ei ole sannut tahtoaan läpi johon hoitaja sanonut en minäkään tykkää susta.. tälläisiä juttuja olen itse kuullut päiväkodissa.

No itse alan ihmisenä en kyllä sanoisi lapselle noin. Vaikka oikeasti kaikkien lasten kanssa ei synkkaa parhaalla mahdollisella tavalla, ei tarvitse alentua 5-vuotiaan tasoiseen keskusteluun.

No täytyy puhua tyttärelle ja selvittää, missä tilanteessa hoitaja oli sanonut noin.
Jos vaikuttaa vakavalta, puhua tästä asiasta päiväkodin johtajan kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja salakuuntelija:

No itse alan ihmisenä en kyllä sanoisi lapselle noin. Vaikka oikeasti kaikkien lasten kanssa ei synkkaa parhaalla mahdollisella tavalla, ei tarvitse alentua 5-vuotiaan tasoiseen keskusteluun.

TOTTA HOITAJA VOISI EHKÄ KOMMENTOIDA EI SINUN TARVITSE TYKÄTÄ MJUSTA !!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nuudelipää:
No täytyy puhua tyttärelle ja selvittää, missä tilanteessa hoitaja oli sanonut noin.
Jos vaikuttaa vakavalta, puhua tästä asiasta päiväkodin johtajan kanssa..

Älä aikeuta turhaaa melua tyhjästä!!!Mulle kävi ikävästi olin töissä päiväkodissa ja olimme lähdössä ulos ja laittamassa kurahousuja jalkaan.Yksi lapsi kieltäytyi laittamasta kurahousuja jalkaan johon minun työkaverini sanoi,että nyt ne jalkaan ja mä en auta sua.Ja äiti seisoi samassa eteisessä ja huusi minulle .että miksi en auta hänen lasta minä yritin selittää tilannetta jolloin äiti marssi johtajan puheille jolloin jouduin pyyttää anteeksi lapselta vaikka olin syytön selitin johtajalle tilanteen mutta mua ei uskottu sijainen kun olin...Myöhemmin vielä uudestaan.että näin.....Avioero oli vireillä perheellä....katkeraa...

No mull ataas on lapsuudesta sellainen kokemus, että ryhmässä oli täti joka ei pitänyt minusta. Oli hyvin hapan ilmeeltään ja tyly puhuessaan minulle. Hänellä oli myös suosikki lapsia joita piteli sylissä ja leikitti ym. ja silloin kyllä hymyili ja puhui pehmeästi. Kerran esikouluikäisenä myös kuulin kun hän puhui toiselle tädille ettei siedä minua. Ei siis huomannut että olin paikalla, kun vasta tulin aamulla pihaan. Kun kerroin kotona, tämän tädin käytös muuttui silminnähden. Muistan ihmetelleeni, että miksi Liisa on niin ystävällinen yhtäkkiä minulle, kun eihän hän pidä minusta. Aikuisena olen tajunnut että hänelle oli tietysti huomautettu asiasta sen jälkeen kun kotona kerroin ettei Liisa pidä minusta.

No niin asia selvitetty tyttären kanssa.

Eikä tarvinnut mennä päiväkodin johtajan puheille =)
Hän oli vahingossa pissannut housuun ( ei ollut malttanut mennä ajoissa tarpeelle) ja siinä tilanteessa mieshoitaja oli sanonut, ettei tykkää tyttärestäni ja luulenpa, että lapseni oli vain käsittänyt asian väärin. (Tapahtui jo aikoja sitten tosin ja ovat maininneet p.kodissa vanhigosta, mutta tieten jäänyt kummittelemaan lapseni mieleen. )

Hoitaja varmaankin tarkoitti, ettei tykännyt siitä, että lapseni pissasi housuun, enpä kyllä minäkään tykkäisi hirveästi, kun 5-vuotias niin tekisi..
Oli vain tytär mitä ilmeisimmin käsittänyt hoitajan sanomisen väärin...
Asia loppuunkäsitelty..

Meidänkin poika sanoi kerran, että "Isä ei tykkää minusta". Olin ihan ihmeissäni, että mistä hän on moista saanut päähänsä! Kävi ilmi, että poika oli tehnyt jotain tuhmaa ja iskä oli tokaissut siihen, että "Minä en tykkää sinusta, koska sinä... ". Pojalle jäi tietysti vain mieleen se lauseen alkuosa. :( Oli siinä äitillä sitten selittelemistä iskän puolesta! :o

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Meidänkin poika sanoi kerran, että "Isä ei tykkää minusta". Olin ihan ihmeissäni, että mistä hän on moista saanut päähänsä! Kävi ilmi, että poika oli tehnyt jotain tuhmaa ja iskä oli tokaissut siihen, että "Minä en tykkää sinusta, koska sinä... ". Pojalle jäi tietysti vain mieleen se lauseen alkuosa. :( Oli siinä äitillä sitten selittelemistä iskän puolesta! :o

Näin epäilen, että nyt olisi käynyt..

Yhteistyössä