päiväkotiin vai perhepäivähoitajalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen menossa töihin ja nyt on mietitty kumpi olisi parempi paikka meidän vajaa 3v tytölle: päiväkoti vai perhepäivähoitaja? Tyttö on niin "äidin tyttö". Ei ole juuri ollut muiden hoidettavana. On tulossa vielä monet itkut molemmilta... Kertokaa mielipiteenne ja kokemuksia!

mulla ei oikein ole muuta, kun se että ota selvää perhepäivähoitajista, joita kunnassasi/kotipaikassasi on. Meidän kunnassa veisin päiväkotiin, mutta tuossa naapurikunnassa pph:lle. Toimintatavoissa on eroja.

mä en ikinä veisi lastani perhepäivähoitajalle, en yksinkertaisesti luottaisi niin paljon. onhan huomattu mitä ikäviä juttuja on sattunut. päiväkodilla on kuitenkin useampi valvoja, ei siellä ole niin helppo fuskata töistään kuin perhepäivähoitajan, jonka töitä kukaan ei ole valvomassa. mut tutun lapsi aloitti perhepäivähoidossa puolitoista vuotiaana, kerran sit oli unohtunut lapsen varavaatteet kotiin ja äiti oli menny niitä viemään ja yllättänyt kun perhepäivähoitaja oli painanut lasta väkisin sänkyyn ja karjunut naama punaisena, että nyt pentu nukut.

pph:lle ja olikin aivan ihana hoitaja! =)
Kyllähän ne päivähoitotoimistossa osaa jo suositella pitkään alalla olleita.

Nyt taas 4-vuotiaana päiväkoti on mukava paikka, kun on ikäisiä kavereita jne.

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
mä en ikinä veisi lastani perhepäivähoitajalle, en yksinkertaisesti luottaisi niin paljon. onhan huomattu mitä ikäviä juttuja on sattunut. päiväkodilla on kuitenkin useampi valvoja, ei siellä ole niin helppo fuskata töistään kuin perhepäivähoitajan, jonka töitä kukaan ei ole valvomassa. mut tutun lapsi aloitti perhepäivähoidossa puolitoista vuotiaana, kerran sit oli unohtunut lapsen varavaatteet kotiin ja äiti oli menny niitä viemään ja yllättänyt kun perhepäivähoitaja oli painanut lasta väkisin sänkyyn ja karjunut naama punaisena, että nyt pentu nukut.

ja päiväkodissa kaikenlaisia häirikkölapsia josta muut ottavat mallia....

Hui kamalaa! Kyllä noilla perhepäivähoitajilla on varmaan hermot kireellä välillä... Taidan siis hakea sinne tarhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
pph:lle ja olikin aivan ihana hoitaja! =)
Kyllähän ne päivähoitotoimistossa osaa jo suositella pitkään alalla olleita.

Nyt taas 4-vuotiaana päiväkoti on mukava paikka, kun on ikäisiä kavereita jne.

Ei se pitkään alalla oleminen tarkoita että hoitaja ois hyvä. Mulle sattu sellanen hoitaja että vieläkin hirvittää :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Hui kamalaa! Kyllä noilla perhepäivähoitajilla on varmaan hermot kireellä välillä... Taidan siis hakea sinne tarhaan.

Typerys...
Et kai sinä nyt tuon perusteella yleistä kaikkia? Mä voin kertoa, että tiedän myös päiväkodeista yhtä sun toista koska päivittäin käyn usemmassa, YKSITYISESSÄ päiväkodissa. Siltikään en sen perusteella yleistä päiväkoteja vaan vien lapseni hyvillä mielin joka aamu päiväkotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pink Poodle:
Ei se pitkään alalla oleminen tarkoita että hoitaja ois hyvä. Mulle sattu sellanen hoitaja että vieläkin hirvittää :o

No ei se tietenkään takaa varmaksi mitään, mutta tämä hoitaja oli hyvin suosittu ja kehuttu hoitaja enkä ihmettele. Minä itse olen ollut pienenä hullulla pph:lla, mutten sen perusteella yleistä kaikkia..

v

Just ton takia minäkään en uskaltaisi viedä pph:lle, siis varmasti on oikeasti hyviä perhepäivähoitajia, mutta valitettavasti niitä mätämuniakin sattuu joukkoon. Koskaan kun ei kuitenkaan voi tietää mitä siellä neljän seinän sisällä oikeasti tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:

Typerys...
Et kai sinä nyt tuon perusteella yleistä kaikkia? Mä voin kertoa, että tiedän myös päiväkodeista yhtä sun toista koska päivittäin käyn usemmassa, YKSITYISESSÄ päiväkodissa. Siltikään en sen perusteella yleistä päiväkoteja vaan vien lapseni hyvillä mielin joka aamu päiväkotiin.

Kiitso vaan toinen typerys!

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Just ton takia minäkään en uskaltaisi viedä pph:lle, siis varmasti on oikeasti hyviä perhepäivähoitajia, mutta valitettavasti niitä mätämuniakin sattuu joukkoon. Koskaan kun ei kuitenkaan voi tietää mitä siellä neljän seinän sisällä oikeasti tapahtuu.

Et voi olla myöskään täysin varma, että mitä siellä päiväkodissa tapahtuu. Yksi hoitaja saattaa valvoa 20 lasta, kun pahimmillaan muut hoitajat ovat tupakalla ja sellaista pientä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja lh:

ja päiväkodissa kaikenlaisia häirikkölapsia josta muut ottavat mallia....
juu palstalaisten tietojen mukaanhan se menee niin että ammattikoululaiset on outoja ja häiriköitä ja moni ongelmaisia, ja nyt siis hekin jotka on päiväkodissa on häiriköitä, voi voi.. no meidän pojan ryhmässä ei tollasia ole vielä vastaan tullut, että eipäs yleistetä :laugh:

Yhteistyössä