Päiväkotihakemus toiseen kuntaan ei onnistukaan niin helposti muutossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hakija

Vieras
Muutetaan naapurikuntaan joulukuun alussa ja lähetin päiväkotihakemuksen jo yli kuukausi sitten, että paikka olisi sitten kun on välttämätön tarvis. No tänään soitettiin ettei sitä voi käsitellä kun emme ole tehneet muuttoilmoitusta ja sen voi tehdä vasta 1kk ennen muuttoa! Ei ole muuta hoitovaihtoehtoa, kuin ehkä yksityinen jos siellä on tilaa, mutta onkohan! Odottelen kaksosia ja olo on jo nyt semmoinen, että luulen viimeistään tammikuun alussa olevani sairaalassa(on muutakin rasitteita) raskauden loppuun ja ainoa hoitovaihtoehto lapselle on työssäkäyvä mieheni. Joulukuun ajattelin olla lapsen kanssa kotona ja tehdään jouluvalmisteluja ja ajattelin jos en tuolloin pysty niin siihen mieheni saa lomaa muutamaksi viikoksi.
Miten teillä muilla on käynyt hoitopaikan suhteen muuttaessa? Saakohan sen kunnallisen paikan helpommalla ja nopeammin jos ei tosiaan ole vaihtoehtoja? Tukiverkostoa ei ole paikkakunnalla, emme tunne sieltä ketään entuudestaan.

No riippuu kyllä paikkakunnasta, jos on täyttä niin eivät tarjoa hoitopaikkaa kun et ole töissä eli ei ole pakko saada kuin 4 kk päästä. Kotia käskevät jonkun ottaa.

No riippuu kyllä paikkakunnasta, jos on täyttä niin eivät tarjoa hoitopaikkaa kun et ole töissä eli ei ole pakko saada kuin 4 kk päästä. Kotia käskevät jonkun ottaa.

On täyttä kunnalla-se selvisi puhelimessa. Ja selitin hänelle, että olen jo nyt sairaslomalla ja kohta tod. näk. sairaalassa. Tällä hetkellä kuukausituloni on 0e, kun olen karenssilla vielä pitkälle joulukuuhun(tässä menee karenssiaika+palkanpäällemaksetut käyttämättömät lomapäivät kahdelta vuodelta), joten kotiin ei ole vara palkata ketään.

On täyttä kunnalla-se selvisi puhelimessa. Ja selitin hänelle, että olen jo nyt sairaslomalla ja kohta tod. näk. sairaalassa. Tällä hetkellä kuukausituloni on 0e, kun olen karenssilla vielä pitkälle joulukuuhun(tässä menee karenssiaika+palkanpäällemaksetut käyttämättömät lomapäivät kahdelta vuodelta), joten kotiin ei ole vara palkata ketään.

No sulla ei sitten ole paljon vaihtoehtoja. Haet sossusta ihmisen hoitamaan lasta jos joudut sairaalaan, elleivät he anna hoitopaikkaa, pakkohan heidän ei ole antaa.

Et sitten ymmärtänyt pyytää niitä pitämättömiä lomia etukäteen maksettavaksi.

Minkälainen tilanne on kotipalvelun puolella uudessa asuinkunnassa? Meidän kaupungissa, kaksosten synnyttäjä saa kotiapua kotiin,tosin en tiedä miten on jo ennen synnytystä.
Kannattaa kuitenkin kysyä!

[QUOTE="vierailija";22310145]Minkälainen tilanne on kotipalvelun puolella uudessa asuinkunnassa? Meidän kaupungissa, kaksosten synnyttäjä saa kotiapua kotiin,tosin en tiedä miten on jo ennen synnytystä.
Kannattaa kuitenkin kysyä![/QUOTE]

Täytyy kysyä tuota. Tosin tämä joka soitti kunnalta ja kertoi tuosta päivähoitopaikan hausta oli luottavaisen kuuloinen, että joku paikka löytyy vaikka sieltä yksityiseltä ja siihen saa kuulemma jotain tukeakin vielä tulojenkin mukaan kelalta niiden perustukien lisäksi. Iskee vaan itselle paniikki kun mikään ei ole varmaa ja itse olen jo tässä kunnossa missä olen.

Yhteistyössä