päiväkoti työläinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alan vaihto kohta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Alan vaihtaja:
Olisin hyvä hoitaja lapsille, mutten kestä hoitajien kaksnaamaista käytöstä.

niimpä. sitäkin on tapahtunu että kahvilla puhutaan paskaa muista hoitajista. sit jos tää kyseinen henkilö sattuu tuleen samaan aikaan kahville niin muut vaan istuu hiljaa eikä puhu mitään... tosi aikuismaista käytöstä...

Mä yhdyn ap:n kirjoitukseen ja valitettavasti näin se vaan joskus menee...eli henkilökunta kyllä nappaa hyvin nopeasti ns omansa esim välipalaksi tarkoitetuista pannareista tai lounaalla olevasta spagettivuuasta.
Mielestäni se, että maksaa valvontalounaan niin ei oikeuta aikuista ottamaan ruokaa niin paljoa jotta kaikille lapsille ei voida antaa lisää ruokaa.

No eipä ne lapset ainakaan meidän talossa ole koskaan nälkäisiksi jääneet hoitajat kyllä syöneet jotain jos yli jäänyt kato kun se ylijäänyt ruoka menee roskiin ja pk.ssa sitä jää yli monesti. Lisää saa niin monta kertaa kun haluaa ei kuitenkaan pelkkiä herkkuja.

Ja se "paskan" puhuminen vanhemmista.. kyllä pk.ssa keskustellaan vanhemmista ja välillä ehkä ikäväänkin sävyyn mutta usko pois niin keskustellaan monessa monessa muussakin paikassa asiakkaista eikä aina niin kauniisti...... Musta ainakin saa puhua mitä tykkäävät kunhan muistavat olla lasten ja mun kuulteni ystävällisiä (siis sielä missä mun lapseni on). Ei sielä pk.ssa ihan tuulesta niitä juttuja temmata ehkäpä joku joskus on voinut antaa aihetta keskustella miettiä lapsen ja vanhemman välisiä juttuja kato kun se lapsen joku ongelma voi vaikka liittyä keskusteluun..

Niin ja miksi sinä kuulostat niin katkeralta vakituisia kohtaan, onkohan joku syy että et itse ole................? (Ja tämä ei sitten ole muille sijaisille koska suurin osa sijaisista tekee hienoa ja arvokasta työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Mä yhdyn ap:n kirjoitukseen ja valitettavasti näin se vaan joskus menee...eli henkilökunta kyllä nappaa hyvin nopeasti ns omansa esim välipalaksi tarkoitetuista pannareista tai lounaalla olevasta spagettivuuasta.
Mielestäni se, että maksaa valvontalounaan niin ei oikeuta aikuista ottamaan ruokaa niin paljoa jotta kaikille lapsille ei voida antaa lisää ruokaa.

peesaan. niin totta, ikävä kyllä...

Siis huijaako meidän päiväkodin tädit kertoessaan, et lapseni on syönyt hyvin ja ottanut lisääkin? Oikeestiko tädit on itse syöneet lapseni annokset ja valehtelevat mulle päin naamaa? Minkä ikäisten ryhmissä tätä tehdään? Kyllähän jo 3-v osaa kertoa kotona, et ei saanut päiväkodissa tarpeeksi ruokaa tai että täti ei antanut lisää vaikka lapsi pyysi.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
No eipä ne lapset ainakaan meidän talossa ole koskaan nälkäisiksi jääneet hoitajat kyllä syöneet jotain jos yli jäänyt kato kun se ylijäänyt ruoka menee roskiin ja pk.ssa sitä jää yli monesti. Lisää saa niin monta kertaa kun haluaa ei kuitenkaan pelkkiä herkkuja.

Ja se "paskan" puhuminen vanhemmista.. kyllä pk.ssa keskustellaan vanhemmista ja välillä ehkä ikäväänkin sävyyn mutta usko pois niin keskustellaan monessa monessa muussakin paikassa asiakkaista eikä aina niin kauniisti...... Musta ainakin saa puhua mitä tykkäävät kunhan muistavat olla lasten ja mun kuulteni ystävällisiä (siis sielä missä mun lapseni on). Ei sielä pk.ssa ihan tuulesta niitä juttuja temmata ehkäpä joku joskus on voinut antaa aihetta keskustella miettiä lapsen ja vanhemman välisiä juttuja kato kun se lapsen joku ongelma voi vaikka liittyä keskusteluun..

Niin ja miksi sinä kuulostat niin katkeralta vakituisia kohtaan, onkohan joku syy että et itse ole................? (Ja tämä ei sitten ole muille sijaisille koska suurin osa sijaisista tekee hienoa ja arvokasta työtä.

mutta kun joissain paikoissa ne hoitajat ottaa ite ENSIN niitä ruokia, annetaan sit lapsille se mitä jää.. ja kyllä olis monesti lapset halunneet lisää mut voi voi ku ne herkut meni jo hoitajien suuhun !!

Alkuperäinen kirjoittaja Alan vaihtaja:
Olisin hyvä hoitaja lapsille, mutten kestä hoitajien kaksnaamaista käytöstä.

Sun kannattais alkaan perhepäivähoitajaksi. Hyville hoitajille riittää aina töitä.

Tuo kertomasi on melko yleistä naisvaltaisilla aloilla. Itselläni pitkäkokemus naisvaltaisista työpaikoista hieman erialoilla. Miesvaltaisella alalla olin vähän aikaa ja siellä oli todella mukavaa ja hyvä ilmapiiri. Tosin sitten työ oli melko hektistä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
No ainakin siinä päiväkodissa missä minä olin töissä henkilökunta myös maksoi siitä ruoasta ja vähintää yhden hoitajan oli syötävä ihan esimerkin takia. Itse sain joskus välipalaa kun sitä jäi reilusti yli. Kukaan lapsi ei kuitenkaan jäänyt koskaan ilman ja lisääottamastakin kiellettiin vasta kun joku halusi jotain herkkua ties monennen kerran.

Näin täälläkin. Ja juoruilua ei harrasteta, toki lasten ja perheiden asioista on juteltavakin, mutta juoruiluksi en sitä kyllä katso.

Olen ollut 2 p.kodissa töissä, toinen oli yksityinen jossa ei hakuttu vanhempia eikä ahmittu lasten ruokia mutta syötiin kyllä niitä KAIKKI, harjoittelijat söivät myös. Ruokaa oli riittävästi, meillä oli oma keittiö ja keittäjä.

Toisessa kunnan p.kodissa haukuttiin aina vanhempia (paitsi minä) ja ruokailu oli mitä oli...

Yhteistyössä