Päiväkoti, monta tätiä jotka vahtii toisiaan... mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kuka vahtii lapsia?

Olin eilen kehityskeskustelussa meijän pk:ssa ja useamman kerran on pieniä vahinkoja sattunut pihalla. MM kiipeilytelineitä tiputtu toisten päälle, muutamalla ( = 3 lapsella ) käsi kipsissä, osa on kaivanut tunnelin päiväkodin aidan alitse ja kirmailevat pellolla jne..
Iso piha ja ne tädit vahtii toisiaan yhdessä kasassa hiekkalaatikon vieressä :(

Mulle annettu selitys oli se että kun on aikaisemminkin ollut vilkkaita lapsia mutta vain 2-3 kpl:ta nyt on yhdessäkin ryhmässä 11 vilkasta poikaa O:

Jos siellä on oma lapsi hoidossa niin sinnehän voit mennä tiimarivihkon kanssa muutamaksi päivää tarkkailemaan ja tehdä merkintöjä epäkohdista- toimitat sitten tiimarivihkon eteenpäin korjausehdotuksineen... Samalla näet minkä verran siellä oikeasti töitä tehdään ja minkä verran vain juorutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Jos siellä on oma lapsi hoidossa niin sinnehän voit mennä tiimarivihkon kanssa muutamaksi päivää tarkkailemaan ja tehdä merkintöjä epäkohdista- toimitat sitten tiimarivihkon eteenpäin korjausehdotuksineen... Samalla näet minkä verran siellä oikeasti töitä tehdään ja minkä verran vain juorutaan.

Tuon tunnelin kaivamisen ovat mulle päiväkodista kertoneet, ja omanikin sen kertoi. Mä en tiedä oonko tyhmä vai mitä mutta LUULISIN että jos aidan alitse hiekkalapion kanssa tunneli kaivetaan niin joku olisi päiväkodin henkilökunnasta sen huomannut ennen kuin lapset pellolla kirmaavat.
Koska mä luulisin että sellainen homma ei ihan muutamassa minuutissa tapahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei siis voi ei:
Ja mä en vie ikinä mun rinsessaa mihinkään hoitoon kun ei sen oo missään niin hyvä kun mun luona!!

Näinhän sen pitäisi olla, mutta meillä on varmasti lasten parempi olla kuin kotonaan, koskapa äidit tuovat lapset hoitoon, vaikka ovat itse kotona, kuka mistäkin syystä, esim. äiti vauvan kanssa kotona ja 2v hoidossa ym. yhtä pätevää syytä löytyy. Itseäni se ei kyllä haittaa. Ihan sama mitä äidit puuhailevat sen aikaa kun lapsi on meillä. Saan palkan työstäni ja olen vain tyytyväinen kun viihtyvät paremmin kuin kotonaan:)

Olen huomannut saman ilmiön meidän lähipuistossa.
PPH:t tulivat lasten kassa sinne ja sitten keskenään juttelivat. Hoitolapset sai tehdä mitä lystää eikä kukaan huomannut ennenkuin oli liian myöhäistä..