Päiväkodista soittivat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa joskus tulla hakemaan "sairas" lapsi päiväkodista ovet ja haalarit paukkuen ja kovalla huudolla, niin eivätpähän enää uskalla soittaa kesken työpäivän hakemaan sairasta lasta hoidosta pois, jos lapsi ei ole todella kipeä = tulisen kuuma ja veto veks.

Ne päikyn hoitajatkaan kun ei asu siel päiväkodilla.. :xmas: Ne on siel duunis ja ehkä niilläki on lapsia haettavana hoidosta. Ketää kiinnosta olla yliaikaa duunis.

Peesi! Ap voi ihan mennä itseensä ja miettiä miksi siellä ollaan naama väärinpäin vastassa, kun ei lasta haeta silloin kun sovittu. Ja veikkaan, että ap kuuluu tähän ryhmään, jotka ei edes vaivaudu soittamaan, että nyt vähän venyy.. Jos on oletettavissa, että usein menee yli, niin sitten varaa sen hoitoajan sen mukaan. Hoitajillakin on muuta elämää ja perhe, eikä vanhemmat voi olettaa, että ne on siellä TÖISSÄ vaikka yöhön, jos sattuukin hoidokkien vanhemmille pukkamaan ylitöitä yht' äkkiä!

kuule jos hoitajat oikeesti haluais lähtee shoppailemaan niin nehän EI soittais näitä mahdollisia vesirokkoepäily-lapsia kotiin vaan antais leikkiä että rauhassa niin että tauti VARMASTI tarttuu...

Ne päikyn hoitajatkaan kun ei asu siel päiväkodilla.. :xmas: Ne on siel duunis ja ehkä niilläki on lapsia haettavana hoidosta. Ketää kiinnosta olla yliaikaa duunis.

Juuri näin! Olen itse pk:ssa töissä. Kun iltavuoro venyy, koska joku ei tulekaan ajoissa lastaan hakemaan, niin sitten venyy myös toisen päiväkodin tädin päivä, joka hoitaa minun lastani. Onpa usein käynyt vielä niinkin, että tämän pk:n täti lähtee juosten hakemaan omaa lastaan kolmannesta päiväkodista, hän jo reippaasti yliajalla..

Että se aloittajan kertoma mielenosoituksellinen portista lähtö johtunee siitä, että hoitajan työaika loppuu klo 17, ja sen mukaan hän on sovittanut illan mahdolliset menonsa. Kyllä pk:n tädeilläkin on elämää pk:n ulkopuolella! Uskomatonta, mutta totta!

Ne ajat mitkä on sovittu, niistö pidettään kiinni! Ne ruuhkatkin pitää huomioida hoitoajoissa, jos ei nyt mistään ihan odottamattomasta esim. onnettomuudesta johtuvasta ole kyse. Joskus jokainen voi myöhästyä, mutta jos niin käy usein, se on vain piittaamattomuutta. Ja jos ne ajat ei riiitä, niin sitten vuoropäiväkotiin se lapsi!

[QUOTE="vieras";22631722]Peesi! Ap voi ihan mennä itseensä ja miettiä miksi siellä ollaan naama väärinpäin vastassa, kun ei lasta haeta silloin kun sovittu. Ja veikkaan, että ap kuuluu tähän ryhmään, jotka ei edes vaivaudu soittamaan, että nyt vähän venyy.. Jos on oletettavissa, että usein menee yli, niin sitten varaa sen hoitoajan sen mukaan. Hoitajillakin on muuta elämää ja perhe, eikä vanhemmat voi olettaa, että ne on siellä TÖISSÄ vaikka yöhön, jos sattuukin hoidokkien vanhemmille pukkamaan ylitöitä yht' äkkiä![/QUOTE]

No nimenomaan!! Ja se on huomattu että noista hakuajoista on pidettävä tiukasti kiinni. Pari kertaa törmänny sellasiin vanhempiin jotka ottaa sen myöhästymisen sit tavaksi ku huomaavat et eihän täs mitää kiirettä..

Ittee kyllä korpee hoitaa yliajalla toisen lasta (ilmaseks) ku mieluummin lähtis duunista kotiin sillon ku duunit loppuu ja viettää aikaa sen oman lapsen kans.

Täytyy viel sen verran sanoo et mä en oo tällä hetkellä duunis päiväkodissa mutta iltiksessä olen. Ja ihan samanlaista se meininki on siel. Puolikuntosia lapsia tuodaan kouluun ja iltikseen ja haetaan sit ku jaksetaan.. Tänä vuonna kyl on ihan hyvin menny noi haut ja muut mut viime vuonna oli vaikeuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vähän aivoja peliin;22631740:
Juuri näin! Olen itse pk:ssa töissä. Kun iltavuoro venyy, koska joku ei tulekaan ajoissa lastaan hakemaan, niin sitten venyy myös toisen päiväkodin tädin päivä, joka hoitaa minun lastani. Onpa usein käynyt vielä niinkin, että tämän pk:n täti lähtee juosten hakemaan omaa lastaan kolmannesta päiväkodista, hän jo reippaasti yliajalla..

Että se aloittajan kertoma mielenosoituksellinen portista lähtö johtunee siitä, että hoitajan työaika loppuu klo 17, ja sen mukaan hän on sovittanut illan mahdolliset menonsa. Kyllä pk:n tädeilläkin on elämää pk:n ulkopuolella! Uskomatonta, mutta totta!

Ne ajat mitkä on sovittu, niistö pidettään kiinni! Ne ruuhkatkin pitää huomioida hoitoajoissa, jos ei nyt mistään ihan odottamattomasta esim. onnettomuudesta johtuvasta ole kyse. Joskus jokainen voi myöhästyä, mutta jos niin käy usein, se on vain piittaamattomuutta. Ja jos ne ajat ei riiitä, niin sitten vuoropäiväkotiin se lapsi!

:flower:

Voi vaan kuvitella kuin sitä kolmatta hoitotätiä korpee.. :kieh:

Kyl mäkin iltiksen ovesta paukkaan pihalle samaan aikaan ku vika hoitolapsi lähtee jos se haetaan vasta viideltä. Miks en lähtis, mun duuniaika loppuu sillo! Pitäskö mun jäädä vartiks pyörittelee sinne peukaloita ettei äiskälle tuu paha mieli? :D

Just pistin kaks kappaletta vesirokkoa sairastavaa lasta nukkumaan. Ajatella... koska heidät on ROKOTETTU. Saatiin tuo vesirokko naapurin pojalta, joka myös on ROKOTETTU...

Vesirokko tulee yleensä lievempänä jos on rokotettu, eli se rokko voi helposti mennä ilman kuumetta parilla näpyllä. Naapurin muksulla se meni niin.

Luoja miten kaikkitietävää ja pätevää jengiä taas liikenteessä...

Alkuperäinen kirjoittaja vähän aivoja peliin;22631740:

!

tää pätee myös kaupassa työskenteleville.. mikäli tarkoittaa sitä et kun kauppa menee kiinni niin se menee kiinni. Myyjillä on myös elämää kaupan ulkopuolella :cool:

ei tarkoita et kun ehdit 2min ennen kiinnimenoa niin saat tehdä viikon ostokset rauhassa:D

SOrryt et sekasin mutta piti vaan päästä sanomaan:D

Lapseni päiväkodissa on iltavuorolaisen työaika 17.20 asti, juurikin siitä syystä että jos joku myöhästyy. Jos sieltä livahdetaan klo 17 ovet paukkuen ja niskoja nakellen kotiin niin eikös siitä tule 20 minuutin vaje työaikaan, josta palkka kuitenkin maksetaan?

Ja muuten, laitoin juuri lapsen nukkumaan. Ei näpyn näppyä, terve kuin pukki. :whistle:

[QUOTE="aloittaja";22632117]Lapseni päiväkodissa on iltavuorolaisen työaika 17.20 asti, juurikin siitä syystä että jos joku myöhästyy. Jos sieltä livahdetaan klo 17 ovet paukkuen ja niskoja nakellen kotiin niin eikös siitä tule 20 minuutin vaje työaikaan, josta palkka kuitenkin maksetaan?

Ja muuten, laitoin juuri lapsen nukkumaan. Ei näpyn näppyä, terve kuin pukki. :whistle:[/QUOTE]

Meillä duunissa on 15 euron myöhästymismaksu ;) Se kyllä himppasen kannustaa olemaan ajoissa. Mun mielestä se on typerää että täytyy päiväkodin aukioloaikaa pidentää sen takia et jos joku myöhästyy :O

Kohta saa olla 24h päiväkoti :D

[QUOTE="aloittaja";22632117]Lapseni päiväkodissa on iltavuorolaisen työaika 17.20 asti, juurikin siitä syystä että jos joku myöhästyy. Jos sieltä livahdetaan klo 17 ovet paukkuen ja niskoja nakellen kotiin niin eikös siitä tule 20 minuutin vaje työaikaan, josta palkka kuitenkin maksetaan?

Ja muuten, laitoin juuri lapsen nukkumaan. Ei näpyn näppyä, terve kuin pukki. :whistle:[/QUOTE]

Tajusin juuri, että en edes tiedä, milloin "iltavuorolaisen" työpäivä omassa päiväkodissa päättyy. Ei ole hajuakaan.
Jos hakuaika on klo 17 niin todellakin haen ennen sitä ellei taivas kaadu niskaan ja sitä ei ole neljän vuoden aikana vielä sattunut. Ei ole tarvettakaan tietää, pääseekö hoitajat töistä klo 17 vai 17.20. Jo se, että ap tietää tämän, kertoo minusta jotain.

Jos olisi oikeasti vesirokko, niin tarttuu kyllä nopeastikin ja jo ennen näppylöiden ilmaantumista, joten jos lapsi on ollut jo koko päivän hoidossa, niin on kerennyt kaikki mahdolliset jo tartuttaa. Turha siinä on enää soitella aikaisemmin hakemaan, jos lapsi on muuten hyväkuntoinen ja kuumeeton.

Yhteistyössä