Päiväkodissa työskentelevät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli piakkoin olen vaihtamassa uuteen taloon ja uuteen ryhmään. Kiinnostais kuulla mielipiteitä, minkä ikäisten ryhmässä työskentelet mieluiten? Eri ryhmien plussat ja miinukset? Oletko havainnut, että olisi eroa esim. sairastelun määrällä tms.?

Tuohan riippuu pitkälti ihmisen persoonasta. Joku viihtyy parhaiten vaikka taaperoiden kanssa ja joku toinen taas eskareiden... Ei sitä pysty toisen puolesta sanomaan.

Toki ihmiselle voi olla vaikka fyysisiä rajoitteita (kipuja, lihasheikkoutta, voimakasta ylipainoa tms) jolloin saattaa esim. haluta välttää pienten kanssa olemista, kun niiden kanssa touhu on keskimäärin paljon enemmän fyysistä.

Eri paikoissa ja ryhmissä on tosi isot erot toimintakulttuurin ja henkilösuhteiden osalta. Eli vaikka tyyliin vaihtaisit yhdestä 3-5 v ryhmästä toiseen 3-5 v ryhmään, niin meininki näissä kahdessa paikassa saattaa olla täysin erilainen, ja työviihtyvyys mennä jopa kympistä nollaan tai nollasta kymppiin.

Tuollaisista seikoista on vaikea saada tietää etukäteen ennen kuin konkreettisesti näkee sen ryhmän toiminnan. Jos ei sitten "juorureittiä" osu jotain korviin...

Jos on varaa valita, niin itse ehkä välttäisin yksityisiä päiväkoteja työpaikkoina. Niissä valtaosa asioista on yksinään sen omistajan saneltavissa, mikä voi pahimmillaan johtaa aika hurjiin tuloksiin. Toki osa yksityisistä päiväkodeista on jopa tosi hyviä työpaikkoja, mutta riski huonoon työpaikkaan joutumisesta on joka tapauksessa selvästi isompi kuin kunnallisella puolella.

Itse työskentelen mieluiten sisarusryhmässä 1-5v tai 2-5v, mieluiten vielä sellainen, jossa on osapäivähoidossa myös eskareita tai jopa 1-2 luokkalaisia apip-toiminnassa.

Toiseksi mieluiten eskariryhmä tai sitten 3-5v ryhmä. Seuraavaksi 4-5v/3-4v/2-4v tai viskarieskari tai viskari. 0-3 v ryhmään en haluaisi, mutta vielä vähemmän alle 3v ryhmä tai pelkkien 1 vuotiaiden tai 2 vuotiaiden ryhmä.

Vähiten olen sairastanut eskarissa, eniten 1-5v ryhmässä ja 0-3v ryhmässä. 3-5 vuotiaiden ryhmässä olin vähemmän aikaa, mutta sielläkään en juuri sairastanut, enemmän kuitenkin kuin eskarissa.

Itse työskentelen mieluiten sisarusryhmässä 1-5v tai 2-5v, mieluiten vielä sellainen, jossa on osapäivähoidossa myös eskareita tai jopa 1-2 luokkalaisia apip-toiminnassa.

Toiseksi mieluiten eskariryhmä tai sitten 3-5v ryhmä. Seuraavaksi 4-5v/3-4v/2-4v tai viskarieskari tai viskari. 0-3 v ryhmään en haluaisi, mutta vielä vähemmän alle 3v ryhmä tai pelkkien 1 vuotiaiden tai 2 vuotiaiden ryhmä.

Vähiten olen sairastanut eskarissa, eniten 1-5v ryhmässä ja 0-3v ryhmässä. 3-5 vuotiaiden ryhmässä olin vähemmän aikaa, mutta sielläkään en juuri sairastanut, enemmän kuitenkin kuin eskarissa.

Tuota olenkin juuri miettinyt, että meneekö se niin, että pienten ryhmässä sairastaa eniten ja eskareilla vähiten.