Päiväkodissa työskentelevät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä

Vieras
Miten on, arvosteleeko hoitajat lasten vaatteita keskenään? Tyyliin että taitaan tuon Jessican vanhemmat olla aika köyhiä, kun lapsella on vain Lassi&Lotta -halpishaalari Cittarista ja muilla lapsilla ryhmässä on Reimatecit. Olen joskus miettinyt, että mitähän hoitajat puhuu mun lapsen vaatteista. Mulla on tapana viedä hoitoon halpoja, mutta ihan toimivia haalareita, koska kurahousut puetaan kuitenkin kaikille. Kurahousuja säilytetään päiväkodissa, joten kotona ulkoilua varten lapsellani on parempi haalari, joka ei vaadi kurahousuja seurakseen. Päiväkotiin en parempaa pukua vie, koska sitä ei saa kuivata kuivauskaapissa ja meidän päiväkodissa kaikki laitetaan sinne merkistä riippumatta.

No ei :o . Tai ei arvosteltu ainakaan silloin, kun mä olin muutamassa pk:ssa.

Kunhan lapsella on sopivan kokoinen haalari, jossa on ehjä vetoketju ja joka on kelin mukainen (eli talvella toppahaalari, keväällä ja syksyllä vk-asu) niin kaikki on hyvin :D

En ole päiväkodissa töissä, mutta en usko, että hoitajat tuollaista pohtis. Lähinnä ne saattaa kirota sitä, jos jollain on aina kurikset kotona eikä toppapuku pidä vettä, tai jos lapsilla ei ole varavaatteita lainkaan tai jos ne käytössä olevat vaatteet ovat niin rikki, että se tekee jo lapsellekin hallaa. Samoin he varmasti kiroavat sitä, kun vielä myöhään syksyllä joku tuo lapsensa verkkapuvussa päiväkotiin ja lapsi joutuu hytisemään ulkona.

joskus keskustelmme lasten vanhempien erilaisista arvostuksista kun jotkut ihan hyvin toimeentulevat venhemmat ei raaski ostaa lapsilleen kunnon varusteita, ehjiä kurahousuja tai sopivia kenkiä...jotkut taas pukevat liian hienosti että lapsen pitäis olla kuin aikuiset ettei vaatteet sotkeennu jne....tällaista ei aina ymmärrä että mikä taustalla ??

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
joskus keskustelmme lasten vanhempien erilaisista arvostuksista kun jotkut ihan hyvin toimeentulevat venhemmat ei raaski ostaa lapsilleen kunnon varusteita, ehjiä kurahousuja tai sopivia kenkiä...jotkut taas pukevat liian hienosti että lapsen pitäis olla kuin aikuiset ettei vaatteet sotkeennu jne....tällaista ei aina ymmärrä että mikä taustalla ??

Mutta jos lasten joukossa on köyhän opiskelija-yh:n lapsi, jolla ei ole Reimatecciä, niin ette muka arvostele lapsen äitiä?

taas ihmetyttää kun vanhemmat eivät nimikoi lastensa vaatteita ja kenkiä, talvella luistimia/suojia, suksia/monoja! Musta olis ensiarvoisen tärkeetä nimikoida lasten tavarat kun aina joutuu kyselee onko tämä sinun ja välttämättä lapsi ei osaa sanoa että onko hänen vai ei! Eli nimikoikaa hyvät ihmiset lastenne tavarat!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:

Mutta jos lasten joukossa on köyhän opiskelija-yh:n lapsi, jolla ei ole Reimatecciä, niin ette muka arvostele lapsen äitiä?

Ainakaan mä en ole siihen törmännyt. Ei puvun tarvii olla reimatec, kunhan on ehjä ja sopivan kokoinen. Kuriksethan siihen puvun päälle laitetaan melkein jokaisessa päiväkodissa. Ja ne kuriksetkin saa mielellään olla sopivat, eikä 2 numeroa liian pienet..

Yhteistyössä