Päiväkodissa työskentelevät hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "veera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"veera"

Vieras
Mitä pyykinpesuainetta käytetään päiväkodissa pyykkien pesemiseen? Suurimmaksi osaksi varmaan hajusteetonta, mutta meidän päiväkodissa tuoksuu aina niin hyvälle, ei millekään hajusteelle vaan ihanan raikkaalle ja mietin, että pestäänköhän siellä esim. liinavaatteet ym. jollain hyvällä pesuaineella.

Olisiko mahdollista että se pesuaine olisi esim. Omo professionalia mitä ei saa kuin netistä tilaamalla tai jostain siivoustukusta? Tuoteselosteessa lukee että tämä olisi miedosti hajustettua.

Meillä käytetään erisania, hajusteetonta ja hellävaraista siis. Tää on kyllä ihan päiväkotikohtaista, jokainen tilaa sitä mitä haluaa, ei ole mitään yleistä määräystä et mitä pesuainetta päiväkodeissa käytetään.

..ja siis jauhemaista eikä huuhteluaineita ollenkaan. Meidän kunnassa oma toimittaja jolta tilataan kaikki pesuaineet, pyykinpesuaine tulee 10kg pakkauksessa.

että käytettäis hajusteetonta (miniriskiä tai muuta) koska oma lapsi vaikeasti atoopikko ja voi olla pesuaineetkin ärsyttää. Oon meinannu kysyä mutta on tuntunu nipottamiselta kun ei kuitenkaan selkeätsi ole pesuaineallergiaa.

Siis missä päiväkodissa pestään lasten vaatteita?? Ei meillä vain, enkä kyllä sitä edes odota vaan haluan itse pestä vaatteet eikä niin, että ne lilluvat toisten lasten pissavaatteiden seassa.

[QUOTE="vieras";28396232]Siis missä päiväkodissa pestään lasten vaatteita?? Ei meillä vain, enkä kyllä sitä edes odota vaan haluan itse pestä vaatteet eikä niin, että ne lilluvat toisten lasten pissavaatteiden seassa.[/QUOTE]

Tuskin missään, kyse oli varmasti vain pyykkien "tuoksusta" mikä päiväkodissa on. Ei meillä ainakaan pestä kuin lakanat, pyyhkeet yms. päiväkodin omat pyykit. Lasten likavaatteet laitetaan pussiin ja hyllyyn, kotiin pestäväksi.

Yhteistyössä