päiväkodissa täitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
poika ollu kotona alkuviikon ja nyt oli aamulla lappu ovessa et jollain ollu täitä. kuinka herkkään täit tarttuu??
pojalla vaatteet eskarin puolella, ei siis päiväkodin puolen naulakossa (poika tän viikon päiväkodissa kun eskarilaisilla lomaa, muuten on päiväkodin puolella puolipäiväisesti kun aamupäivän eskarin puolella).
miten iso rumba täistä päästä eroon jos poikaan tarttuu??

Meidän lapset on olleet hoidossa/koulussa jo 5 vuotta. Joka kevät ja syksy on ollut ilmoitus täistä, mutta meille ei ole vielä tarttunut.

Eli hyvin pieni otanta tutkimuksissani sanoo ettei tartu helposti.

Plus vaatteet ja sängyn tavarat saunaan pariksi tunniksi tai pakastimeen 8 tunniksi! Jollei halua kaljuksi vetää niin apteekista lääkettä päähän. Käy hakemassa täi kampa ja katso sillä onko ötököitä.

Täit ei kovin kauan elä vierraasympäristössä esim. vaatteet ja hatut. Eli riittää jos vaatteet on pari päivää poissa käytöstä ei niistä sitten enää tartu täitä.

Leikkaa pojan tukka lyhyeks... Meillä tehdään nii joka syksy ja kevät. Jos niitä tulee kaikki peitot, tyynyt, vaatteet saunaan ja sauna yli 60asteen ja tieten pesu niille vielä. Pipot huput yms voi laittaa pakkaseen ja sitte pesuun. Sitte on shampoolla pesu ja ne munat täytyy sillä kammalla ronkkia pois ja se pesu tehdä myöhemmin uudestaa. Ihan kauhea ruljanssi. Eikö teille tullu päiväkodista mitään ohjeita miten saa pois?

Alkuperäinen kirjoittaja täi:
Leikkaa pojan tukka lyhyeks... Meillä tehdään nii joka syksy ja kevät. Jos niitä tulee kaikki peitot, tyynyt, vaatteet saunaan ja sauna yli 60asteen ja tieten pesu niille vielä. Pipot huput yms voi laittaa pakkaseen ja sitte pesuun. Sitte on shampoolla pesu ja ne munat täytyy sillä kammalla ronkkia pois ja se pesu tehdä myöhemmin uudestaa. Ihan kauhea ruljanssi. Eikö teille tullu päiväkodista mitään ohjeita miten saa pois?

ei ole tullu ohjeita. aamulla oli lappu ovessa et täitä löytyny.

Meillä on pojan ryhmässä ollut kanssa nyt syksyllä mutta meillä ei ainakaan vielä. Mä tutkin pojan päänahan joka ilta ennen nukkumaanmenoa ja suihkussa on nyt käyty joka toinen ilta niin että pestään tukka kans joka kerran, aiemmin pestiin 1-2 kertaa viikossa, kesällä tietty useemmin kun hikosi enemmän. Muita varotoimia mä en ole vielä tehnyt.