Päiväkodissa TÄi varoitus !!!!!!!!! Miten nyt toimia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bullmastiffi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bullmastiffi

Aktiivinen jäsen
23.01.2007
2 303
1
36
Elikkäs ekaa kertaa törmään tämmöiseen, poikani on päiväkodissa, ja siellä on siis eskari ryhmässä jollain täitä, poikani on toisessa ryhmässä ei siis eskareissa.

Niin miten nyt pitäs toimia??

:o :o :o :o :o :o

no ei varmaan mitenkään ihmeellisesti pidä toimia.
voithan toki tsekkailla lapsesi päätä tarkemmin.

meillä pojan ryhmäs kans ollu täitä, mut ei meille ainakaan ilmestyneet.

Tarkkailet poikas päätä ja jos sieltä löytyy jotain hoidat lääkeshampoolla ne pois ja tietysti ilmotat heti hoitoon et teillä on täitä löytyny myös.

Niin ja tietysti hoidat myös petivaatteet jos niitä löytyy

Kynnet pidä lyhyenä, ne munat kuulemma helposti kulkeutuu kynsien alla.
Ja itse ajaisin varmaan pojan hiukset ihan siiliksi niin ois helpompi tarkistaa päivittäin se pää.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Hiukset on ihan siilit :D
Mutta tänään siis kynsien leikkuu operaatio:)

No sit onkin hyvä. Ja itse pesin aina hoidosta haettuani kynsien alusen vielä kynsiharjalla ja varmaan myös ihan käsidesillä.

Ihmisillä on TÄI asiaan liittyen turhaa paniikkia ja pelkoa.
Mikä muu tartuntatauti lähtee pesemällä pois? Kyllä se on niin helppo hoitaa, että turha paniikin lietsominen on aivan turhaa!!

Jos lapsi on sen ikäinen että ymmärtää ohjeita, neuvo säilyttämään pipo (silloin kuin ei päässä) takin hihassa. Pipoa ei lainata / toisten pipoja ei sovitella päähän. Käsien pesua. Ja sitten itse tarkistelet aika ajoin.
Meillä on noita varoituksia tullut jo kymmenen vuotta lähes 2-3 krt/vuosi, esikoinen on nyt ysillä. Mutta ei ole vielä meille eksynyt niitä =)

Apteekista saa ostettua täikampoja, millä on hyvä tarkistaa tukka päivittäin, saa nopeampaa sitten kiinni ne ja hoidon alkamaan (eli sen shamppoon ja se muu pesu ym. rumba mitä siihen kuuluu). Meille tuli kans eskarista varoitus mutta vielä ei oo ilmestyny. Eikä toivottavasti tuukkaa.

Yhteistyössä