päiväkodissa ei vaihdeta kakkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiitku88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiitku88

Vieras
Olen nyt 2 viikon aikana huomannut että aina kun haen lapseni 1.5v päiväkodin pihalta niin kakan haju lemuaa jo nenään heti kun olen lapseni vierellä ja hoitajat siinä esittävät ja sanovat että oho on tainnut kakat tulla vaikka hoitaja on ollut siinä lapsen vieressä jo hetken aikaa ennen minun tuloa... eilen hain lapsen kello 15.10 ja sillon oli kakat housuissa ja tänään hain 16.30 ja kakat housuissa eli on varmaan jo pidemmän aikaa ollut ! Aina kotiin mennessä peppu arka ja kirkkaan punainen ja kakat puoliksi kuivuneet se on erittäin mukavaa pestä kipua huutavan lapsen tahmeat kakat ajattelin huomenna sanoa hoitajille mutta jotenkin en kehtaa valittaa kun muuten asiat hyvin päiväkodissa ... mitä tekisitte?

Olen nyt 2 viikon aikana huomannut että aina kun haen lapseni 1.5v päiväkodin pihalta niin kakan haju lemuaa jo nenään heti kun olen lapseni vierellä ja hoitajat siinä esittävät ja sanovat että oho on tainnut kakat tulla vaikka hoitaja on ollut siinä lapsen vieressä jo hetken aikaa ennen minun tuloa... eilen hain lapsen kello 15.10 ja sillon oli kakat housuissa ja tänään hain 16.30 ja kakat housuissa eli on varmaan jo pidemmän aikaa ollut ! Aina kotiin mennessä peppu arka ja kirkkaan punainen ja kakat puoliksi kuivuneet se on erittäin mukavaa pestä kipua huutavan lapsen tahmeat kakat ajattelin huomenna sanoa hoitajille mutta jotenkin en kehtaa valittaa kun muuten asiat hyvin päiväkodissa ... mitä tekisitte?

Kahden viikon aikana joka päivä kakat housussa iltapäivällä? Liioitteleltko?

Siis tottakai valitat!!Tollainen on törkeää työn sivuuttamista.Lasten vaipat pitää vaihtaa ja piste! Siitähän voi tulla isojakin ihovaurioita! Ilman muuta valitusta sinne,ja jos tuota jatkuu niin onhan tuo nyt hyvänen aika melkeimpä lastensuojelun laiminlyöntiä!

Siis tottakai valitat!!Tollainen on törkeää työn sivuuttamista.Lasten vaipat pitää vaihtaa ja piste! Siitähän voi tulla isojakin ihovaurioita! Ilman muuta valitusta sinne,ja jos tuota jatkuu niin onhan tuo nyt hyvänen aika melkeimpä lastensuojelun laiminlyöntiä!

Ennen kuin noudatat tämän vaahtoajan neuvoa, ota selvää onko pihalla olevan hoitajan mahdollista heti lähteä yhtä lasta riisumaan, pesemään ja taas pukemaan. Onko pihalla tarpeeksi hoitajia silloin kun yksi poistuu. Turvallisuus pitää ottaa huomioon kun mietitään, odottaako yksi vähän aikaa pesulle pääsyä vai loukkaako 20 lasta sillä aikaa itsensä. Eikä kannata luulla, että lapsi on joka päivä kakannut klo 15 ja odottanut silloin puolitoista tuntia, kun menit hakemaan 16.30.

Ennen kuin noudatat tämän vaahtoajan neuvoa, ota selvää onko pihalla olevan hoitajan mahdollista heti lähteä yhtä lasta riisumaan, pesemään ja taas pukemaan. Onko pihalla tarpeeksi hoitajia silloin kun yksi poistuu. Turvallisuus pitää ottaa huomioon kun mietitään, odottaako yksi vähän aikaa pesulle pääsyä vai loukkaako 20 lasta sillä aikaa itsensä. Eikä kannata luulla, että lapsi on joka päivä kakannut klo 15 ja odottanut silloin puolitoista tuntia, kun menit hakemaan 16.30.

Älä puhu paskaa. Hoitajat mitoitetaan siten, että niitä on riittävästi vaika joku poistuisi vaihtamaan vaippoja tms.

Sanot vaan seuraavan kerran että "voi voi, menemme sisään nyt pesemään pepun koska "petterin" perse ei kestä kakkaa vaan alkaa heti punoittaa ja on nyt päässyt huonoon kuntoon kun on annettu kakkojen hautoa"

Voiko enää suoremmin ilmaista? Kidutusta pitää kakkaa kirvelemässä persuuksissa.

Hahahhhaaa! Ikävä että lapsi kärsii typerän äidin takia! Sen siitä saa kun työntää penskansa toisten hoidettavaks! Hoida ite! Ai et jaksa töissä on pakko käydä että saa lainan maksettua? Älä sit tee muksuja jos ei oo varaa. Mä hoidan ite ja saadaan vielä asuntolainaki maksettua!

Hahahhhaaa! Ikävä että lapsi kärsii typerän äidin takia! Sen siitä saa kun työntää penskansa toisten hoidettavaks! Hoida ite! Ai et jaksa töissä on pakko käydä että saa lainan maksettua? Älä sit tee muksuja jos ei oo varaa. Mä hoidan ite ja saadaan vielä asuntolainaki maksettua!

Olet sitten varmaan parempi kuin kukaan muu?!;) Mietippä uusiksi.

Älä puhu paskaa. Hoitajat mitoitetaan siten, että niitä on riittävästi vaika joku poistuisi vaihtamaan vaippoja tms.

Usein on kyllä niin että iltapäivässä klo. 16 jälkeen tosiaan saattaa olla enää kaksi hoitajaa töissä, pihalla vahtimassa jäljellä olevia lapsia.. jos toinen lähtee sisälle pesemään kakkoja, jää toinen aivan yksin.. pahimmassa tapauksessa lapsia on silloin vielä parikymmentä..

Usein on kyllä niin että iltapäivässä klo. 16 jälkeen tosiaan saattaa olla enää kaksi hoitajaa töissä, pihalla vahtimassa jäljellä olevia lapsia.. jos toinen lähtee sisälle pesemään kakkoja, jää toinen aivan yksin.. pahimmassa tapauksessa lapsia on silloin vielä parikymmentä..

Joo mutta ei oo kivaa jos nyt joka päivä jatkuu tämä juttu :( no informoin tästä päiväkotiin niin katsotaan jatkuuko tilanne samana

Ne muut lapset otetaan sinne sisälle sitten mukaan. Näin meidän pk:ssa on tehty. Muut lapset odottivat ulkovaatteissaan WC:n viereisessä huoneessa ja hoitaja piti heihin puhekontaktia. Pakkohan se kakka on pestä pois. Meillä oli lapsella myös rytmi, että klo 15 jälkeen tuli kakka. Tiesivät tämän kyllä ja lapsi haisi metrien päähän. Silti ei aina vaihdettu :( Vasta päiväkodin johtajalle laitettu viesti asiasta sai parannuksen asiaan vähäksi aikaa. Toinen vaikeus oli vaipattomaksi opettelu... Eivät ehtineet/halunneet lähteä käyttämään kakalle... lopputuloksen arvaatte. Musta on laskelmallista odottaa, että vanhemmat tulee siivoamaan kamat, jotka tehty hoitoajalla.

Just. Että kun ei ole riittävästi hoitajia niin lapset saa olla paskat housussa.

Ihan sama mitä vingutte, minähän en töihin lähde ennenkuin lapsi täyttää 2v. Saa työkkärit soitella ja hiillostaa, mutta jos lapsia jätetään hoitamatta ja vielä aletaan puolustelemaan, niin se tarkoittaa sitä ettei laadukasta päivähoitoa ole enää tarjolla. Hoidan siis lapsen itse, ihan sama mitä kukaan enää urputtaa. Maksakoon siihen asti yhteiskunta meidän elämisen, kun ei kerta ole hoitajiakaan riittävästi jotta perushygieniasta voitaisiin pitää huolta.

Siis mikä v***u näitä suomalaisia työntekijöitä vaivaa. Montako kymppitonnia niille pitää maksaa että ne tekisi työnsä. Auta armias kun meikäläinen jättäisi työssään tekemättä jotain asiakkaan töitä, lähtisi asiakkaat ja mun työt.

Mutta kun olet joku hoitaja, niin aina on niin kiire ja niin niin raskasta. Ei ehdi pesemään lasten pyllyjä. Lakatkaa saa*ana urputtamasta ja tehkää työnne. Se vuoro kestää vaan 8 tuntia. Muissa maissa tehdään töitä vielä pidempään ja tehokkaasti.

Kyllä suomalainen työntekijä on itsekäs ja laiska, olen ihan iloinen että tuli taantuma ja YT:t. Jokainen suomalainen voisi vähän mennä itseensä, paitsi ne muutamat tunnolliset ahkerat ihmiset jotka oikeasti tuottaa mitä heidän kuuluukin.

Ne ihmiset ovat tekemässä työtä ja niiden työhön kuuluu lastenhoitaminen,tämä tarkoittaa että kakat pitää vaihtaa heti kun se huomataan,muuten lapsen ijo kärsii,jolloin työtä tehnyt ei ole tehnyt työtänsä tai ainakaa kunnolla. Aivan sama kuin rakennusfirma jättäisi talon rakennus hommat puolitiehen ja sainois vaa että "tee ite".

Ne ihmiset ovat tekemässä työtä ja niiden työhön kuuluu lastenhoitaminen,tämä tarkoittaa että kakat pitää vaihtaa heti kun se huomataan,muuten lapsen ijo kärsii,jolloin työtä tehnyt ei ole tehnyt työtänsä tai ainakaa kunnolla. Aivan sama kuin rakennusfirma jättäisi talon rakennus hommat puolitiehen ja sainois vaa että "tee ite".

Yhteistyössä