Päiväkodissa ei suostuta laittamaan aurinkorasvaa lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinkoinen kesä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon mä ainakin tosi vaalea, kun siitä mun valkoisuudesta huomautellaan tosi usein. Mutta ehkä mulla on sitten ihmeellinen iho tai en koe ihon palamista palamisena, se menee kyllä kesällä ihan punaiseksi ulkona eikä rusketu, mutta ei se kuitenkaan kipeä ole.

Mä käräytin kolme vuotta sitten toisen olkapääni ja edelleen lämpö saa koko oikeanpuoleisen yläselän puutumaan inhottavasti. Oon ihan platinablondi ja mun mies on kirkkaanpunatukkainen. Pojat palaa näillä perintötekijöillä takuulla jos on kunnon auringonpaisteessa puolta tuntia pidempään.

Ei se minusta oo palanut kun se on punainen. Pari kertaa mulla on palanutkin, kun istuin aamulla ja keskipäivällä 6 tuntia auringossa, silloin se iho oli kipeä monta päivää eli silloin se oli palanut. Mutta normaalisti se ei oo kipeä.

Ei se minusta oo palanut kun se on punainen. Pari kertaa mulla on palanutkin, kun istuin aamulla ja keskipäivällä 6 tuntia auringossa, silloin se iho oli kipeä monta päivää eli silloin se oli palanut. Mutta normaalisti se ei oo kipeä.

Niin silloin kun se on kipeä niin se on pahasti palanut, kun se ei ole kipeä niin se on lievemmin palanut. Jos iho on normaalin värinen tai ruskea, se ei ole palanut. Rusketuskin tosin jo kertoo, että ihon puolustusmekanismit on käynnissä ja iho on vaurioitunut.

Ei, meidän lasten päiväkodissa rasvata lapsia laikaan ja ovat olleet kahdessa eri
päiväkodissa. Eikä rasvoja ole pyydetty tuomaankaan.
Itse rasvaan lapset kun mennään uimarannalle tai retkille ja muutenkin, mut jo nyt meidän lapsista puhutaan että ovat ruskettuneita.
Meillä tuntuu et heti ovat ruskeita kun aurinko alkaa paistamaan :-) Tuntuu et vanhemman käsi olisi ihan likasen näköinen kun on jo niin ruskee nyrkki.

Alkuperäinen kirjoittaja pyhä pyy;26326978:
Ei varmasti hoitajat sille mitään mahda, mut valita eteenpäin korkeammalle taholle. Mitä enemmän me siedetään laiminlyöntejä, sitä vähemmän sinne palkataan työntekijöitä :(

Ongelma on se, että käytännössä valittajien miljoonia toiveita on mahdotonta toteuttaa niin kauan kuin lapsiryhmät suurenevat ja muuttuvat yhä enemmän integroiduiksi.

Vanhemmat vain kiusaavat lastensa hoitajia valittelemalla jutuista korkeammalle taholle, kun pitäisi vaatia oikeasti sitä henkilökuntaa lisää.

Jonkun vaatteisiin tai aurinkovoiteiden takia tehdyn valituksen perusteella ei tosiaankaan palkata yhtään uutta ihmistä päiväkotiin. Vanhempien kannattaisi keskittää voimansa siihen, että JOKAISEEN päiväkotiryhmään palkattaisiin yksi ihminen lisää. Mikään muu ei korjaa eikä tule korjaamaan tilannetta.

Eikö fiksut ihmiset osaa laskea päässään sen vertaa, että nykymitoituksella henkilökunnan kädet eivät riitä takaamaan laadukasta hoitoa. Ei varsinkaan sellaista hoitoa, mitä vanhemmat toivovat: minun pikkuisellani on tänään klo 8 oltava tämä paita päällä. Ulkona sitten tuo, ja kun tulen hakemaan, niin nämä housut jne jne....

Itse ohjeistan vanhempia rasvaamaan lapsen aamulla, me emme hoida aamupäivän rasvailuja. Sen aurinkorasvan sitäpaitsi pitäisi laittaa tunti/pari ennen aurinkoonmenoa, niin se imeytyy ja suojaa parhaiten. Jokainen vanhempi voi sen hoitaa itsekin, ihan turhaa on meidän ottaa sitä harteille kun rasvattavia on aamusta 22 kpl ja vanhemmat voi sen itse hoitaa.

Iltapäivästä sitten voin lisäillä rasvaa niille joiden vanhemmat sitä toivoo/ jotka palaa herkästi. Siis päiväunien jälkeen. Ihan pienille ei rasvoja edes suositella, vaan vaatetus joka suojaa ihoa. :) Itse toivoisin että vanhemmat toisi päiväkotiin muutenkin sellaisen vaatetuksen että suojaa ihoa, esim. hatun olisi hyvä olla sellainen joka suojaa niskaa/korvia, esim. lippis ei ole paras malli pienelle. Aurinkolasit on hyvät jos lapsi vaan suostuu pitämään, mutta TODELLA harva niitä tuo.

ei sitä aurinkorasvaa tarvii laittaa ku sellaisiin kohtiin, mitkä jää auringonvalolle altiiks.. ilmeisesti sen takia ne käski teitä laittaa pitkähihaset vaatteet..aika läppä.. :) Mut laita kotona jalkoihin ja käsiin jne? Ja käske pitää lippistä päässä, koska auringon pistos on kaikist inhottavinta..

Yhteistyössä