Aikamoista yleistystä..
Auton allekin voi jäädä milloin ja missä vaan.
Ja kyllä ainakin pk-seudulla kaikki retket tehdään pääosin bussilla,junalla,metrolla yms ja yleisesti ottaen retket
sujuvat hienosti.
Aiotko kouluikäisenäkin kieltää lapseltasi retket?
UOTE=bud;24626931]Meidän pian 3v on vielä pienten ryhmässä. On vanhin ja suurin osa on pieniä 1v lapsia, jotka vie varmasti valtaosan hoitajien huomiosta. Viime keväänä hoitajat olivat jo tehneet ilmoituksen, että lähtevät keskustaan erääseen leikkipuistoon, mikä sijaitsee aivan ison järven vieressä. Siinä on lisäksi syviä vallihautoja täynnä vettä. On muuten todella kiva ja suosittu puisto.
Yksi iltapäivä sitten, kun hain tyttöäni, täti kysyi, mitä mieltä olen retkestä. Sanoin, etten anna omaa tyttöä sinne mukaan, kun sellasessa paikassa pitäisi joka lapsella olla omat silmät, jotka vahtii koko ajan. Ajattelin, että ok minulle, vaikka saisin hysteeri-mutsin maineen. No retki sitten peruttiin, kun jotkut muutkin vanhemmat eivät suostuneet. Hoitajat myönsivätkin, ettei siinä olisi turvallisuuskriteerit tainneet täyttyä.
Kun olin teini-ikäinen, yksi kaverini todisti uimarannalla, kuinka 6v tyttö hukkui päiväkotiryhmänsä uintireissulla. Oli muuten samasta pk:sta, missä tyttöni on nyt. Ikinä en anna omia pieniä lapsiani retkille, joilla on suuri riski hukkua (järvi, meri, uimahalli) tai jäädä autonalle (keskusta).[/QUOTE]