Päiväkodin retki Hakaniemen torille???

Arwen Undomiel

Aktiivinen jäsen
20.06.2007
7 059
0
36
Helsinki
Siis oonko mä nyt vaan vähän liian tiukkapipo kun ihan silmät muljahti kun sain viestin että isomman tyttöni (just 3v) ryhmä lähtee retkelle hakaniemen torille?

Kauhea lauma lapsia, kolme hoitajaa ja joukossa varsinaisia duracell pupuja mukaan lukien omani.

Eikö ne yhtään turvallisempaa paikkaa keksis retkeillä?

[QUOTE="vieras";24626636]Siinähän ne oppii. Ja moni koti-Duracell menee ryhmässä ihan kiltisti. Mitä erityisen vaarallista tuolla retkellä sinusta on?[/QUOTE]

Ryntäilevät lapset -autot, ratikat, meri ja vieraat ihmiset :/

Omani on kyllä tottunut kulkemaan vaikka missä mutta käsikädessä mun kanssa, on aiemminkin karkaillut :(

[QUOTE="vieras";24626636]Siinähän ne oppii. Ja moni koti-Duracell menee ryhmässä ihan kiltisti. Mitä erityisen vaarallista tuolla retkellä sinusta on?[/QUOTE]

No en kyllä tiedä miksi menevät juuri Hakaniemen torille, mutta muuten retki kuulostaa oikein hyvältä. Pojan päiväkodista tehtiin kolmevuotiaiden kanssa retkiä jopa kahdella bussilla ja katsomaan eläinkauppaan kaneja. Lapset käyttäytyvät ihan käsittämättömän hyvin noilla retkillä, näin meille kerrottiin. Ryhmäpaine on kova. Ja aikuisia on aina mukana enemmän.

No jos realistisia ollaan niin turvallista ei ole missään.
Vahinko voi sattua ihan missä vain.
Ja yleinen lapsi määrä on 7kpl/hoitajan vastuulla.
Päiväkotien retket tehdään ryhminä ja julkisia käyttäen,jotta
lapset oppii olemaan ja liikkumaan.

Kyllä ksvattajat yleensä tietävät misä pystyvät lasten kanssa liikkumaan ja tuntevat oman porukkansa. Duracellit otetaan aikuisten käteen ja muut kävelevät siinä väleissä kiltisti jonossa.Varsinkin jos liikkuvat metrolla, niin paikka on helppo ja nyt syksyllä on kiva katsella torilla lasten kanssa kaiken maailman vihanneksia ja sieniä yms. mitä sieltä löytyy ja vaikka ostaa mukaankin jotain.

Moni kotona jokapaikan duracell-pupu osaakin päiväkodissa käyttäytyä ja totella kun sitä todella vaaditaan eikä vain sanota että ; älä älä , ei , ei .
Moni vanhempi ihmettelee kun lapset tottelee päiväkodissa kun kotona ei. Kun kysyn mitä teette kun lapsi ei tottele niin vanhemi pöyrittelee silmiään ja sanoo että no .... kyllä mä yritän sanoa että niin ei saa tehdä.

[QUOTE="hoitsu";24626687]Moni kotona jokapaikan duracell-pupu osaakin päiväkodissa käyttäytyä ja totella kun sitä todella vaaditaan eikä vain sanota että ; älä älä , ei , ei .
Moni vanhempi ihmettelee kun lapset tottelee päiväkodissa kun kotona ei. Kun kysyn mitä teette kun lapsi ei tottele niin vanhemi pöyrittelee silmiään ja sanoo että no .... kyllä mä yritän sanoa että niin ei saa tehdä.[/QUOTE]

Paitsi että meidän tyttö on päiväkodissakin täysi höyry päällä, on kuule keskusteltu otteeseen jos toiseenkin asiasta.

No, toivotaan että ovat skarppina. Minusta Hakaniemi + Sörkkä ovat alueina ihan kamalia, pultsareita ja narkkeja riittää...

En ehkä haluaisi asua alueella, mutta kyllä siellä lasten kanssa voi retkeillä. Tori ei ole suoraan meren rannassa, toisin kuin esim. Kauppatori. Ja ihan noin yleisesti, Kalliossa ihan Hakaniemen kupeessa on pari tosi kivaa leikkipuistoa. On niitä pultsareita muuallakin, ja narkkeja varsinkin.

Jos lapset pysyy ojennuksesssa esim. ratikkapysäkillä tai metrolaiturilla, ei tori ole yhtään sen pahempi paikka.

Siis oonko mä nyt vaan vähän liian tiukkapipo kun ihan silmät muljahti kun sain viestin että isomman tyttöni (just 3v) ryhmä lähtee retkelle hakaniemen torille?

Kauhea lauma lapsia, kolme hoitajaa ja joukossa varsinaisia duracell pupuja mukaan lukien omani.

Eikö ne yhtään turvallisempaa paikkaa keksis retkeillä?

Ihan yhtä hullua, tai vielä hullumpaa on laittaa yksi hoitaja kolmen alle 3-vuotiaan kanssa maakuntamarkkinoille ihmisvilinään! Multa lähtis taju jos kuulisin jälkikäteen että mun taaperoni olisi ollut jonkun tuntemattoman kanssa stadissa markkinoilla.

Ihan yhtä hullua, tai vielä hullumpaa on laittaa yksi hoitaja kolmen alle 3-vuotiaan kanssa maakuntamarkkinoille ihmisvilinään! Multa lähtis taju jos kuulisin jälkikäteen että mun taaperoni olisi ollut jonkun tuntemattoman kanssa stadissa markkinoilla.

Niin vanhemmille ei siis kerrottu että nämä taaperot lähtevät sijaisen kanssa stadiin. Mua pelotti aivan hirveästi, vastustelin etten halua lähteä, mutta mut suunnilleen pakotettiin. En uskaltanut laittaa loputtomasti hanttiin.

[QUOTE="Hupsis";24626718]Ja ihan noin yleisesti, Kalliossa ihan Hakaniemen kupeessa on pari tosi kivaa leikkipuistoa. [/QUOTE]

Tämä minullakin kävi mielessä. Varmaan käyvät torilla ja siinä samassa leikkipuistossa. Hakaniemen leikkipuisto on juuri isommille päiväkoti-ikäisille tosi kiva.

No ei kai missään sentään lähdetä moisille retkille kertomatta vanhemmille etukäteen...

Yhteistyössä