[QUOTE="minä";22562053]jaa no kyllä me mennään ulos vaikka pakkasta ois -25.
mm. eräs keuhkolääkäri on sanonut että nukutti vauvansa vielä kolmenkympin pakkasillakin! keuhkot kuulemma vahvistuu!
ja itse olen nukuttanut -25 asteessa vielä.
niin ja meillä ei muuten sairastella liiemmälti tai tehdään muutenkaan tuosta pakkasesta ongelmaa...jos on pakkasta,puetaan ja laitetaan vaikka kaulaliina vielä kasvojen suojaksi. sillä sipuli.[/QUOTE]
Huh huh, kaikki sairaanhoitopiirit ja neuvolat suosittelevat, että pakkasraja on vauvalle -10. En ole koskaan kuullut, että pakkanen vahvistaa keuhkoja, joten laitapa liite, koska asia on päinvastoin, pakkanen rasittaa keuhkoja. On uskomatonta, että joku nukuttaa vauvaansa -25 pakkasessa ulkona!
- Kylmä aiheuttaa kuolemia kymmenkertaisesti verrattuna liikennekuolemiin. Suurin osa kylmän aiheuttamista kuolemista on sydänkohtauksia, aivohalvauksia tai hengityselinten sairauksista johtuvia kuolemia, kertoo Lehden haastattelema Oulun yliopiston terveystieteiden laitoksen ja Työterveyslaitoksen emeritusprofessori Simo Näyhä.
- Kuolemat liittyvät hengitysteitten infektioitten määrään. Nämä infektiot, siis virukset ja bakteerit, lisäävät sydänveritulppia ja aivohalvauksia.
- Pakkanen voi aiheuttaa astmaatikoilla hengityksen vinkumista. Sydänpotilaat saavat rintakipuja ja rytmihäiriöitä sekä rinnan kouristuksia. Simo Näyhä neuvoo hakeutumaan heti sisätiloihin, jos oireita ilmaantuu.