päiväkodin johtaja yrittää määrätä KUKA SAA HAKEA LAPSEN HOIDOSTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllä kiehuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllä kiehuu

Vieras
ei kyllä onnistu mun kanssa,ellei ole näyttää lakipykälää mulle että hänellä on valta tässä asiassa. mieheni joutui sairaalaan, minä oon ihan pienen vauvan kanssa kotona (joo ja tämän ketjun tarkoitus ei ole kauhistella sitä kun vanhempi lapsi on hoidossa), sovin äitini kanssa että äiti vie aamulla pojan ja tuo iltapäivällä kotia. niin hoitja sitten soitti tänään että päiväkodin johtaja on sanonut että vanhempien pitää hakea!!! se on pakko. että varahakija voi hakea vaan joskus, ei joka päivä!

ja mä siihen että en kyllä halua huudattaa vauvaa 30min siksi että johtajan mielestä mun on pakko lapsi hakea!! niin ja kerrottakoon että äitilläni menis 10min tuoda poika päiväkodilta kotia! oli kuulemma alkanut puhuu perhetyöntekijästä jos en kykene itse hakemaan :o siis öh.mun äiti ei saa auttaa kun mun pitää ite hakea mutta perhetyöntekijä saa. MÄ EN TAJUA

sillä johtajalla ei oo mitään oikeutta määrätä sitä kuka mun lapsen hakee kotia! sehän on MUN lapsi ja MUN päätös kuka poikaa kuljettaa. no mulla on huomiseksi puhe valmiina johtajaa varten koska mun äitihän saa hakea pojan kun mä niin sanon! EIKÖS NÄIN? ihme holhousta vaikka aikuisia ihmisiä ollaan

minusta se on toisaalta ihan ymmärrettävää että päiväkodissa katotaan kenen mukaan lapsi lähtee ettei anneta ihan kenen mukaan tahansa. ( lapsikaappaus yms jutut) Mutta eikös asia hoidu sillä että sinä itse tai miehesi ilmoittaa johtajalle että varahenkilö hakee lapsen?

missäs tämmönen pk on, kyselee yks johtaja joka ei ole moisesta kuullukkaan. meillä tollasessa tapauksessa äiti allekirjoittaa vaan lapun että nyt mummo hakee ja sille saa antaa lapsen mukaan....

mies kyllä parantuu mutta on tod. näk. tämän ja ensviikon sairaalas. varahakijaksi on ilmoitettu, ja mä vielä erikseen puhelimessa asiasta sanoin, mutta ei kuulemma käy kun johta on sitä mieltä että vanhempien kuuluu huolehtia, ni ja äitini on 48 että käsittääkseni täysi-ikäinen. poika on 4v joten tasan tarkkaan tuntee mummin!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mies kyllä parantuu mutta on tod. näk. tämän ja ensviikon sairaalas. varahakijaksi on ilmoitettu, ja mä vielä erikseen puhelimessa asiasta sanoin, mutta ei kuulemma käy kun johta on sitä mieltä että vanhempien kuuluu huolehtia, ni ja äitini on 48 että käsittääkseni täysi-ikäinen. poika on 4v joten tasan tarkkaan tuntee mummin!

Toi on mun mielestä törkeetä käytöstä PKn johtajan taholta. Eikä sillä ole mitään merkitystä kauanko varahakija edes hakee.

Meilläkin pitää aina erikseen ilmoittaa, jos mummi tai ukki tai joku muu yli 18v käy hakemassa lapsen. He eivät saa luovuttaa lasta muille kuin vanhemmille, vaikka löytyisi varahakija listasta. Mutta riittää, jos sanoo, että mummi hakee koko tän viikon tai vaikka koko kuukauden.

Eli kyllä teidän äiti saa hakea ja viedä lapsen, vaikka kuinka joka päivä. Ei siinä pitäisi olla pk:ssa mitään vastaansanomista.

Älä sitten mene raivoamaan sille tädille. Rauhallisesti selität asian, että mies on sairaalassa ja mummo hakee päivämäärillä xx-yy. Koska se on kaikille paras ratkaisu, ja varmaan löytyy tarvitsevampia perheitä sille perhetyöntekijälle.
Minä annan luvan, että saat täällä pihistä surimman tuohtumuksesi pois.

Yhteistyössä