Päiväkodin hoitajat..oletteko ajatelleet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiraki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiraki"

Vieras
Kuinka tärkeitä olette joillekin lapsille :)

Asumme kaukana sukulaisista (monta 100km) joita näemme harvoin muutamaa lukuunottamatta.

Hoitopaikan tädit ja sedät on lapselle tuttuja, turvallisia joihin voi luottaa, he leikkivät hänen kanssaan, opettajat asioita, lukevat satuja ja auttavat.

Joskus lapsi sanoo kotona että mää tykkään "Liisasta" paljon.

Jotkut ihmettelevät miksi hoitopaikkaan pitää viedä lahjoja esim. keväällä ja jouluna. Syy voi olla tämä, mieluummin annetaan pieni paketti sille hoitotädille kuin kummisedälle jota näkee 1krt vuodessa. Ymmärrän ettei kaikki vie ja en tiedä veisinkö itsekään muuten mutta lapsesta on kiva antaa joululahja tärkeälle ihmiselle.

Ei mulla muuta, kunnioitan hoitajia hirveän paljon,..autatte minua kasvattamaan lapseni. Olette lapselleni tärkeitä.

Ei, me emme kaupassa mene juttelemaan hoitajan vapaa-ajalla jos häntä nähdään tms. tiedämme rajan.

(en halua kuulla siitä kuinka lapsen tulisi erottaa koti ja hoito tai sitä kuinka raskasta hoitajalle tämä voi olla koska en voi sille mitään)

Tuo on totta. Itse muistelen edelleen usein lämmöllä omaa ekaluokan opettajaani, hän oli minulle hyvin tärkeä ja turvallinen aikuinen, joka antoi minulle tärkeitä eväitä elämään. Ja minulla oli siis ihan tavallinen lapsuus ja huolehtivat vanhemmat, eli ei hän ainoa turvallinen aikuinen elämässäni ollut.

Muistathan sanoa tuon sinne tarhaankin? On aina mukavaa kuulla, että lapset ja vanhemmat tykkää. :) Työ on välillä hektistä, mutta tuollaisten asioiden kuuleminen tekee siitä niin paljon kevyempää. Ihanaa, että teillä on hyvä pk ja hyvät työntekijät siellä.

Itse myös nostan hattua poikani hoitajille ja lahja viedään joka lomanaloitus ja joulu ilman muuta! Luotan heihin ja lapsi viihtyy hoitopaikassa, jos olis huonot hoitajat niin olis ihan kamala tilanne.

Voisimpa sanoa samaa.. :/ Meillä vaihtuu pk henkilökunta jatkuvasti, tällä hetkellä en tiedä pienemmän ryhmän ltoa kuin nimeltä, opiskelijoita on kuin sieniä sateella, nytkin olen kahdesta parikymppisestä pohtinut että kumpi on ryhmässä tällä hetkellä oleva opiskelija ja kumpi on tammikuussa aloittanut uusi hoitaja...

Isompien puolella vaihtui syksyllä koko ryhmän aikuiset, vaikka kaiken piti heinäkuun jälkeen jatkua kuten keväälläkin hups vaan lomalta palatessa ei yhtään tuttua aikuista ollutkaan vastassa..

Ihanin palaute tulee lapsilta itseltään. Viime kesänä sain taas kutsun erään entisen hoidokin ylppäreihin. Tämä vieläkin muistelee miten ihanaa meillä oli olla =)

Yhteistyössä