Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Selis:Miten sitten lasketaan tuo maksu jos lapsi on puolipäiväsessä hoidossa?
Alkuperäinen kirjoittaja Höbänä:auttasko joku muakin? :ashamed: 2 aikuista ja yks lapsi. tulot n. 2100e/kk mä oon tosi huono matikassa :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Höbänä:auttasko joku muakin? :ashamed: 2 aikuista ja yks lapsi. tulot n. 2100e/kk mä oon tosi huono matikassa :ashamed: :ashamed: :ashamed:
3 /1355 /9,4 / 3.834,00
2100e-1355e=745e x9.4%=70e maksu.
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Lasketaanko perhekokoon myös koululaiset?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lasten päivähoitomaksu uudistuu
Päivähoitomaksun määräytymisessä käytettävä perhekäsite on käytännössä osoittautunut epäselväksi. Perhekäsitettä ehdotetaan uudistettavaksi niin, että se vastaa mahdollisimman hyvin perheen todellista rakennetta. Maksua määrättäessä perheen koko laskettaisiin vanhempien ja vanhempien kanssa yhteistaloudessa asuvien alaikäisten lasten lukumäärästä.
Muutoksella olisi vaikutusta päivähoitomaksujen suuruuteen. Päivähoitomaksut alenisivat pienituloisilla, monilapsisilla perheillä ja joissakin tapauksissa yksinhuoltajilla.
Ylin päivähoitomaksu nousee nykyisestä 200 eurosta 233 euroon kuukaudessa. Tämä vastaa vuoden 2002 jälkeistä sosiaali- ja terveydenhuollon kustannuskehitystä.
http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/13199/index.htx
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:Päivähoitomaksu lasketaan perheen yhteenlasketusta bruttotulosta.
Maksuprosentit, vähimmäis- ja enimmäisbruttotulorajat ovat seuraavat:
Perhe koko/ Vähimmäis bruttotulot, e/kk / maksu% / Korkeimman maksun tuloraja ? /kk
2henk /1099e/kk /11,5% / 3.125,00e/kk
3henk /1355e/kk /9,4% / 3.834,00e/kk
4henk /1609e/kk /7,9% / 4.558,00e/kk
5henk /1716e/kk /7,9% / 4.665,00e/kk
6henk /1823e/kk /7,9% / 4.772,00e/kk
Jos perheen koko on suurempi kuin 6, lisätään maksun määräämisen perusteena olevaa tulorajaa 107 eurolla kustakin seuraavasta perheen alaikäisestä lapsesta.
Jos tulot ovat pienemmät kuin vähimmäisbruttotuloraja tai jos maksu on lasta kohden vähemmän kuin 21 ?, maksua ei peritä.
Voitte laskea perheenne kokopäivähoidon maksun seuraavan mallin mukaan: Laskekaa perhekoko. Katsokaa vähimmäisbruttotuloraja/kk. Vähentäkää se keskimääräisistä kuukausibruttotuloistanne. Ottakaa jäljelle jäävästä luvusta maksuprosentin (11,5 tai 9,4 tai 7,9) mukainen osuus = päivähoitomaksu.
2henk 3.125,00e/kk
3henk 3.834,00e/kk
4henk 4.558,00e/kk
5henk 4.665,00e/kk
6henk 4.772,00e/kk jos tulot yli näiden=korkein maksu ensimmäisestä lapsesta
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:siis miten toi lasketaan![]()
emmä osaa :ashamed:
jos brutto 1500e ja meitä on kaksi?
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:Alkuperäinen kirjoittaja jybis:siis miten toi lasketaan![]()
Sinä ja lapsi kahdestaan? Elikkäs siis...
1500e josta vähennetään 1099e(vähimmäis bruttotulot) = 401e
401 eurosta otetaan 11,5% joka on teidän hoitomaksu.. Eli 46,10e/kuukaudessa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:Alkuperäinen kirjoittaja jybis:siis miten toi lasketaan![]()
Sinä ja lapsi kahdestaan? Elikkäs siis...
1500e josta vähennetään 1099e(vähimmäis bruttotulot) = 401e
401 eurosta otetaan 11,5% joka on teidän hoitomaksu.. Eli 46,10e/kuukaudessa![]()
jep,minä ja lapsi.
ai se olikin noin helppo toimitus![]()
mä rupesin jotain ihan muuta kautta alskemaan ja sain tulokseski päälle 400e niin päätin että annan jonkun muun laskea :ashamed:
Kiitos!
Alkuperäinen kirjoittaja sossu:Haluan huomauttaa että tuo on nyt vantaan päätös.Jokainen kunta tekee oman päätöksen lähteekö mukaan tähän vai jatkaako entisellään.Seuratkaa siis oman kunnan päätöksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri78:Meidän päikyssä Tampereella ainakin keskiviikkona kerrottiin korotuksista ja mä ymmärsin, että oli koko Suomea koskeva päätös, mutta ymmärsinkö väärin? No Tampere muuttaa maksuja ainakin, ja keskituloiset maksavat suhteettoman suuret maksut ja oikeasti hyvätuloiset maksavat edelleen tuloihinsa verrattuna naurettavan vähän.