päivähoitomaksusta. ei voi olla oikein nää meidän maksut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
3v 10kk poika aloitti päivähoidossa kahtena päivänä viikossa 2,5 tuntia päivässä. Ja tää maksaa 79 e kuukaudessa!! Itse saan kotihoidontukee 2 vuotiaasta sen minimimäärän n.300e ja lapsilisät. Mies saa palkkaa n.1900 e bruttona. Netto n. 1400e. Voisko joku selittää oikein yksinkertaisesti miten nää maksut menee. Yritin soittaa asiasta mut vastaaja sanoo että on tavoitettavissa vasta torstaina. Kaks lasta siis meillä ja vanhempi aloitti ns. kerhon päivähoidossa koska oikeaa kerhoa ei ole enää tällä paikkakunnalla.

Riippuu kunnan hinnoitteluperiaatteista. Täällä on puolipäivähoito alle 5h/päivä, siitä maksetaan 60% koko maksusta. Sama hinta olisi vaikka käyttäisi hoitoa noin vähän kuin te.

Toi nyt on vähän silleen et kannattais pitää sitä lasta useampi tunti siellä hoidossa niin maksaisitte siltikin ton saman.. Joissain kunnissa on ihan perseestä toi hoidon hinnoittelu.

hmm, en mie oikein ymmärrä kun mä saan palkkaa käteen kk 1700? ja poika on n. 15 hoitopäivää kk tarhassa (hoito aika on 20-24 tuntia joten varsinaisia tarhassa olo kertoja on vähemmän...) ja hoitomaksut on 70? kk

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis se on oikein? No huh! Näin pienillä tuloilla pitää tollaset hinnat maksaa?!

onhan teillä yhteenlasketut tulot yli 2000 euroa bruttona. (nettohan ei kiinnosta ketään)

tämä alle keskituloinen yh-mamma maksaa täysipäiväisestä hoidosta melkein 200 euroa kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis se on oikein? No huh! Näin pienillä tuloilla pitää tollaset hinnat maksaa?!

onhan teillä yhteenlasketut tulot yli 2000 euroa bruttona. (nettohan ei kiinnosta ketään)

tämä alle keskituloinen yh-mamma maksaa täysipäiväisestä hoidosta melkein 200 euroa kuussa.

Kotihoidontukea ei lasketa tuloihin.

Alle 5 h tuntia päivässä hoito voi maksaa jopa 151,45? kuten meillä eli et maksa kuin vähän yli puolet tuosta itse. Meillä on kyse jopa kuntouttavasta hoidosta erityisryhmässä eikä edes missään lähipäiväkodissa eli kuljetuksiin uppoaa aikaa ja rahaa tuon lisäksi.

Kuulostaa hullulta, meillä 0 euroa maksu, vaikka on 8 h viikossa hoidossa ja brutto on isompi kun teillä. K-hoidontuki ei vaikuta tuohon.

Meillä menee niin, että sopimuspäivät 9 h kuussa ja osapäivähoito, jää alle laskutettavan summan.

Meillä 8pv/kk olevat lapset laskutetaan irtopäivien mukaan, kokopäivän hinta on 15e puollipäivää vähemmän.

Katso siitä päätöksestä jonka sait kun saitte hoitopaikan, siinä on maksuperusteet.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Tuohan on tosi pieni summa maksaa päivähoidosta :o Onko asiat liian hyvin teillä, jos 80?/kk on mielestäsi noin iso summa?

Kyllä tuo 80 euroa kuussakin on iso summa, kun toinen on kotihoidontuella. Esim. mahdolliset lainat sun muut maksetaan yhden hengen palkasta, niin ei siinä tuollaisia "ylimääräisiä" kuluja tarvita.

Itse en ymmärrä miten joillakin on varaa viedä lapsi muuten vain virikehoitoon, sillä minusta sekin on paljon kun maksamme kuntouttavasta puolipäivähoidosta yli 100 ? kuussa. Kyllä se vain tuntuu kukkarossa!

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Tuohan on tosi pieni summa maksaa päivähoidosta :o Onko asiat liian hyvin teillä, jos 80?/kk on mielestäsi noin iso summa?

Kyllä tuo 80 euroa kuussakin on iso summa, kun toinen on kotihoidontuella. Esim. mahdolliset lainat sun muut maksetaan yhden hengen palkasta, niin ei siinä tuollaisia "ylimääräisiä" kuluja tarvita.

Itse en ymmärrä miten joillakin on varaa viedä lapsi muuten vain virikehoitoon, sillä minusta sekin on paljon kun maksamme kuntouttavasta puolipäivähoidosta yli 100 ? kuussa. Kyllä se vain tuntuu kukkarossa!

Mä olen yksin tyttösen kanssa äitiysrahoilla enkä kokisi tota mitenkään järjettömän isoksi summaksi, vauvauintikin maksaa 60 ?/kk ja se kestää ½h/viikko.

Ja kun muualla maailmalla päivähoidosta otetaan todellinen hinta, eli tuokin olisi 10-20?/h, eli jopa 200? per kuukausi, niin onhan tuo halpaa...

Mutta jos se sitten on väärin laskettu jonkun mielestä niin valitus päiväkotiin/kunnalle on varmaan ihan paikallaan.

Käykö sulla hissi vintillä asti? luitko ap:n perheen tulot? Se on pienituloiselle iso summa kuussa...

Alkuperäinen kirjoittaja Hipsis:

Käykö sulla hissi vintillä asti? luitko ap:n perheen tulot? Se on pienituloiselle iso summa kuussa...

Jos ei ole varaa pitää lasta päiväkodissa "kerhoilemassa" niin sitten ei laita lasta sinne päiväkotiin vaan hoitaa sitä kotona. :o

Sain jonkun ihmisen puhelimella kiinni ja maksut olivat väärin.
Laskee uudet hinnat ja ilmoittaa pian. Meidän tuloiksi oli tullut maksimi tulot mitkä sitten ikinä ovatkaan koska ei olla toimitettu miehen palkkatietoja. Kukaan ei ole missään vaiheessa edes sellaisia tietoja pyytänyt. Päiväkotihakemuksessa kyllä ilmoitettiiin tulot mut ei näköjään se riittänyt. Oisivat voineet kyllä jotain ilmoittaa että tilinauhan haluavat:/

Yhteistyössä