päivähoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miisku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miisku

Aktiivinen jäsen
23.09.2004
2 425
0
36
nyt alkoi tät äitiä jännitäämään..sain työpaikan joten lapsoset aloittaa perhepäivähoidossa syksyllä.. vanhenpi on vähän vajaa 2.5v ja nuorempi 10kk..joten nuoremman puolesta varsinkin jännitää..
kertokaas mitä pitää etukäteen huomioida ja mutuenkin!
(miten voikin jännittää ja mitetityttää vaikka itekin olen pph ollut)

Muistaa varsinkin aamuisin jättää ne lapset hyvillä mielin sinne hoitoon,ilman pitkittelyä.Niin ja ennalta tutustuminen hoitajaan kannattaa ehdottomasti.Avoin kanssakäyminen ja yhteiset pelisäännöt.Omien lasten hoitaja sanoi,että pienemmille hoidon aloittaminen on yleensä helpompaa kuin isommille.Ja hänellä on ollut kokemusta lapsista monen vuosikymmennen ajan :)

VAIKKA lapset jäis itkemään sun perään, niin raakasti vaan lähdet pois, et palaa enää oven suljettuasi suukottelemaan ja halimaan. SUURIN OSA lapsista rauhoittuu pian vanhempien lähdettyä.
Kannattaa käydä muutamia kertoja tutustumassa, ja jos hoitajalle sopii, niin vaikka tunniksi jättää lapset sinne, niin on pehmeämpi lasku sitten hoitoon.
Jos lapset on kovin ikäväisiä ja itkuisia, niin jätä heille sinne hoitokassiin sun vaate, mikä tuoksuu sinulle tai valokuva sinusta, mitä voivat sitten päivän aikana katsella.

Mulle (olen siis pph ) tuli aikanaan 10kk ikäinen vauva hoitoon, ja nyt tämä tomera pikkuneiti on jo reilu 3v. Enkä mahda sille mitään, mutta kyllähän se on kuin oma lapsi, kun niin pienestä on häntä hoitanu! Ja tyttö tykkää minusta ihan yhtä paljon!

kiitoksia..ja nyt näitä lukiessa..juuri noinahn mä hoitajana sanoin vanhemmille että kannattaa toimia.mutta outoa olla "tällä puolella"
mä onneksi saan lapset tohon lähellä pph.lle joka on meidän neidille tuttu tosta puistosta..(ja mulle tietenkin)poitsu nyt on vielä yleensä siellä nukkunut!

täytyy varaan alkaa pikkuhiljaa nimikoimaan noita vaateita..2 kk.tta menee kuitnekin tosi nopsaan!

Yhteistyössä