Päivähoidon kerho vs. seurakunnan kerho

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja t
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

t

Vieras
Onko täällä kenenkään lapsi päivähoidon kerhossa? Aina kuulee vaan puhuttavan seurakunnan kerhoista. Nyt mulle selvis, että täällä on päivähoidonkin kerhoja. käytiin kattomassa ja se vaikutti ihan kivalta paikalta. Taidan lapseni laittaa mieluummin sinne, kun ei kerta sen kummemmin uskonnollisia olla.

Meillä on 3v päiväkodin kerhossa.
Oli entuudestaan tuttu paikka kun siellä ollaan oltu muussakin toiminnassa niin oli helppoa poika sinne jättää.
Tykkää ihan kybällä.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No sehän on varmaan hyvä vaihtoehto. =) Meillä kaupungin kerhot on niin kaukana, etten jaksa lapsia sinne kiikuttaa, seurakunnan kerho on lähempänä.

Mikset jaksa?, ylös ulos ja lenkille nin kuntosi kohenee ja rupeet jaksamaan.

mahdollisuus valita,kun alueella oli kummatkin. Otettiin päiväkodin kerho, ei uskonnon vaan hoitajien ammattitaidon takia. En tykännyt yhtään meidän srk:n perhekerhon vetäjistä, ja olisivat olleet samat.

Hintaeroa kyllä on eli päiväkodin kerho (2 x viikossa 9-12) maksoi viime vuonna 24 e/kk ja seurakunnan varmaan 30 e/ koko lukuvuosi.

Oli parempi, kivat hoitajat ja muutenkin ammattimaisempi meininki.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä oli:
mahdollisuus valita,kun alueella oli kummatkin. Otettiin päiväkodin kerho, ei uskonnon vaan hoitajien ammattitaidon takia. En tykännyt yhtään meidän srk:n perhekerhon vetäjistä, ja olisivat olleet samat.

Hintaeroa kyllä on eli päiväkodin kerho (2 x viikossa 9-12) maksoi viime vuonna 24 e/kk ja seurakunnan varmaan 30 e/ koko lukuvuosi.

Niin, tota hintaa en tullut ajatelleeksi ollenkaan. Päivähoidon kerho on 30e/kk, seurakunnan kerhosta en tiedä. No, jotenkin toi päivähoidon tuntuu kuitenkin oikeemmalta meille, eli kaipa me sitten ollaan valmiit maksamaan siitä myös.

meil o matkaa seurakunnan kerhoo reilu 5km ja mulla ei oo korttia...mies onneks tos naapuris töis ni kuskaa sen 2krt vkos ja lähimpää päiväkotii matkaa 10km...propleemaks alkaa muodostuu ens vuonna alkava eskari johon ei kuljetusta tulla saamaan ku täst kyläst menee vaa 2 lasta näillä näkymin et miten toi kuljetus onnistuu??

Meillä srk:n lukukausi maksaa 14? ja kerran viikossa 2 tuntia.. päivähoidon kerho on sen verran kaukana ettei sinne viitsi kävellen mennä joten seurakunnan kerhoon päädyttiin.

Ei mielestäni kovin uskonnollista ole tuossa kerhossa.. olen tytöltä kysellyt ja ei ne taida edes ruokarukousta lukea kun eväitä syövät. Kivat kerhotädit. :)

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Meillä srk:n lukukausi maksaa 14? ja kerran viikossa 2 tuntia.. päivähoidon kerho on sen verran kaukana ettei sinne viitsi kävellen mennä joten seurakunnan kerhoon päädyttiin.

Ei mielestäni kovin uskonnollista ole tuossa kerhossa.. olen tytöltä kysellyt ja ei ne taida edes ruokarukousta lukea kun eväitä syövät. Kivat kerhotädit. :)

Ja ovat koulutukseltaan lastenhoitajia.. ;)
Ettei niissä srk:n kerhoissa sen epäammattimaisempaa porukkaa pitäisi olla.

Täällä kerho päiväkodilla maksaa viikoittaisten kerhopäivien mukaan. 1 kerhopäivä viikossa maksaa 10 ? kuukaudessa, 2 kerhopäivää 20 ? jne.
Seurakunnankerhosta en tiedä

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
No sehän on varmaan hyvä vaihtoehto. =) Meillä kaupungin kerhot on niin kaukana, etten jaksa lapsia sinne kiikuttaa, seurakunnan kerho on lähempänä.

Mikset jaksa?, ylös ulos ja lenkille nin kuntosi kohenee ja rupeet jaksamaan.

Haist huilu. :D En tosiaan lähde kolmen kilometrin päähän raahaamaan lapsia kahdeksan aikaan aamulla kun alle kilometrin päässä on vaihtoehto. Mä liikun ihan tarpeeksi, usko pois.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä oli:

:o Mikä koulutus teidän ohjaajilla siellä sitten oikein on? Itse katson että srk:n lastenohjaajilla on kuitenkin hyvin kattava koulutus lapsien kanssa työskentelemiseen. Kaupungin päiväkerhossa on lähäreitä ja ap/ip-ohjaajia kuulemani mukaan.

Meillä seurakunnan kerhoa vetää lastentarhanopettaja :o . Tosi kiva ja ammattitaitoinen tätsy. Hänen sijaisenaan on ollut muutaman kerran eläkeikäinen lastenhoitaja ja hänestäkin lapset tykkää ihan hulluna. Ainoa uskonnollinen osuus tuolla meidän kerhossa on satu, jonka lukevat yleensä kerhon puolivälissä ennen eväitten syöntiä. Ruokarukousta ei kuulemma ole.

:o Mikä koulutus teidän ohjaajilla siellä sitten oikein on? Itse katson että srk:n lastenohjaajilla on kuitenkin hyvin kattava koulutus lapsien kanssa työskentelemiseen. Kaupungin päiväkerhossa on lähäreitä ja ap/ip-ohjaajia kuulemani mukaan.

Itse kävin alle kouluikäisenä seurakunnan kerhossa, jossa oli ohjaajana melkoinen täti. Muun muassa kertoi meille lapsille monimutkaisin kiertoilmauksin, miten homoseksuaalisuus on syntiä ja siksi tyttöjen pitää olla tyttömäisiä ja poikien poikamaisia. (tosin tajusin tietenkin tädin koko ajatuskulun vasta vanhempana)

Näistä muistikuvista johtuen valitsisin sen kaupungin päiväkerhon!