Päivähoidon johto oli ilmoittanut lapseni hoitajille, että olen tällä hetkellä työtön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Sanaakaan en ole inahtanut heille, joten tieto on vuotanut ylemmältä taholta.

hoitajat varmaan tietävät meidän tulotasonkin perskeles. Minusta heidän ei tarvitsisi kaikkea tietää. :rolleyes:

Lapsi on osa-aikaishoidossa tällä hetkellä, koska viihtyy siellä ja nyt ne tietenkin alkavat painostaa lapsen ottamista kotihoitoon. Tai muuten alkavat kohdella huonosti tätä virikelasta. Pöh. :(

Kyllä meilläkin johtaja ilmoittaa vanhempien työmuutoksista myös ryhmään, mutta ei mitään tulotietoja. Ei me sillä tiedolla mitään tehdä. Ei siinä mitään laitonta ole, hoitajilla on kumminkin vaitiolovelvollisuus ja toimitaan tiiminä johtajan alaisuudessa joten tiedot tulee meillekkin. Jos erityisesti haluaa jonkun tiedon salata niin kannattaa mainita siitä johtajalle sitten. eikä me ainakaan painosteta hakemaan aikaisemmin tms.

Apulaisoikeusasiamies on tehnyt tiettäväksi (Porin uimahallijupakka tammikuu 2013), että
t y ö t t ö m y y s on
s a l a s s a p i d e t t ä v ä asia.
Ei muuta kuin ottamaan yhteyttä apulaisoikeusasiamieheen.

se, että olet itse kotona päivisin, on asia joka hyvinkin saattaa vaikuttaa lapsen päivään ja olemiseen siellä hoidossa. jos olet omaa tyhmyyttäsi jättänyt näinkin oleellisen asian kertomatta henkilökunnalle, on johtaja menetellyt viisaasti kertoessaan sen ihmisille jotka työskentelevät lapsesi ryhmässä.

kuvitteletko että ne hoitajat haluaisivat tietää asioistasi itsensä takia? ei niitä kiinnosta hittojakaan sun työsi tai ajankäyttösi, mutta lapsen hyvinvoinnin kannalta tämmösiä asioita nyt on vaan hyvä tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja T. Yötön;27901357:
Apulaisoikeusasiamies on tehnyt tiettäväksi (Porin uimahallijupakka tammikuu 2013), että
t y ö t t ö m y y s on
s a l a s s a p i d e t t ä v ä asia.
Ei muuta kuin ottamaan yhteyttä apulaisoikeusasiamieheen.
Samaa koskee sairauksia. Joten jos lapsella on diabetes, epilepsia tai muu sairaus, niin tuon mukaan sitä ei sitten saa kertoa hoitajalle.

Vanhempien työllisyystilanne ei kuulu kasvattajille eikä heidän ei pitäisi tietää perheen tuloja. Joskus palvelusuunnitelmaan kirjataan esim, se että äiti käy suomen kielen kurssilla ja perhe tarvitsee hoitopaikan sen takia mahdollisimman nopeasti. Kannattaa ap ottaa asia puheeksi päiväkodin johtajan kanssa, koska joku on nyt kyllä tehdyt virkavirheen tuossa asiassa.

Siis mitä väliä sillä on tietääkö hoitajat vai ei?
Mäkin olen osa-aika/kausi työtön ja ihan rehellisesti juttelen hoitajien kanssa mun milloisestakin tilanteesta.
Häpeetkö sä työttömyyttäs, vai?

Eikö avoimmuus olisi kaiken A ja O ? Aika moni ihminen on jossain vaiheessa elämäänsä työtön joten ei siinä ole nykypäivänä mitään kauhisteltavaa tai syytä olla vaikka vahingoniloinen. Vai onko sulla huono omatunto kun lapsi hoidossa ja itse kotona?

Kyllähän noita perhetilanteita (työttömyys, erot ym) mietitään ihan kollegoiden kesken, ei siinä siltikään salassapitovelvollisuus romutu. Kaikki muutokset kun voivat näkyä myös siinä lapsen käytöksessä!

Alkuperäinen kirjoittaja pk:n " täti ";27901546:
Eikö avoimmuus olisi kaiken A ja O ? Aika moni ihminen on jossain vaiheessa elämäänsä työtön joten ei siinä ole nykypäivänä mitään kauhisteltavaa tai syytä olla vaikka vahingoniloinen. Vai onko sulla huono omatunto kun lapsi hoidossa ja itse kotona?

Kyllähän noita perhetilanteita (työttömyys, erot ym) mietitään ihan kollegoiden kesken, ei siinä siltikään salassapitovelvollisuus romutu. Kaikki muutokset kun voivat näkyä myös siinä lapsen käytöksessä!

Just näin!!

Vanhempien työllisyystilanne ei kuulu kasvattajille eikä heidän ei pitäisi tietää perheen tuloja. Joskus palvelusuunnitelmaan kirjataan esim, se että äiti käy suomen kielen kurssilla ja perhe tarvitsee hoitopaikan sen takia mahdollisimman nopeasti. Kannattaa ap ottaa asia puheeksi päiväkodin johtajan kanssa, koska joku on nyt kyllä tehdyt virkavirheen tuossa asiassa.

ei ole tehnyt mitään virkavirhettä. hoitajat (eri ryhmienkin hoitajat) saa keskenään jutella lapsista ja työasioista. ei siinä vaitiolovelvollisuutt rikota. kaikki muutokset olosuhteissa vaikuttaa myös lapseen.

Työttömillä ja muilla yhteiskunnan riippakvillä ei tulisi olla MITÄÄN oikeutta käyttää päivähoitopalveluja jotka ovat todella kalliita ja niitä on rajallisesti. Sitten samalla nautiskellaan itse ilmaisesta rahasta ja maataan kotona. Voiko olla mitään yököttävämpää ja suututtavampaa?

kaikenlainen avoimuus ja luottamus on hyvän hoidon a ja o.

jos elämässä tapahtuu muutoksia niin niistä kannattaa avoimesti puhua.

olen työtön ja mutta olen johdon kanssa sopinut asiasta näin ja näin.Silloin kellään ei ole epäselvyyttä.
Lapsikin saatta hoidossa puhua mitä vaan. Hoitajan on hyvä tietää hiukan mikä on totta ja mikä ei.

Yhteistyössä