Päivähoidon aloituksen siirtäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettiväinen Äippänen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä olisi ap ihan samatilanne. Voisin venyttää töihin menoa tammikuuhun 2011. Mutat silloin ei saa lapsia mieleiseen hoitopaikkaan.

Meillä on lapset 3v8kk ja 1v 5kk elokuussa kun saivat hoitopaikan mieleisestä paikasta. Harmittaa kun voisi olla kotona vielä sen 5kk mutta ei se ole kannattavaa..juttelin päiväkodinjohtajan kanssa. Sanoi että sitten vaan sijoitetaan jonnekkin.... Ja myös tiedän olen alalla töissä.

Se on vaan tuuria että pääsisi johonkin samaan paikkaan jos joku jääkin keskenvuoden keskeytykselle tai hoidosta pois. Ja se on todellakin aika vähäistä.

Joten se on vaan mentävä elokuussa töihin plääh.

Pysyisin alkuperäisessä suunnitelmassa. Ei ole ollenkaan kiva joutua kuskaamaan lapsia ympäri kaupunkia, jos ei pääsekään enää myöhemmin siihen lähipäiväkotiin..

Jep, näin se taitaa olla, että elokuussa töihin tai sitte elokuussa 2011 mutta siihen ei taida olla varaa.. Tai on, mutta vaikka mies asettaakin lähes kaikessa lapset edelle, niin hän on joutunut luopumaan harrastuksestaan lähes täysin (mitäs valitsi niin kalliin harrastuksen, heh heh ...) Säästössä meillä on muutama tonni, niistä jos ottais joka kuukaudelle muutaman satasen ni hyvin pärjättäis mutta sitte ei olis enää pahanpäivän varaa... Äh, vaikeaa. Itsekäskin olen toisaalta halussani jäädä vielä kotiin, sillä meille tuskin tulee lisää lapsia joten haluisin nauttia tästä kotiäitiydestä vielä. Olen 26-vuotias joten työvuosia on sitten ihan tarpeeksi edessä.

Kiitos rehellisistä ja asiallisista mielipiteistä :)

Etkö voisi tehdä kompromissia ja mennä töihin elokussa vaikka lyhennetyllä työajalla? Saisit lapset samaan päiväkotiin, vähän lisää rahaa, mutta kuitenkin myös sitä aikaa kotona lasten kanssa :) Ja jos sen hoitopäivien määrän voi kerta vaihtaa yhden kerran vuodessa, niin sitten kun siltä tuntuu, niin alat tehdä kokoaikaista ja lapset on sitten enemmän hoidossa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Etkö voisi tehdä kompromissia ja mennä töihin elokussa vaikka lyhennetyllä työajalla? Saisit lapset samaan päiväkotiin, vähän lisää rahaa, mutta kuitenkin myös sitä aikaa kotona lasten kanssa :) Ja jos sen hoitopäivien määrän voi kerta vaihtaa yhden kerran vuodessa, niin sitten kun siltä tuntuu, niin alat tehdä kokoaikaista ja lapset on sitten enemmän hoidossa tms.

Hyvä idea, siihen vaan täytyy työnantajankin suostua... Olen th ja hoidettavanani on neuvola ja kolme alakoulua ja osa-aikaisen sijaisen saaminen on vaikeaa...

Meillä tosin lapset tulevat olemaan hoidossa ti-pe, maanantait ovat isän kanssa kotona, mieheni tekee sellaista työtä, jossa on pidempiä vuoroja ja sitten aina yksi arkivapaa viikossa ja nyt hän sai sovittua että se on aina tuo maanantai. Lisäksi itse pääsen perjantaisin töistä klo 14 joten täysiä hoitopäiviä heille tulee viikossa vain ti, ke ja to.

Eiköhän se siitä sitten, kun alkuun pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Hyvä idea, siihen vaan täytyy työnantajankin suostua... Olen th ja hoidettavanani on neuvola ja kolme alakoulua ja osa-aikaisen sijaisen saaminen on vaikeaa...

Meillä tosin lapset tulevat olemaan hoidossa ti-pe, maanantait ovat isän kanssa kotona, mieheni tekee sellaista työtä, jossa on pidempiä vuoroja ja sitten aina yksi arkivapaa viikossa ja nyt hän sai sovittua että se on aina tuo maanantai. Lisäksi itse pääsen perjantaisin töistä klo 14 joten täysiä hoitopäiviä heille tulee viikossa vain ti, ke ja to.

Eiköhän se siitä sitten, kun alkuun pääsee.

No toihan kuulostaa jo noinkin kivalta ratkaisulta. Kyllä mä laittaisin sitten ne lapset jo elokuussa päiväkotiin. Ja ainahan sitä lyhennettyä voi siltin hakea, vaikka epätodennäköistä olisikin saada.

Yhteistyössä