Päivä Tukholmassa lasten kanssa? Mitä siellä tekis, minne menis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Me ollaan lähdössä viikonloppuna risteilylle Helsinki-Tukholma ja päivä siis ollaan siellä Tukholmassa. Enkä ole ollut Tukholmassa vuosikausiin maissa joten ei aavistustakaan miten siellä päivän viettäis vai pitäiskö sitten vaan pysytellä laivassa lasten kanssa.

Ja Pamppelsonille tiedoksi, että me lähdetään nyt lasten kanssa sinne reissuun kun ei matkaa saatu enää peruttuakaan kun se oli jo varattu ja maksettu. Te ette ilmeisesti ole sitten lähdössä ollenkaan?

Junibacken voi kiinnostaa lapsia ja kyllä me aikuisetkin siitä tykkäsimme kun kesäkuussa olimme viikon Tukholmassa lomailemassa. Vasamuseet oli hieno, Tekniska Museet mielenkiintoinen, siellä olisi saanut aikaa kulumaan vaikka kuinka. Naturhistoriska riksmuseet oli miesten mielestä todella mahtava, me naiset jätimme sen väliin viime kerralla....

Yleensä risteilyllä jos olemme niin kiertelemme vain kaupungilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Mä luulen, että meillä on aika melko rajallinen, kun kuopus nukkuu vielä päiväunetkin jossain välissä. Onko siitä satamasta miten pitkä matka keskustaan?

Millä laivalla te menette? Riippuu ihan siitä....

Siljalla mennään, en muista laivan nimeä =)

Me kun asutaan Turussa niin ollaan aina menty täältä niin nuo Helsingistä lähtevät laivat eivät ole kovin tuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Mä luulen, että meillä on aika melko rajallinen, kun kuopus nukkuu vielä päiväunetkin jossain välissä. Onko siitä satamasta miten pitkä matka keskustaan?

Millä laivalla te menette? Riippuu ihan siitä....

Siljalla mennään, en muista laivan nimeä =)

Me kun asutaan Turussa niin ollaan aina menty täältä niin nuo Helsingistä lähtevät laivat eivät ole kovin tuttuja.

Siljan satamasta on ihan kävelymatka metrolle ( tunnelbana ) , asema on Gärdet, tai sitten voi mennä bussilla keskustaan. Kävellenkin tosi pääsee jos haluaa mutta ite kuljetaan yleensä metrolla. Metrolla jos menee niin siinä on muutamia asemia ennen keskustaa eli T-centralenia. Gärdet - Karlaplan - Östermalmstorg - T-Centralen.

Tukholmassa on monia kivoja lähiöitäkin joissa ainakin itse käymme. Esim. Skärholmen on saman linjan varrella kun Gärdet eli ei tarvitse vaihtaa metroa, Skärholmenissa on erittäin paljon maahanmuuttajia mutta siellä on myös iso ostoskeskus joka laajenee jatkuvasti. Siellä on Åhlens ja vaikka mitä...Kokemisen arvoinen paikka sinänsä..ja meidän poitsu tykkää matkustaa metrolla.. :D

Yhteistyössä