Paita ja housut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan;
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vaan;

Vieras
Mitä puette vauvoillenne päälle että vaippa pysyy kunnolla kun vauvalla on paita ja housut? Meillä tyttö kohta 6 kk, olen käyttänyt koko ajan bodyja + potkuhousuja/housuja. Olisi kiva ostella myös paitoja, mutta en oikein tiedä miten sitten pukisin. Eli onko näin pienille olemassa alushousuja (en ole löytänyt)? vai miten olette ratkaisseet asian?

pidetään bodyja aluspaitoina, ikäänkuin. Puen siihen päälle paidan ja sitten housut. En ole edes tullut ajatelleeksi jättää alta bodya pois, koska sittenhän maha tulisi ikävästi paljaaksi koko ajan, ainakin meidän samanikäisellä naperolla. Pidän vaihtelevasti alla pitkähihaista tai lyhythihaista tai hihatonta bodya, riippuu lämpötilasta. En ole muuten minäkään nähnyt näin pienille alushousuja, kun huvikseni olen katsellut.

Henkkamaukassa olen nähnyt joitain alkkareita mitotuksella "vaipan päälle", mutta tarkemmin en ole katsonut. Mä käytin kävelemäänoppimiseen asti bodyjä (vain) ja sen jälkeen housuja. Bodyjen käyttö loppui muuten samalla kun neiti alotti kävelyn :)

Meilläkin käytetty vauvoilla aina pääsääntöisesti bodyja mutta myöhemmin ollut käytössä vaippahousuja. Kun siis on oppinut repimään teippivaipan teipit auki ;). Yleensä vaippahousuja löytyy useimmista paikoista joissa vauvanvaatteita myydään. Meidän vaippikset on H&M:stä =)

Ostin ennen pojan syntymää alushousuja Kappahlista. Jäivät käyttämättä. Poika on nyt 14 kk ja yhä käytetään bodyja paitojen alla, jottei paljas maha vilku.

Ihan 50/56cm löytyy alushousuja. Olisiko ollut H&M:ltä tai KappAhlista. Ei tullut kyllä käytettyä niin pieniä;)

Meillä poika 1,3kk käyttää lähinnä paitoja+housuja.Näin on menty noin 10kk ikäisestä saakka. Alla ei ole bodya, mutta vaipat ovat housuvaippoja.

Meilläkin lyhythihainen body on alusvaatteena, ja kotona on sen lisäksi sukkikset ja pitkähihainen puuvillapaita. Nyt kun opetellaan koko ajan enempi liikkumaan, niin lisävaatetus vaan estäisi turhaan menoa. Verkkarit tai farkut puetaan vaan jos tulee vieraita tai mennään kylään tms.

Yllättävänkin pieni lapsi saa teippivaipan auki kun vaan hoksaa homman. Tästä syystä meillä käytettiin varsinkin kesällä vaippahousuja kun nukkui pelkällä vaipalla enkä sen takia viitsinyt siirtyä housuvaippoihin. Kävelemään lähti melko myöhään joten housuvaipat olis ollu paljon hankalampia. Nyt vasta kun neiti on 1,5v niin alettiin käyttää niitä ;).

Totta on että kyllä se vaippa pysyy paikallaan ilman bodya/vaippahousuja. Myös tavalliset pikkarit käy tuohon ongelmaan (jos repii teipit auki siis).

pitkäselkäisellä lapsella body on paras alusvaate...
meillä lyhythihainen tai hihaton body alusvaatteena, saa itse värkättyä muuten kaikki housut, housuvaipat ja vaipat auki...
bodynkin saa muuten itse auki, mutta ko hommaan ei "viitsi" niin usein alkaa ;)

Meillä lyhyt hihainen tai hihaton body aluspaitana ja päällä sitten paita. Ei vilku maha ja vaatteet ja vaipat pysyvät paikallaan.

Pahvi76: Kyllä meillä 9kk irrottaa ihan taitavasti vaippojen nepparit ja kuoriutuu muutenkin vatteista taitavasti ulos kuin pieni käärme :)

Yhteistyössä