Paistoin lettuja ja vatkasin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DakotanEmo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on samat hommat :D Pieni rasia mansikoita maksaa tosin 2,50 mutta oli kaikki homeessa, ostin sitten kermavaahdon lisäksi hilloa :p Ja isännälle oli jäätelöäkin kaveriksi :p

Mua ei pitäis sitä paitsi päästää krapulassa kauppaan :kieh: Tuli ostettua karkkia, sipsiä, dippiä, firebirdejä, jäätelöä, ceasar salaattia, makrillia, limpparia, geisha levy :kieh: pakaste pizza, broileri kepakoita, keksejä.. jne.. :snotty: Ja söin vaan par lettua :snotty: :snotty:

mä en oo uskaltanut vielä mansikkakauppiasta lähestyäkkään. Varmaan vielä suolaisemmat hinnat ku tänne pitkät matkat
Mä oon mansikkahullu.. mielummin syön mansikkaa kuin hillaa (hillakausi alkaa lähestyyn..)

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
mä en oo uskaltanut vielä mansikkakauppiasta lähestyäkkään. Varmaan vielä suolaisemmat hinnat ku tänne pitkät matkat
Mä oon mansikkahullu.. mielummin syön mansikkaa kuin hillaa (hillakausi alkaa lähestyyn..)

vaihdellaanko päikseen noita marjoja :D

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:

vaihdellaanko päikseen noita marjoja :D

Katotaan nyt löytääkö isäntä meille hilloja minkäverran :) mä onneksi saan äitiltä aina jonkinverran marjoja, soseita ja mehuja.. ku en ite uskalla lähtee eksyyn metsään. tai vielä vähemmän jängälle tarpoon

DakotanEmo

1 l Vettä
2 dl puolukoita tai mansikoita
1-1,5 dl sokeria
1,5 dl mannasuurimoita

Laita kattilaan vesi ja puolukat. Anna kiehua noin 5 min. Lisää sokeri ja vatkaa joukkoon mannasuurimot. Anna kiehua noin 10 min tai kunnes puuro on tarpeeksi sakeaa.
Jäähdytä puuro ja vatkaa se esim. sähkövatkaimella tai yleiskoneessa kuohkeaksi. Nauti kylmän maidon kera.

Vinkki: Jos haluat tasaista puuroa, keitä puolukoita noin 10-15 min ja siivilöi liemi.

Huom. :wave: Mansikkavispipuuro on kokeilemisen arvoinen juttu :p

Mä söin kerran täytekakkua jossa välissä oli puolukkaa ja kermaa.. oli yllättävän hyvää ja raikasta :D
oli mun äitienpäiväkakku, olivat vahingossa laittaneet puolukoita :D

miltähän puolukkakaurapaistos maistuisi?

Puolukat käviskin hyvin sinne kaurapaistokseen, joskus olen syönyt karpaloista tehtyä missä oli hotti kinuskikastiketta kaverina :p

Noita sattuu :D ! Tein itselleni tosca kakkua joskus, ruisjauhoista. Oli kyllä tosi namiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :p :D

Yhteistyössä