paistijauheliha

• Viestiketjun aloittaja jauhis
  • Ensimmäinen viesti
en mä oo ikinä kyllä paistijauhelihaankaan laittanu mitään lisärasvaa :eek: ja jos jotain tarvii, niin rypsiöljy varmaan riittäis, ois hiukka terveellisempää kun VOI (jota en ikinä käytä mihinkään...)

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
mä ruskistan aina ensin jauhelihan en ymmärrä miksi ihmiset laittaa sen sipulin sinne ensin? Ja se ei tosiaan tarvi rasvaa vaikka soosin tekisi.

Mäkin ensin pistän jaulihan ilman rasvaa kuumalle pannulle paitumaan ja alan pilkkomaan sipulia, joka sitten kuullottuu ihan mukavasti siinä jauhelihan rasvassa.

jauhis
Miten se voi tekee siitä epäterveellisempää? Ja eihän sitä ole edes paljon. Ottakaa nyt huomioon että tuo on paistijauhelihaa ja se tarvii rasvaa että siitä saa syömäkelpoista. Alkaa muuten pian olla ruoka valmista.

näin meillä
Alkuperäinen kirjoittaja tinnttu:
en mä oo ikinä kyllä paistijauhelihaankaan laittanu mitään lisärasvaa :eek: ja jos jotain tarvii, niin rypsiöljy varmaan riittäis, ois hiukka terveellisempää kun VOI (jota en ikinä käytä mihinkään...)
Voin ja öljyn sekoitus on terveellistä, sellaista tekee terveysintoilija siskoni jota leivälle levittää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Mulla on aina naudan jauhelihaa ja öljyssä paista. Mureke tuli ainakin makoisampi naudan- kuin paistijauhelihasta.
Mistä se paistijauheliha on sinun käsityksesi mukaan peräisin?
Nautaahan ne on molemmat, mutta naudan jauheliha -nimellä kulkeva liha on rasvaisempaa ja paistijauheliha nimellä kulkeva on kuivempaa.. Ja nyt joku tietysti tarttuu tuohon kulkeva sanaan =D

näin meillä
Mulla on aina naudan jauhelihaa ja öljyssä paista. Mureke tuli ainakin makoisampi naudan- kuin paistijauhelihasta.
No, enpä tiedä kun en mikään kokkikolmonen ole. Mutta kyllä toisissa lukee naudan-, toisissa paistijauhelihaa ja minä ostan nautaa.

siis
järkkyä! En söisi eläissään. Paistijauheliha on hyvää sellaisenaan ja sisältää kyllä ihan tarpeeksi rasvaa, eli ei tod tartte lisätä. Enimmäkseen syödään jauhelihana hirveä, joka huomattavasti kuivempaa, muttei siihenkään tartte rasvaa lisätä. Makua saa kyllä ruokaa muustakin kuin voista:)

No, enpä tiedä kun en mikään kokkikolmonen ole. Mutta kyllä toisissa lukee naudan-, toisissa paistijauhelihaa ja minä ostan nautaa.
Kyllä niissä pitäisi lukea minkä eläimen lihaa ne ovat, jos lukee pelkästään naudan, se on on vähempiarvoisista osista nautaa,kuin se paistijauheliha. Siinäkin kyllä lukee jossain kohtaa, että se on nautaa. Jos on sekoitetta, sikaa ja nautaa, sekin pitää lukea.

dc++
Kauheat rasvalillut keskellä pannua!! verisuonet tukkiutuu nopeasti jos joka päivä tommosta tekis... yök!

Ja toi on huonompi vaihtoehto verrattuna 20% sika-nauta jauhelihaan!!

Toi on varmaan 30%....

Tän on siis pakko olla vitsi...

Miks ostaa paistijauhelihaa jos ei ota siitä sitä hyötyä irti, eli et on TERVEELLISEMPÄÄ juuri sen vuoks et ei oo nii paljoa rasvaa? Jösses sentäs mikä määrä voita! Käy iha sääliks sun perhettäs.. Jospa ostasit kunno teflon pannun jollei jo ole ja ilman voita jauhelihan ruskistasit. Paistijauhelihassa on itsessään sen verra viel rasvaa, et ylimäärästä ei kyllä pannuun tarvita!

Yhteistyössä