Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:Mulla tuli tosi hyvää ihan Semperin gluteiinittomasta jauhosta. Epäilin mutta oli parempaa kuin "tavallinen" leipä. Ja ohje oli suoraan laatikon kyljestä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tityytikki:Just laitoin hiivaleipätaikinan juuren tekeytymään. Eli ohje on Myllyn Parhaan hiivaleipäjauhopussin kyljessä. Tosin itse en kyllä siitä ohjeesta saanut kovin isoja leipiä mutta hyviä olivat. Ajattelin tehdä siitä ohjeesta nyt kaksi leipää kun tuon leivinuunin lämmitin.
Jos ihan perus vehnäjauhoista tehtävää tarkoitit, ilmoita niin kipaisen tuon ohjeen joka meillä hyväksi havaittu.
Alkuperäinen kirjoittaja tityytikki:200 astetta on leiville hyvä, pullia 200 - 225 astetta
Kannattaa se irtomittari hankkia niin uskaltaa paremmin. Ja vahtii aluksi tarkemmin niin oppii.
Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:Mulla tuli tosi hyvää ihan Semperin gluteiinittomasta jauhosta. Epäilin mutta oli parempaa kuin "tavallinen" leipä. Ja ohje oli suoraan laatikon kyljestä![]()
Ihan tavan leipäreseptiä haluisin, en kehtaisi gluteiinittomia jauhoja ostaa kun niitä onneksi ei kukaan meillä tarvitse ainakaan toistaiseksi.
Alkuperäinen kirjoittaja tt:voiko muuten tuorehiivan käyttää vaik siin oli 2.1 "eräpäivä" ?
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:Alkuperäinen kirjoittaja tt:voiko muuten tuorehiivan käyttää vaik siin oli 2.1 "eräpäivä" ?
Luulisin. Meillä aina vaan tahtovat kuivua ihan ruskeiksi korpuiksi reunoiltaan..leivon nykyään kuivahiivalla![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kirma:Voit käyttää!
Hiiva ei homehdu, se kuivuu ja menettää siinä samalla tehonsa. Kuivasta hiivasta huomaa kyllä milloin se on kuivaa, se halkeilee kuin autiomaa.
Hiivan kantsii pakastaa jos jää ylimääräseks, ei mene pakastuksesta pilalle.
Alkuperäinen kirjoittaja kirma:Voit käyttää!
Hiiva ei homehdu, se kuivuu ja menettää siinä samalla tehonsa. Kuivasta hiivasta huomaa kyllä milloin se on kuivaa, se halkeilee kuin autiomaa.
Hiivan kantsii pakastaa jos jää ylimääräseks, ei mene pakastuksesta pilalle.
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Perunaleipä, 2-3kpl
5dl piimää
pala hiivaa
1tl suolaa
1dl siirappia
3 keskikokoista perunaa raastettuna
6dl venhäjauhoja
8dl hiivaleipäjauhoja
175-200 astetta, reilu 30min
Tää on hyvää!Ja helppo tehä. Ite oon paistanu 175 asteessa, reilusti tuon 30min yli. 2 leipää ovat aika isoja, mutta ei liian isoja. Jauhothan nyt voi olla mitä tykkää, joskus laitan osan ruisjauhoja. Ja rypsiöljyä oon myöski laittanu lorauksen. Sähköuunissa oon tehny.