Paistaa se päivä risukasaankin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzi

Vieras
Katson kun Tiina leikkii. Meidän 8kk vanha kissa. Meidän tyttö, perheen vauva, kun ihmislapsiakaan ei ole siunaantunut.

Kuuntelen hiljaisuutta. Tunnustelen tätä tyyntä ilmapiiriä, joka kodissamme on (sitä ei ole ollut aikoihin). Normaalia perhearkea. Rauhaa. Onneakin.

Outoa, etten pelkää tätä onnen tunnetta. Yleensä olen pelkoa, ahdistusta ja epätoivoa täynnä pienestäkin hyvästä hetkestä. Tiesin sen loppuvan aina lyhyeen. Jotenkin olen vain tyyni ja tyytyväinen. Jotenkin tiedän, että ehei, ei se voi koko aika tällaista olla, kun vaikeudetkin kuuluu elämään, mutta tällaista elämän pitää olla.

Katselen kotiamme. Kaunista kotiamme.. Tai kerrostalomörskä se oli ennenkuin aloimme remontoida. Ennen oli kaameat valkoset, koloja ja mukuroita täynnä olevat seinät. Tapetitkin olivat aivan järkyt, niin mauttomat kuin voivat olla. Nyt kodistamme tulee kaunis. Olen ylpeä kodistamme, kädenjäljestämme, oikeastaan mieheni tekemästä työstä täällä. Vau! Uudet tapetit ovat tyylikkäät, eivät tuhottaman kalliit, muttei halvimmatkaan, vaan upeat mielestämme.

Jotenkin olen taas täynnä elämää, iloa ja onnea... Niin no, eihän se aina ole näin ollut. Suhteemme on ollut vaikea, eikä vähiten minusta johtuen. Riitamme oli aijemmin ikuistettu seiniin. Kun sanotaan, ettei mitään voi peittää-, eikä unohtaa lopullisesti, niin tottahan se on, mutta vihasta ja katkeruudesta voi päästää irti ja anteeksi voi ajanmyötä antaa niin toiselle ja itselle.

Jossain vaiheessa pelkäsin, ettei se enää onnistu yhdessä ollessamme. Pelkäsin, että ero on paras vaihtoehto. Onneksi kohdallamme ei näin ollut. Joskus ei muuta mahdollisuutta ole kuin ensin erota.

Vaikka jo joistain riidoista oli sovinto tehty, niin riitojen jäljet seinissä teki aina pahan olon.

Tuntuu, kuin olisimme saaneet uuden mahdollisuuden. Eihän se remontoinnista johdu, mutta uutta eloa se tuo kotiin.

Tällä hetkellä kun mietin tätä kaikkea mitä minulla on, tunnen sellasta hiljaista hyvää mieltä, jota en oikein osaa sanoiksi pukea. Ehkä tämä teksti on lähinnä itselleni, jotta näen, että elämässäni alkaa asiat taas olemaan hyvin. Niin.

Voisimpa edes pienen hitusen antaa tästä onnesta jaettavaksi..Hyvää kevättä kaikille!

Kerrankin mukavaa luettavaa! Olette selvinneet jostain sellaisesta, mihin niin monet liitot nykyisin kaatuvat. Toivotan sydämeni pohjasta onnellista elämää sinulle ja miehellesi nyt ja tulevaisuudessa. Olkoon esimerkkinne kannustimena toisillekin.

samaa täältä, onnea.
Hieno vertaus tuo tapetti; ei ole mikään pakko pysyä entisessä pahassa olossa, vaan voi ihan itse tehdä päänsä sisällä asennemuutoksen. vaikka kyllä minä luulen, että ne tapetit piti aikoinaan pilata; ethän sinä edes huomaisi muutosta. Ja luulen myös, että elämässä on muitakin asioita saanut merkityksensä ja sen myötä on ampiaispesä päässäsi rauhoittunut ja sinulla on voimia huomata asioita ja ennen kaikkea halu siihen teillä molemmilla.

Elämä on kuitenkin myös alamäkeä ja onnellisena aikana kerätty voima auttaa jaksamaan huono hetken yli. Ei elämän aaltoliikettä voi estää; se vain pitää hyväksyä ja huomata, että oma asenne on ainoa tapa selviytyä.

Kyllä kai se päivä paistaa joskus tähänkin risukasaan. Uskon ainakin niin.
Nyt vain on varjoista, ollut jo pidemmän aikaa. Kun luulen että pilvet väistyisivät tuleekin uusi pilvi tilalle. Onneksi kuulen linnun laulun tänne varjoonkin. Selvästikin ollaan kevättä kohti menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs...:
Kyllä kai se päivä paistaa joskus tähänkin risukasaan. Uskon ainakin niin.
Nyt vain on varjoista, ollut jo pidemmän aikaa. Kun luulen että pilvet väistyisivät tuleekin uusi pilvi tilalle. Onneksi kuulen linnun laulun tänne varjoonkin. Selvästikin ollaan kevättä kohti menossa.
Minulle, olen taas kotona.
Kun ajelin tänään pohjoiseen oli todella keväisen kunista.
Puut kuurassa, puhtaat hanget ja aurinko paistoi.
Piristävä hali sinulle...

Meilläkin tapetit ovat kärsineet..pahasti..kuvastaa yhtälailla sieluamme. Molemmat ovat kärsineet. Etenkin minä. Mieheni on kohdellut erittäin huonosti vuosikausia. Vaikka olen kohtelua vastaan kapinoinut hyvällä ja huonolla. Tämä elämä jatkuu joten ihmettelen kuinka ap on saanut elämänsä tapetit kuntoon. Olen onnellinen hänen puolesta. Itseni ja suhteen puolesta taas onneton.

Onkin yksi suurimpia kysymyksiä..milloin laskea irti..milloin luovuttaa..?
Ihmisen saaminen taas eheäksi ja negatiivisen kääntäminen positiiviseksi onkin niin valtava juttu että onko se edes mahdollista? Itselläni tuntuu että kaikki paha on koettu, ei tästä voi selvitä. Ei edes ammattilaisen tukemana.

Ero tuntuu ainoalta vaihtoehdolta , vaikka kuinka yritän realismi sanoo että ei voi mitään enää..

Yhteistyössä