päissään ajosta ehdollista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
siis kysyn nyt ihan mielenkiinnosta et tietääkö joku kun on ajanu päissään ja sit on saanu ehdollista 2 vuotta, et eiks tuo oo aika paljon "vain päissän ajamisesta"? Miehen kanssa ihmeteltiin et voikohan pitää paikkaansa, et ku jotenki ollaan aateltu ja mitä nyt luettu et ei kai siitä nyt ihan noin paljoa saa tai sitte on pitänny olla TOSI kännissä/huumeissakin ekäpä...??

En kyllä usko että pelkästään kännissä ajamisesta on kukaan noin paljoa saanut, sehän on tietysti mahdollista että jos siinä päällä on törkeä liikenteen vaarantaminen niin sit on ehkä voinutkin.. Toi 2vuotta tuntuu vaan aika kovalta rangaistulkselta, kun tuttuni sai viimekesänä tuomion törkeästä rattijuoppoudesta=> 1v kortti kuivumaan ja sakot...

No mun kaveri sai vuoden ehdollisen kännissä ajamisesta et jos on takana jotain muutakin niin periaatteissa miksei vois olla mahdollista. Tällä tyypillä ei tietääkseni ole mitään muuta rikkeitä kuin tuo.

minä olin 16v kun jäin kiinni ko.aiheesta ja sain tasan 2v ehdollista.
koska olin nii nuori niin sain sakkoja vaan ihan nimeksi.
onhan se ihan hyvä systeemi,ei ainakaan seuraavaan 2:n vuoteen huvittanut ajella humalassa kun olis häkki heilahtannu.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Asiasta viidenteen, mun mielestä kännissä ajamisesta pitäis tulla syyte vähintään murhan yrityksestä...

Kyllä. Minun täti (isän sisko) kuoli nuorena rattijuopon alle.
:(

Muitakin tapauksia tiedän missä syytön on menettänyt henkensä.. On todella vastuutonta ajaa humalassa. Itse en ole ikinä ajanut jos olen ottanut tai ilman, että olisin varma siitä, että olen ajokunnossa. Raivostuttavaa! Jos oma henki ei kiinnosta niin vois aatella niitä muita ees :/

Aivan, tällä tyypillä ei ilmeisesti ollu muuta "rikosta" takana...en tiijä, tai sit just se ei vaan kertonu kaikkea ukolle...sitähän me siinä just mietittiinki...Mut sampa tuo, minun silmissäni kyllä pisteet tippui tältä tyypiltä samantien kun kuulin ukolta asiasta!!

Yhteistyössä