PAISE häpykummussa puhkesi, tartteeko lääkäriä? (ÄLLLÖTTÄVÄÄ!!!!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyihyihyihyihyi!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyihyihyihyihyi!!!!!

Vieras
Tosi ällöttävää ja inhottavaa, tiiän.
Eli alunperin sheivauksen/ karvojen poiston takia varmastikkin ilmestynyt. Epäilen että on ollu joku karvatupen tulehdus ja niin paha laatunen et on aiheuttanu paiseen. HYI EN ENÄÄ IKINÄ POISTELE KARVOJANI! Eilen siis huomasin tuossa häpykummussa aika ylhäällä oikeella ison kipeen patin (ja kun kosketin sitä se meni puhki) ja sielt tuli kirkasta nestettä ja verta. Se oli ympäriltä aika punanen, eli oletin sen olevan tulehtunut. Putsailin sitä sitten desinfiointi aineella ja menin nukkumaan. Aamulla se ei enää ollut niin punanen ympäriltä, toki pikkusen punottaa mut paljon paremman näkönen nyt kun eilen ja se paiseen "pää" jäi tollaseks "mustaksi", en tiiä olisko siinä joku rupi tms?. Mut tosiaa se on viel vähä kosketus arka mut muuten suht ok, pikkusen punottaa ympäriltä mut paaljon vähemmän ku eilen. Tartteekohan mennä lääkäriin?

mut eiks se meinaa tulehdusta kun on ympäriltä punanen ja vähän kuumottelee? eilen se oli aika isolta alueelt punanen, tänää ihan vähän vaa. mut edellee vähä arka ku koskee, mut ei mitenkää häiritsevä sinänsä.

Mulle tullut noita paiseita, jopa häppäreiden sisäpuolelle. Ovat isoja, kipeitä ja puhjetessaan sisältävät kauheeta rasvaa ja mätää..... Ikinä en ole lääkäriin mennyt niiden takia vaan putsaillut ja suihkutellut. EIkös se ole hyvä, että se mätä tuli ulos?

Jos kerran on jo parempi kuin eilen, niin on ilmeisesti paranemaan päin. Seurailisin ite tilannetta ja vaan jos alkas taas pahentua niin ottasin yhteyttä lääkäriin. Kuulostaa siltä et ihan itse puhdistelemalla paranee. Suihkuttele aamuin ja illoin viileällä vedellä.

Lääkäriin, lääkäriin, lääkäriin.... Ei hitto! Eikö ihmiset osaa enää mitään alkeellisempia itsehoitoja? Jokaisen pikku "finniin" EI tarvita antibioottia" Suihkuttelua ja esim. betadinea, niin ne kyllä siitä paranee! Niin kun joku jo sanoikin, niin ei ole ihme, että näitä superbakteereja syntyy ja tuhoaa ennen pitkää tätä ihmiskuntaa, kun joka pikkuasiaan ollaan hakemassa antibioottia, jotka paranee joko ihan itsestään tai pienin kotikonstein.... Ja samalla ruuhkautetaan TURHAAN päivystysvastaanotot ja viedään ajat OIKEASTI sairailta.

Mulla oli pakaravaossa ja sekin parani lopulta itsellään, kun suihkuttelin ja laitoin basibact-puuteria. Kyllä jo vähän kärvistelin, että pakkoko on lääkäriin mennä kun märki toista viikkoa, mutta ONNEKSI lopulta parani.

Okei eli en rynni nyt heti lääkäriin. Enkä tosiaankaan ole ihminen joka sinne joka pikku hommasta juoksee ja muutenkin nolottaa tää juttu niin kauheesti ettei tosiaa ees kiinnosta mennä näyttelee värkkii lekurille. Muutenkin toi sheivaus ei sovi mulle ollenkaa joten tän takia sai sitten jäädä viimiseks kerraks, tää oli järkyttävää. Muutenki sheivauksen jälkeen kauheesti punasii näppyi ympäriinsä nii kiva sitte mennä lääkärii näyttää niitä ja jotain hiton paisetta.

Niin ja pelkäsin vaan jos tulee joku verenmyrkytys tai jotain tosi vakavaa.. Toivottavasti ei nyt ole.
En saa rauhaa tästä, oon 5 minuutin välein suihkuttelemas tätä jollai desifionti aineella ja muutenki ärsyttää koko homma :( Mites tää musta osa, lähteekö se ikinä enää pois. En oo varma onko se ns. arpikudosta vai mitä mut mustaa siin on enkä viitsi alkaa enää ärsyttää sitä ja kattelee... huooooh..

Mulle tullut noita paiseita, jopa häppäreiden sisäpuolelle. Ovat isoja, kipeitä ja puhjetessaan sisältävät kauheeta rasvaa ja mätää..... Ikinä en ole lääkäriin mennyt niiden takia vaan putsaillut ja suihkutellut. EIkös se ole hyvä, että se mätä tuli ulos?

Mulla on kans sama juttu, ollut noita kymmeniä ja ikinä en ole lekuriin mennyt.

Ei kannata KOKO AJAN suihkutella ja lotrata desifiointiaineella. Johan siitä ärtyy paikat lisää. Suihkuttele vessakäyntien yhteydessä ja anna sen desifioinnin jo olla, äläkä räplää koko ajan. Iholta kuolee hyvätkin bakteerit ja paraneminen hidastuu.

Mulla oli tullut kerran järkyttävän iso paise tuohon etukarvoitukseen. Siis se oli oikeesti tosi iso ja laaja. Kai se oli siihen ihan hetkessä tullut. No puhkaisin se itse ja aivan tuhottomasti siitä tuli tavaraa ulos. Siis se oli jotain ainakin 4cmx4cm kokoinen. Puristin aivan kaiken töhnän siitä ulos ja ihan vaan huuhtelin. Parantui siitä sitten itsekseen ilman mitään erikoisaineita tai erikoiskäsittelyjä. Katsoin vaan ettei tullut lisää uutta töhnää.

Suihkuttelua, ilmakylpyjä ja desinfiointiainetta, ei se muuta tarvi. Ja mädät ulos jos sitä tuntuu olevan.

Onhan noita jotain finnejä alakerrassa joskus ollu, isompia tai pienempiä. Ja tissin alaosaan tuli kerran paise, finnistä kasvoi. Se oli aika kipeä ja lopulta olinki menossa päivystykseen että puhkaisisivat sen, mut päivystystä ei silloin ollu, joten palasin kotiin ja sitte se puhkeski itsestään, oli enää hyvin ohut nahka päällä. Puristin mädät ulos, putsasin ja sitte vaan huolehdin että pysyy kuivana ja puhtaana. Desinfiointia päivittäin ja ilmakylpyjä. Arpi jäi, mutta haava parani nopeasti ja ei uusinut.

Viimeksi muokattu:
Minul on noit paiseita tullu paljokii, häpykumpuun ja -huuliin, kankkuihin.
Joskus niitä oon eri lääkäreille ja gyneille näyttäny, kukaa ei oikee osanu mitää sanoa joten annoin olla.
Ittestää ne on sit aikaa myöte ain hävinny.
Joskus ne on tooosi isojakii, ja puhkeevat ain ittekseen, ja sit on isoimmat tosi kipeitä.
Mustia ne sit lopulta on, musta iso pallero, ja kun tulee samaan kohtaan aina ja aina uuelleen niin minul on "reikä" enää vaa jälellä siin kohas sisäreittä. Mut eipä oo enää siihe kohtaa uutta tullu.

Nii, ja minul ne ei oo ainakaa karvojen poistoon liittyny, niit kun tulee semmosiikii kohtii mist ei oo ikuna karvaa tarvinnu ajella.

Ja tulipas sekava teksti :whistle:

Mulla oli kans joskus siinä karvoituksessa semmonen kahden sormenpään kokoinen paise, monta päivää oli tosi kipeä, sitten kun puhkesi niin tuli paljon mätää. Sit vielä muutamana päivänä vähän puristin niin sai loputkin ulos. Sit vaan desiainetta ja vesipesu. Lopuksi kuivi pois. Hirmuisen inhottava kyllä, mutta minkäs sille mahtaa, onneks ei ole uusinut.

Yhteistyössä