Painonvartijoita paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alku hankalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alku hankalaa

Vieras
Huomenna on starttipäivä.
Mutta ti aamuksi on laitettu 3 täysjyvävehnämuroketta. Enhän mä edes tiedä mitä ne on. Jotain myslipatukan tyylisiä, vai?

Sitten toi joustaja juttu:
Kun ehdotus on naudan tai porsaanlihaa ja 2 perunaa ( +muut )
Voinko siis vaihtaa et otan grammamääräisesti 3 pisteen edesta ja peruna 1 piste ja näin ollen lounaaseen ei silloin menisi kuin 4 pistettä?

oisko ne vähän niinku weetapikseja (en tiiä miten kirjotetaan)? ja sitten tosta vaihtamisjutusta... niin eikös ne ole vaan ehdotuksia?
t: 34kg/11kk paikkareitten ohjeilla pudottanut

Wau, onneks olkoon. Ja juu, weetapiksit kuulostaa hyvältä, täytyy vielä kaupas katsoa mitä siin lootassa lukee. Tossa tuli niin paljon luettavaa, ette ekä ihan kaikkea ole edes lukenu. Kuvittelin vain et aika tarkkaan syytä noudattaa!?

Weetabixeja mäkin luulen niiden olevan.
Nuo on siis vaan niitä ateriaehdotuksia.
Suosittelen syömään ihan samaa ruokaa kuin muukin perhe mutta määrällisesti vähemmän.
Pisteoppaastä löytyy kuitenkin selkeesti lähes kaikkien ruokien (esim. keitot,kiusaukset,laatikot ) pistearvot.
Ainakin alkuun kun vielä opettelet noiden pisteiden käyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Wau, onneks olkoon. Ja juu, weetapiksit kuulostaa hyvältä, täytyy vielä kaupas katsoa mitä siin lootassa lukee. Tossa tuli niin paljon luettavaa, ette ekä ihan kaikkea ole edes lukenu. Kuvittelin vain et aika tarkkaan syytä noudattaa!?

Ei sun niitä ateriaehdotuksia tarvii noudattaa.
Syöt sitä mikä sinulle sopii kunhan pisteet ei ylity.

perheen ruokia mäkin söin aikoinani. ja töissä sitä mitä oli tarjolla (olen päiväkodissa töissä). kaikkein parhaimmaksi tavaksi oon ainakin itteni kohalla huomannu sen että suunnittelee syömisensä. meillä siis edelleenkin sunnuntaisin suunnitellaan seuraavan viikon ruuat. kaupassakin käydään sitten harvemmin kun on kauppalista valmiina. täydennetään vaan maito ja leipä ja vihannes/kasvis/hedelmä osastoo. myös aterioiden ja pisteiden jakaminen aterioille on musta hyvä konsti. eli jos teitää että ruokana on semmosta mistä menee reilusti pisteitä (esim. kiusausta) ni sitten aamupalalla syön vähemmällä pistemäärällä/ paljon 0pisteen juttuja. tsemppiä koitokseesi!!! onko pitkä urakka edessä?

Mulla itselläni n10kg ihannepainoon, miehellä sit vähän runsaammin, siksi pv.
Toi aamupuurojen määrä vähän kauhistutti, mut ilmeisesti ei isosti haittaa vaik se useimmin vaihtas leipään tai johonkin muuhun. Olen tottunut aamut elämään kahvilla. Useimmiten syön vasta lounaalla, mutta tottuu kai aamupalankin syöntiin.

mä oon nyt 5 vuotta alottanut aamuni kahvilla ja näkkärillä ( päällisinä vaihtelevasti leikkelettä, juustoa, kurkkua, paprikaa tai kananmunaa) ja ennen pelkällä kahvilla mentiin puolillepäivin. Paikkareitten alkuaikoina yritin puuroja aamuisin syyä, mut ku ei ni ei! oksennus tulee ennenkö sain puuron nielastua. siksipä vaihoin näkkäriin. etsi itsellesi sopivin aamupala ja alota sillä. tosin ymmärtänet varmaan sanomattakin sen että ei oo sama asia syyä kahta palaa suklaata tai lautasellista puuroa, vaikka pisteitä meniskin yhtä paljon.... äkkiä siihen aamupalan syömiseenkin tottuu, ja huomaat kyllä sitten eron että miten päivän muut ruokailut muuttuu...!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Mitkähän hedelmät on vapautettu pisteitä, ainakin omena ja päärynä. Onko muita?

kiiwi, klementiini, nektariini, greippi ja sitruuna

Pitääkö tuo omenan ja päärynän vapautuminen paikkansa kun sellaista olen kuullut? Greippi, raparperi ja sitruunahan on ollut ja meloni.