painonvartijoiden pisteet

03.01.2006
125
0
16
Kaverini toi miehelleni ne Painonvartijoiden osto-oppaat joissa on valmiiksi laskettu tuotteiden pisteitä. Kaavan mukaan laskettiin miehelle päivän pisteiksi 34. Kaverini joka on käynyt painonvartijoissa muisteli, että on tietty pistemäärä (olikohan 26) jonka yli ei kenenkään siis edes niiden joilla pistemäärä olisi enemmän kannata syödä että paino tippuu. Onko joku kuullut tämmösestä maksimi pistemäärästä? Eka viikolla paino tippui pari kiloa mutta toisella viikolla ei yhtään. :/

Sitten vielä tuosta pistelasku systeemistä. Eli katsotteko joka päivä ettei mene sen pistemäärän yli vai voiko sitä tasottaa esim. viikon aikana eli laskee viikon pisteet yhteen ja katsoo ettei viikkotasolla ylity.

Kaikki muukin tuohon Painonvartijoiden pistelasku systeemiin tulevat vinkit tervetulleita. :wave:

Olen painonvartioissa enkä ole kuullut ettei pisteet saa mennä yli 26. Sen takiahan se piste testi on mistä jokainen saa omat "pisteet" joka päivälle. Olen käyttänyt sen piste määrän päivittäin minkä saan käyttää. Jos tiedän että seuraavana päivänä on juhliin meno säästän pisteitä edelliseltä edelliseltä päivältä. Tai sitten liikunnalla kerään pisteitä. Jos "syö" pisteitä viikon aikana elimmistö luulee olevansa säästöliekillä ja paino ei putoa. Miehille on tehty myös on ohjelma, mutta kyllä se pisteilläki onnistuu.
Menin tässä kolmisen viikkoa sitten painonvartijoihin. Painoni on pudonnut kahden viikon aikana 3.2kg. Olen "syönyt" 26 pistettä päivässä =)
Ei muuta kuin tsemppiä paino pudotuksessa. Minulla on huomenna puntarilla käynti.............

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 16:12 Ljusa kirjoitti:
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=694555

jos tuolla tavalla lasketaan henkilökohtaiset pisteet, niin mä saisin syödä 23 pojoa!!! Mulla on vanha painonvartijoiden cd-rom ja se antaa vain 18 pistettä.

olen käyttänyt myös kalorilaskinta ja päivittäinen kalorimääräni on noin 1000-1200 ja näihinkään ei meinaa pisteet riittää ja nälkä on alituinen kumppani...

kirjoittelinkin jossain tuolla ketjussa, että jos laskurilla laskee pisteet, niin monissa tuotteissa on vähemmän pisteitä kuin tuon cd-romin mukaan. Lienee tuotteet 7 vuodessa kehittyneet kevyemmiksi. Voi kun tietäis mitä uskoa?!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 12:23 nansa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 16:12 Ljusa kirjoitti:
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=694555

jos tuolla tavalla lasketaan henkilökohtaiset pisteet, niin mä saisin syödä 23 pojoa!!! Mulla on vanha painonvartijoiden cd-rom ja se antaa vain 18 pistettä.

olen käyttänyt myös kalorilaskinta ja päivittäinen kalorimääräni on noin 1000-1200 ja näihinkään ei meinaa pisteet riittää ja nälkä on alituinen kumppani...

kirjoittelinkin jossain tuolla ketjussa, että jos laskurilla laskee pisteet, niin monissa tuotteissa on vähemmän pisteitä kuin tuon cd-romin mukaan. Lienee tuotteet 7 vuodessa kehittyneet kevyemmiksi. Voi kun tietäis mitä uskoa?!

No paikkaritkin ovat saaneet kovaa kritiikkiä siitä, että pitävät ihmisiä noin alhaisilla kaloreilla! Siksi hieman uudistivat laskukaavaansa ja nykyään "saa" syödä jokusen pisteen enemmän kuin vanhaan aikaan. Ottavat huomioon henkilön muuta aktiivisuutta jne. Kun mulla tippui pistemäärä 18, pistin stopin sille hulluudelle. Mun mielestä se oli ihan liian vähän, kun 20 pisteelläkin oli nälkä.

Ja toki mahan saa täyteen hetkellisesti, jos vetelee kilotolkulla salaattia ja muuta "pisteetöntä" ja "rasvatonta", mutta minä en jaksa puputtaa koko ajan jotain. Kannatan enemmän 2-3 isompaa ateriaa päivässä. Ja niihin ei riitä paikkareiden pisteet.

Tuotteet ovat kyllä keventyneet viime vuosina (ihmiset eivät), kehittymisestä en ole samaa mieltä ;)

Sen verran vielä pohdintaa paikkareista, ett onko täällä yhtä "iäkkäitä" immeisiä kuin minä, jotka muistavat vielä ne paikkareiden liikennevalot? Ne oli mun mielestä paremmat, kun ohjasivat edes jossain määrin ihmisiä syömään terveellisesti(?).

Nykyisillään pisteillä voi vetää vaikka sokeria purkista, kunhan vain pysyt pisteissä. Liikennevaloissa piti/sai syödä tietty määrä vihreitä palloja (kasviksia), keltaisia palloja (peruna, leipä jne) ja punaisia palloja (rasva). Mut kai suuri yleisö koki tuon vaikeaksi.. en tiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 14:30 Selenicereus kirjoitti:
Sen verran vielä pohdintaa paikkareista, ett onko täällä yhtä "iäkkäitä" immeisiä kuin minä, jotka muistavat vielä ne paikkareiden liikennevalot? Ne oli mun mielestä paremmat, kun ohjasivat edes jossain määrin ihmisiä syömään terveellisesti(?).

Nykyisillään pisteillä voi vetää vaikka sokeria purkista, kunhan vain pysyt pisteissä. Liikennevaloissa piti/sai syödä tietty määrä vihreitä palloja (kasviksia), keltaisia palloja (peruna, leipä jne) ja punaisia palloja (rasva). Mut kai suuri yleisö koki tuon vaikeaksi.. en tiä.

Tuota mä olen muutamaan kertaa täällä joissan yhteyksissä kommentoinut, että ennen se oli tosiaan paljon parempi ja kannusti syömään terveellisesti ja muuttamaan ruokailutottumuksia, kun oli nämä vihreä, keltainen, punainen ja vesilasit.

Olen laihduttanut aikoinani niillä "liikennevaloilla" 26kg. Tällä hetkellä laihdutan syö ja nauti ohjelmalla, hyvin on toiminut. Kolmeviikkoa ja paino pudonnut 5.2kg. Kyllä uusillakin ohjelmilla ohjataan terveellisiin ruokailu tottumuksiin. Nytkin löytyy ne lokerot minkä verran pitää syödä kasviksia, maitotuotteita ym.. ja ne vesilasit. Minulle sopii tämä ohjelma ja jollekkin toiselle on parempi joku muu.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 15:37 Ljusa kirjoitti:
\

Tuota mä olen muutamaan kertaa täällä joissan yhteyksissä kommentoinut, että ennen se oli tosiaan paljon parempi ja kannusti syömään terveellisesti ja muuttamaan ruokailutottumuksia, kun oli nämä vihreä, keltainen, punainen ja vesilasit.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 21:39 laihduttaja kirjoitti:
Olen laihduttanut aikoinani niillä "liikennevaloilla" 26kg. Tällä hetkellä laihdutan syö ja nauti ohjelmalla, hyvin on toiminut. Kolmeviikkoa ja paino pudonnut 5.2kg. Kyllä uusillakin ohjelmilla ohjataan terveellisiin ruokailu tottumuksiin. Nytkin löytyy ne lokerot minkä verran pitää syödä kasviksia, maitotuotteita ym.. ja ne vesilasit. Minulle sopii tämä ohjelma ja jollekkin toiselle on parempi joku muu.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 15:37 Ljusa kirjoitti:
\

Hieno kuulla että systeemi on edelleen käytössä. Itse en ole ikinä kuulunut paikkareihin, joskus kokeillut cd-romilla ja ei toiminut. Joten se on yksilöllistä. Ja ei kai se tapa, vaan se, että tavoitteeseen pääsee ja siinä pystyy pysymään.

Yhteistyössä