Painonvartijat huomio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja donna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

donna

Vieras
Äsken söin aamupalan ja laskin pisteet 15! Huh Huh
2,7 % jogurttia 2 dl hedelmämyslillä 1 dl = 3+3
kahvia maidon kera maito 2p
kaksi näkkäria oivariinia ja 4 siivua mvusrtia= 2+3+3
= 15
miten pärjätä loppupäivän?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niimpä!
justiin tuon takia niitä pisteitä lasketaan jotta osaisi katsoa mitä suuhun kannattaa laittaa

en siis tarkottanut ilkeyttäni vaan tuolla pisteiden alskulla oppii laittamaan suuhunsa pienipisteisiä ruokia..esimn meetwursti ei ole se kevyin vaihtoehto :)

Alkuperäinen kirjoittaja donna:
Äsken söin aamupalan ja laskin pisteet 15! Huh Huh
2,7 % jogurttia 2 dl hedelmämyslillä 1 dl = 3+3
kahvia maidon kera maito 2p
kaksi näkkäria oivariinia ja 4 siivua mvusrtia= 2+3+3
= 15
miten pärjätä loppupäivän?

Siis sä yrität pudottaa painoa? Ja syöt tuollaisen aamiaisen?

Pitäisköhän sun vähän tarkistuttaa tuota ruokavaliotas?

Tee jotain nollan pisteen kasvissosekeittoa, niin saat mahasi täyteen.

+ lähde lenkille tai harrasta jotain muuta liikuntaa kovalla teholla niin saat liikuntapisteitä, jotka voit sitten syödä.

Mutta mulla ainakaan ei siis toimi pisteiden lasku, jos syön tuollaisen aamupalan. Tänään mun aamupalasta meni 2,5pistettä, ja puuroa siis söin mahani täyteen.

Mutta tsemppiä silti ap:lle kovasti, huomenna on uusi päivä ja voit miettiä aamupalan syönnin tarkemmin.
Ja etukäteen kun mietit myös mitä syöt, niin ei mee kaikki pisteet jo aamupalalla :)

Tarkistas vielä noi sun pisteet, ei kai kahdesta näkkäristä mee kahta pistettä, kahvimaito ei vie kahta pistettä, tuskin oot sitä maitoa kahta desiä sinne kahviin lurauttanut?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkistas vielä noi sun pisteet, ei kai kahdesta näkkäristä mee kahta pistettä, kahvimaito ei vie kahta pistettä, tuskin oot sitä maitoa kahta desiä sinne kahviin lurauttanut?

Näkkäri on puoli pistettä. Kahvimaito voi olla kyllä 2p jos on rasvaista, esim. kulutusmaitoa. Ja mä ainakin juon sellaista maitokahvia, jossa on puolet vahvaa kahvia ja puolet maitoa, tosin kevyt- tai ykkösmaitoa. Isoon mukiin hulahtaa helposti 2dl.

Yhteistyössä