Painonpudotus tyssäsi! Mitä teen väärin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ellu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ellu"

Vieras
Mulla on tavoitepainooni eli normaalipainooni matkaa alle 5kg, mutta nyt painonpudotus tyssäsi kuin seinään! Kertokaa mulle mitä teen väärin:

Ruuat: aamupalalla smoothie (mustikkaa, banaania, maustamatonta jogurttia, vehnälesettä). Lounaaksi tavallista kotiruokaa (edellispäivän tähteitä, munakas, joskus vain pari ruisleipä palaa) ja maitoa. Välipalaksi hedelmää ja maustamatonta jogurttia, ennen salia pari viipaletta ruisleipää. Päivälliseksi normaalia kotiruokaa salaatteineen ja maitoa. Iltapalaksi yksi leipäviipale ja maitorahkaa hillon kanssa. Joskus en edes ota tuota leipäviipaletta.

Herkkuihin sorrun vähän liian usein kyllä :( Mutta kohtuumäärissä.

Liikunta: Joka päivä vaunulenkki vauvan kanssa noin 40 minuuttia. Lisäksi kaksi kertaa viikossa kuntosalia kunnon painoilla, yksi jumppa ja pari hölkkälenkkiä. Jumppa on yleensä lihaskuntojumppa ja hölkkälenkit on vielä pituudeltaan 20-35minuuttia, kun en vielä jaksa juosta pidempään.

Mitä muuttaisit? Auttakaa mua!! Kiitos!!

Omalla kohdallani tein mielenkiintoisen havainnon hedelmistä. Yksi hedelmä päivässä on ok, mutta jos syön useamman hedelmän, niin paino alkaa nousta. Minulla pysyi paino pitkään muuttumattona, kun söin hedelmiä korkeintaan yhden päivässä. Suoraan hedelmät eivät lisää painoa, mutta ne lisäävät nälän tunnetta ja saavat syömään enemmän. Kasvikset ja juurekset eivät tee samaa vaikutusta.

Onnea hienosta pudotuksesta! Peruskulutushan pienenee koko ajan, joten laihtuessa on joko lisättävä liikuntaa tai pienennettävä energiansaantia. Mitä jos kokeilisit korvata leivän salaatilla?

Mä syön yleensä yhden tai kaksi hedelmää päivässä... Ja tuon banaanin tuossa smoothiessa. Illalla voisi harkita tuon leivän vaihtamista salaattiin. Mutta esimerkiksi ennen salia en uskalla vaihtaa, en jaksa muuten tehdä salilla mitään. On kokeiltu... Ja siellä kyllä menee energiaa ainakin niinä päivinä kun treenaa isoja lihaksia...

Mulla paino voi pysähtyä paikoilleen useammaksikin viikoksi ja sitten humsahtaa taas alaspäin. Olen nyt kaikkiaan pudottanut 27kg, joista 3kg normaalipainon sisällä. Omaan tavoitteeseen on matkaa 6kg. Hitaasti mutta varmasti eteenpäin :D

Yhteistyössä