Painonnoususta raskausaikana..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-.-

Vieras
Mun painoindeksi oli 25 kun tulin raskaaksi, eli juuri lievän ylipainon raja. Neuvolassa ei ole puututtu mun painoon yhtään mitenkään, mutta itsellä on ollut tavoite että paino ei paljoa nousisi raskauden aikana.

Nyt tulee täyteen 27+0 ja paino on noussut kuitenkin nyt 3,5 kg.

Onko tämä nyt paljon vain vähän? Neuvolassa on sanottu koko ajan maltilliseksi mutta en ole siellä muutamaan viikkoon käynyt. Paino pompahti pari viikkoa sitten yhtäkkiä 1,5 kiloa ylöspäin ja pysynyt nyt siinä.

Mä stressaan hirveästi painostani :(

Normaali painonnousu. Sun lähtöpainos on niin lähellä normaalipainoa, että paino saa ja sen pitääkin nousta raskausaikana. Lun pysyt siinä kympissä tai lähellä, niin se on ok.

normaaliraskaudessa paino nousee sen 6-15 kg, tai enemmän.. (ei puhuta nyt näistä poikkeuksista, joissa Hoikalla äidillä paino nousi vain 4kiloa, ja joka muka koko raskauden söi ja liikkui ihan normaalisti, eikä niistä oikein ylipainoisista joilla paino laski raskauden aikana, koska rasvanpoltto kiihtyi ja oli hyvä syy syödä terveellisesti /mahdollisesti raskausajan diabeteksen takia oli pakko syödä terveellisesti)... sinuna lopettaisin nyt sen painon hysteerisen tarkkailun ja iloitsisin raskaudesta. liiku ja syö terveellisesti. jos raskausaikana ei liho aivan sairaasti, niin todennäköisesti se paino raskauden jälkeen palaa normaaliin. itsellä painoa tullut raskauksissa juuri sen 8- 15 kg...ja kaikissa raskauksissa olen syönyt ja liikkunut samoin. kerran oikein kokeilin, että jos olen oikein kevyellä ruokavaliolla niin kuinka käy- noh,paino nousi ihan samanlailla tasaisesti viikon 24 jälkeen,,,että totesin sitten että miksi kärvistellä. nauti ja iloitse kasvavasta vatsastasi.

Yhteistyössä