painonnousu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mami

Vieras
Haluaisin kysyä onko kellään noussut paino tähän mennessä huimat 16 kiloa..! Raskausviikkoja nyt 34+4.. tuntuu että olen lihonut tosi paljon ja pelottaa että vielä paino vaan nousee.. olen yrittänyt liikkua mahd. paljon, mutta kivut estää sitä jonkin verran. raskaus arpia on myös tullut reilusti. Reisiin, kylkiin, mahaan ja rintoihin. Ostin tänään sellaista korjaavaa rasvaa. onko kenelläkään tietoa että auttaako ne kuinka tehokkaasti...?

Mulla rv 37 ja 13 kg kasassa, mutta viimesen kuukauden selkeästi ollut turvotusta, joten en ole huolissani. Turvotus kai poistuu melko pian synnytyksen jälkeen ja ei tälle oikein mitään mahda.

Itse olen turhamaisena voidellut kroppaani varmaan tuolta plussaamisesta asti. Aluksi ihan Abobasella ja tuosta rv30 saakka Biothermin raskausarpien ehkäisyyn ja jo olevassa olevien arpien hoitoon tarkoitetulla voiteella. Toistaiseksi ei yhtään arpea ja mulla on tosi iso maha (sf 37) ! Saattaa toki johtua hyvistä geeneistä, kun ei mun äitikään ratkeillu pahemmin aikoinaan, mutta mitäpä sitä ei kokeilis. Ihan kivaa rasvaa, kuivuu hyvin ja tuoksu ei ole liian vahva, mutta hintava tuubi (35 eur) Joutuisin joka tapauksessa rasvaan, kun mun mahanahka ainakin kutisee venyessään.

Niin ja lisäisin että olin ihan normaali vartaloinen ja painoinen ennen raskautta..n kokoa 38. Siksikin tuntuu että olen joku valas.. Miehenikin aika pienikokoinen joten tunnen olevani jättiläinen hänen rinnalla.. Itselläni lorealin rasvaa joka on tarkoitettu arville..

Ennen raskautta olen ollut aika pienikokoinen. Vartalo melko lihaksikas liikunnallisesta elämäntavasta johtuen. Raskausviikkoja 36+5 ja kiloja tullut 15, ei turvotusta. En todellakaan pidä tuota määrää liian suurena. Ensimmäisestä kilot lähtivät 2 viikossa, tosin kiinteytyminen vie aikaa. Ja liikuntaa olen harrastanut yhä 4 krt viikossa. Juoksulenkit jouduin jättämään jo ennen 20 rv:a - eivät tuntuneet enää mukavilta!

Mulla oli vkoja ja päiviä maanantaina 22+1, kun kävin neuvollassa vaa'alla. 10kg on tullut ekaan punnitukseen jo lisää. Oon keskivertoa pidempi ja ollu ihan sopusuhtainen. Nytkin kyllä vielä tutut väittää, ettei noita kiloja huomaa. Ite kyllä huomaan, posket pullottaa ja reidet ja takapuoli on levinny. =) En jaksa stressata, eiköhän ne kilot sitten lähde kun vauva on syntynyt. Alkuraskauden vkoilta 5 n. vkolle 16 voin niin huonosti, ja ku se meni ohi, niin en oo ees yrittänyt hillitä syömistä. Nälkäkin on koko ajan. =)

Ekassa raskaudessa 14 vuotta sitten paisuin 24 kg. Voin kuitenkin tosi hyvin koko raskauden ajan ja kaikki veri-, virtsa- ym. arvot oli kohdallaan. Synnytyksessä katosi 12 kg ja kaikki loputkin sitten ajallaan.

Raskausarpiakaan ei tullut vaikka vatsa oli mammuttimainen. Silloin öljysin vatsaani apteekista saatavalla manteliöljyllä 5 eur pullo. Samaa hain nytkin. Pieni miinus siinä on kyllä, että imeytyminen kestää...Kävi jo mielessä hakea tuota Biothermin voidetta, mutta vielä en ole raaskinut.

Olin noilla viikoilla suurinpiirtein tuon kokoinen ja lisää tuli vielä loppuviikoilla, vauva meni vähän yliaikaiseksi. Nyt 6vko synnytyksestä suurin osa tuosta 20 kg:sta (!) kadonnut ja loput menee hiljalleen. Leviämisestä huolimatta säästyin pahoilta arvilta, kaikki on kamalan yksilöllistä. Kaikki arvot koko raskausajan tuosta paisumisesta huolimatta ihan kohdillaan ja vauva oli ihan normaalin kokoinen. Että onnea loppuajalle!

Yhteistyössä